مدرسه کسب و کار کارابیز

عربی کنکور و بهترین روش یادگیری آن

عربی کنکور و بهترین روش یادگیری آن
 

عربی کنکور، از دروس مهم و تاثیرگذار عمومی است که می‌تواند در نتیجه‌گیری داوطلبان موثر باشد.

 

بهترین روش یادگیری زبان عربی کنکور چیست؟

بدون شک این سوال، سوالی رایج در میان تمامی دانش‌آموزانی است که قصد شرکت در آزمون‌های کنکور را دارند!

اما جواب درست به آن چیست؟

شاید فکر کنید بهترین و سریع ترین روش یادگیری زبان عربی، صحبت کردن و یا به طور کلی قرار گرفتن در اجتماعاتی است که اکثر آن‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند. اما بدیهی است که وقتی صحبت از برنامه کنکور به میان می آید، دیگر چنین روشی موثر واقع نخواهد شد.

تمام افرادی که تاکنون حداقل یک بار تجربه شرکت در آزمون‌های کنکور و خصوصا کنکور انسانی را داشته‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که فرصت لازم برای انجام این راهکار را ندارند. آنها به خوبثی میدانند این شیوه برای موفقیت در کنکور تا حدودی بی فایده نیز می‌باشد.

پس راه حل چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش‌های یادگیری زبان عربی آشنا کنیم. همراهمان باشید.

بخوانید :   شیوه صحیح برنامه ریزی کنکور

 

 

یادگیری زبان عربی را دست کم نگیرید!

صحبت کردن در مورد سختی سوالات، تعداد جواب‌های درست و احتمالی و از همه مهم تر میزان تسلط بر دروسی خاص از جمله درس عربی، همه از جمله موضوعاتی است که دانش‌آموزان پس از به پایان رساندن آزمون‌هایشان در مورد آن صحبت می‌کنند.

آزمونی که می‌تواند به سادگی یک امتحان کلاسی و یا در نهایت به سختی و تاثیر گذاری آزمون کنکور باشد!

یادگیری زبان عربی همواره یکی از مهم‌ترین و موثرترین فاکتورهای موفقیت در کنکور است. از این رو همواره تمامی متقاضیان کنکور باید به یاد داشته باشند که برای موفقیت در این آزمون مهم، لازم است تا یادگیری زبان عربی و انجام تست‌های مرتبط با این درس را در برنامه کنکور خود قرار دهند.

 

آیا برای یادگیری زبان عربی تنها علاقه داشتن به عربی کافی است؟

“داشتن علاقه” شرطی است که وقتی صحبت از یادگیری یک رشته هنری، ورزشی و یا تحصیلی به میان می‌آید، توسط اطرافیان و  مدرسین آن رشته به ما گوشزد می‌شود.

حال آنکه این جمله در مواردی  همچون یادگیری زبان عربی شاید آنچنان که انتظار می‌رود، موثر واقع نشود. این روزها یکی دیگر از اصلی ترین چالش‌های مدرسین، دانش‌آموزان و متقاضیان کنکور، یافتن شیوه ای درست برای تدریس و در نهایت یادگیری زبان عربی است.

زبانی به ظاهر سخت، با قواعدی پر پیچ و خم که در همان ابتدای یادگیری می‌تواند به یکی از بی رحم ترین دشمنان دانش‌آموزان تبدیل شود.

زبانی که اگر چه با تمامی شباهت و نزدیکی خود به زبان فارسی برایمان فرّار است. اگر از همان ابتدا به درستی آموزش داده شود، می‌تواند به یکی از شیرین‌ترین درس‌ها تبدیل شود. در عین حال آموزش درست می‌تواند یکی از دلایل موفقیت دانش‌آموزان در کنکور تبدیل شود.

بخوانید :   عربی کنکور تجربی

به همین منظور قصد داریم تا در ادامه به شرح روش‌ها وشیوه‌های گوناگونی از یادگیری زبان عربی بپردازیم.

 

 

بهترین روش یادگیری زبان عربی کنکور چیست؟

مدیریت و برآورد تست کنکور عربی

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که یکی از ابتدایی‌ترین گام‌ها برای یادگیری عربی و در نهایت درست پاسخ دادن به تست کنکور درس عربی، مدیریت و برآورد تست‌ها است. زیرا داشتن سرعت عمل هم می‌تواند به میزان تسلط شما در آزمون موثر واقع شود.

پس به یاد داشته باشید پیش از یادگیری لازم است برآوردی درست و موشکافانه از این درس داشته باشید. در ابتدا بایستی یاد بگیرید تا سوال‌ها را در ذهنتان بخش‌بندی کنید و سپس به پاسخ دادن آن‌ها اقدام نمایید. بخش‌هایی مختلف که شامل ترجمه، قواعد، درک مطلب و نکات جزئی هستند.

از این رو اگر شما هم در زمره افرادی هستید که به دنبال یادگیری عربی و موفقیت در کنکور هستند، مدیریت تست کنکور درس عربی را فراموش نکنید!

 

مطالعه این مطلب هم می‌تواند مفید باشد:

۷راهکار طلایی برای حفظ کردن دروس 

 

یادگیری معانی کلمات، الفاظ و جملات

از دیگر روش‌های یادگیری زبان عربی می‌توان به یادگیری معانی کلمات و در نتیجه معانی جملات عربی اشاره کرد. پدیده‌ای که در نهایت منجر به ترجمه صحیح متون، فهم درست و دقیق این زبان و تسلط کامل بر آن می‌شود.

آشنایی با افعال و قواعد زبان عربی کنکور

حال پس از یادگیری کلمات و تسلط بر روی ترجمه، نوبت به قواعد و قوانین زبان عربی می‌رسد. مرحله‌ای مهم در یادگیری زبان عربی که کافی است تا با کمی تکرار، تسلطی کامل بر آن یافته و با خیالی آسوده به سراغ تست کنکور درس عربی بروید.

بخوانید :   فیزیک کنکور تجربی چجوری بودجه بندی شده؟

تست زدن

از دیگر روش‌های موثر در یادگیری عربی، می‌توان به تست زدن اشاره کرد. آنچه که در پروسه تست زدن برای دانش آموزان رخ می‌دهد تکرار کلمات، قواعد، قوانین و در نتیجه مرور مباحث است.

مباحثی متفاوت که نه تنها دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد، بلکه اشکالات، نقاط ضعف و در عین حال نقاط قوت آن‌ها را مشخص می‌کند و بار دیگر به آن‌ها فرصت یادگیری بهتری می‌دهد.

شرکت در آزمون‌های آنلاین کنکور

شرکت در آزمون‌های آنلاین کنکور و دروس عربی را فراموش نکنید. آزمون‌هایی جامع و هدفمند که آمادگی دانش‌آموزان و متقاضیان برای شرکت در کنکور را مورد سنجش قرار می‌دهد. شرکت در این آزمون‌ها کمک میکند تا با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید.

 

شرکت در کلاس‌های آنلاین

این روزها از دیگر راهکارها و روش‌های یادگیری زبان عربی می توان به شرکت در کلاس‌های آنلاین درس عربی اشاره کرد.

کلاس‌هایی جامع که به منظور آموزش و آمادگی بیش از پیش دانش‌آموزان و متقاضیان کنکور بوده و توسط بهترین اساتید ایران، به تدریس و یادگیری زبان عربی پرداخته می‌شود.

 

 

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دو =

#iguru_button_65f8e98d22ab9 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_65f8e98d22ab9 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_65f8e98d22ab9 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_65f8e98d22ab9 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_65f8e98d80fc7 a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_65f8e98d80fc7 a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_65f8e98d80fc7 a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_65f8e98d80fc7 a:hover{ color: #ffffff; }