مدرسه کسب و کار کارابیز

افزایش اراده در سال کنکور

افزایش اراده در سال کنکور

 

افزایش اراده، در سال کنکور از عوامل مهم موفقیت است. افراد‌ زیادی در طی زندگی اهداف مشابهی دارند؛ ولی تعداد کمی به خواسته ها و آرزوهای خود پایبند می‌مانند. تفاوت افراد موفق و افرادی که به کمتر از آرزوها و هدف‌های خویش قانع شده‌اند در داشتن اراده خلاصه می‌شود. اراده همان نیرویی است که شما را به سمت هدفهایتان سوق می‌دهد؛ قدرتی درونی که با وجود تمام سختی‌ها، نمی‌گذارد از شیرینی رویایتان کم شود.

 

 

هدفت رو مشخص کن!

اولین مرحله‌ی یافتن این نیروی درونی، این است که شما سعی کنید استعدادها، توانایی‌ها و علایق خود را شناسایی کنید. بدانید که در رسیدن به رویایتان تنها و تنها سدی که مقابلتان قرار می‌گیرد، محدودیت‌های ذهنی شماست. سعی کنید خارج از جعبه و محدودیت‌های معمول زندگی‌تان فکر کنید؛ این کار باعث می‌شود قدرت خود را بهتر بشناسید و دیرتر دل‌سرد شوید. البته سعی کنید این هدف را با توجه به زمانی که به آن اختصاص می‌دهید، تعیین کنید تا تمام توان خود را به‌کار بگیرید.

 

برای افزایش اراده در سال کنکور، برنامه‌ریزی کن!

بعد از آن‌که مقصد را انتخاب کردید، باید به کوتاه‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر فکر کنید. منظور از هزینه، عمر و توانایی شماست. برنامه‌ریزی شما را از گمراهی دور می‌کند؛ در طی مسیر آمادگی برای کنکور، زمانی فرا می‌رسد که از راهی که در آن قدم گذاشته‌اید، مطمئن نباشید، و دلسرد خواهید شد؛ آنجاست که اراده شما برای شروع دوباره یک مسیر، به حداقل خود می‌رسد.

بخوانید :   شکست برنامه کنکور را به موفقیت تبدیل کنید

 

 

 

 

نقش مشاور در افزایش اراده سال کنکور

یک مشاور خوب و مجرب که این مسیر را هرسال با تعداد کثیری از دانش‌آموزان طی می‌کند، تمام سختی ها و چالش های این بازه را به خوبی می‌شناسد. این فرد میتواند شما را به نحو احسنت راهنمایی کند. ممکن است گاهی خودتان اشتباهات مرتکب شده‌ را به خوبی تشخیص ندهید و عمل کردن به آن‌ها و پسرفت در آزمون ها و… شما را ناامید کند؛ و یا حتی برخی دانش‌آموزان به خوبی تلاش خود را نمی‌بینند و باز دلسرد می‌شوند و از تلاش دست میکشند. در اینجاست که وجود چنین متخصصی می‌تواند شما را به مقصد و روشن کردن هدف، نزدیک کند.

 

 

نقش رقابت در افزایش اراده

 ما هم شنیده‌ایم و می‌دانیم که که برخی دانش‌آموزان از رقابت دل خوشی ندارند؛ ولی از مهمترین عواملی که میتواند در پیشرفت شما سهیم باشد، همین رقابت های سالم است. هدف اصلی حضور شما در آزمون ها و یا حتی امتحانات تستی شبیه ساز کنکور که در مدرسه برگزار میشود، این است که خود را بسنجید؛ ولی شما با مشاهده ی پیشرفت خود، حین افزایش تراز، تغییر جایگاه و ربته‌تان در این‌گونه آزمون ها، به خود و زحمتی که میکشید، امیدوار می‌شوید. البته، چالش های این مسیر بسیار پیچیده است.

 

 

 

 

تاثیرات سلامت جسمی بر روی افزایش اراده سال کنکور!

رابطه ی جسم و حال روانی همه ی ما، ارتباط مستقیم به هم دارند. نگذارید که حال بد جسمانیتان، عاملی برای دوری از خواسته‌هایتان باشد. فکر کنید شما یک صاحب یک ماشین مسابقه ی پرسرعت و گران قیمت هستید. میدانید با کمی هزینه ی بیشتر، می‌توانید از حداکثر  قدرت ماشین مسابقه ی خود استفاده کنید. ولی فقط ممکن است همین ماشین گران قیمتی که هزاران امکان مختلف را  حین رانندگی برای شما فراهم میکند، سوخت نداشته باشد! یا دچار مشکل فنی شود! خب شما دیگر نمی‌توانید مانند قبل یا طبق تصوراتان، از آن انتظار خاصی داشته باشید. همین قضیه را نسبت به مغز و جسمتان در نظر بگیرید. شما قدرتمندترین کامپیوتر جهان را در جسم خود دارید.

بخوانید :   حسابان کنکور را چطور بخوانیم؟

 

 

 

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:

 

 

 

 

حفظ کردن عادات خوب

درست که سال کنکور برای آمادگی یک آزمون از سه سال دبیرستان شماست! شاید فکر کنید زمان کافی ندارید اما فراموش نکنید باید عادات خوب خود را حفظ کنید. عادت های خوب و استعداد های جانبی، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شوند. هنگامی‌که شما به خودتان اعتماد داشته باشید، قطعا در هر مسیر ناهمواری، صبوری خواهید کرد.

 

 

تاثیر عوامل خارجی بر اراده

وقتی‌که محیط اطرافتان را با هدف‌ها همسو کنید، ناخودآگاه اراده و توان شما، به صورت چشمگیری زیاد می‌شود. اگر قرار است تمرکز یک سال زندگیتان بر درس باشد، بیشتر سعی کنید با دوستان کنکوری خود در ارتباط باشید سعی کنید از تجربیات هر نفر در طی این مسیر استفاده کنید. برنامه ی روزانه‌تان، تفریح کردن و … را با آگاهی نسبت به خواسته‌تان بنویسید و سعی کنید هر روز یک نکته ی جالب درباره ی رویایتان بشناسید.

 

 

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

#iguru_button_6606e31af3e1c .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606e31af3e1c .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606e31af3e1c .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_6606e31af3e1c .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_6606e31b5e1c2 a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_6606e31b5e1c2 a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_6606e31b5e1c2 a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_6606e31b5e1c2 a:hover{ color: #ffffff; }