مزایا و معایب حضور در همایش جمع‌بندی کنکور چیست؟

زمان مطالعه 2 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

با نزدیک شدن به ایام کنکور، اکثر داوطلبان می‌خواهند راهی را پیدا کنند تا به وسیله آن با سرعت بیشتر و بهتری مطالب را در ذهن خود جای دهند. شاید فکر کنید مگر چنین چیزی ممکن است؟ پاسخ قطعا مثبت است! بهترین راه برای متمایز کردن رتبه کنکور در روزهای پایانی بدون شک شرکت در همایش جمع‌بندی کنکور است.

 

همایش جمع‌بندی کنکور چیست؟ و چه زمان برگزار می‌شود؟

اساتید و نخبگان کنکور معمولا یک هفته تا ده روز مانده به آزمون در یک گردهمایی به بررسی و جمع بندی مهم‌ترین نکات هر درس در کنکور می‌پردازند. این همایش‌ها از پیش برنامه‌ریزی شده و به داوطلب کمک می‌کند در یک مدت کوتاه (مثلا یک روز) به دانسته‌های خود نظم دهد.

مزایای شرکت در همایش جمع بندی کنکور چیست؟

حقیقت این است که مزایای این همایش‌ها هم زیاد است و هم قطعی! داوطلب می‌تواند از قبل مطمئن باشد که از حضور در این جمع‌بندی نهایی ضرر نخواهد کرد. یک همایش خوب برای همه‌ی دانش‌آموزان با هر سطح تحصیلی مفید خواهد بود؛ چرا که جامعیت دارد و با استفاده از اساتید کاردان با زبان گویا تدریس می‌شود. موارد زیر از مهم‌ترین مزایایی است که ‌می‌توان برای همایش جمع‌بندی کنکور ذکر کرد:

1- مرور همه مباحث پیوسته و دقیق

شاید شما مبحثی را خوانده اما فراموش کرده باشید! یا ارتباط آن را با دیگر موضوعات ندانید. این مشکل به راحتی با شرکت در یک همایش کارآمد قابل حل است. در نتیجه سوالات ترکیبی را نیز به راحتی پاسخ خواهید داد.

2- هیچ نکته‌ای جا نمی‌ماند

اساتید مهم‌ترین و پرتکرارترین ‌نکات را به شما یاد‌آوری می‌کنند. پس علاوه بر مرور دوباره اگر نکته‌ای را ندانید در این همایش خواهید آموخت.

3- منسجم و منظم کردن مطالب

ذهن متمرکز و منظم به راحتی تست‌های پیچیده را بدون صرف زمان اضافه پاسخ می‌دهد. اکثر افراد دچار مشکل پراکندگی در آموخته‌های خود هستند. همایش جمع‌بندی کنکور فرصتی است تا این  مشکل به بهترین شکل حل شود. اساتید با ساماندهی دانسته‌های شما در هر درس از اشتباهات به دلیل عدم انسجام جلوگیری می‌کنند.

4- کاهش استرس

در همایش جمع‌بندی شما موضوعاتی را که نمی‌دانید یاد خواهید گرفت و فرصت خواهید داشت تا روز کنکور بر روی آن کار کنید. لذا با منظم کردن ذهن باعث کاهش استرس شما از ندانسته‌ها می‌شود.

معایب شرکت در همایش جمع بندی کنکور چیست؟

راستش را بخواهید هیچ عیبی وجود ندارد! یک فرصت است برای مرور و یادگیری در کمترین زمان ممکن. اگر انتخاب درستی داشته باشید بدون شک می‌توانید در یک روز تراز خود را در هر درس تغییر دهید. همان‌گونه که پیش از این ذکر شد، یک همایش جمع‌بندی خوب برای همه افراد با هر سطح تحصیلی باید مناسب باشد. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید اساتید ارائه دهنده، پشتیبانی مناسب، زمان ارائه، آنلاین یا حضوری بودن و میزان هزینه است. کمی هوشیاری و دقت به شما کمک خواهد کرد تا آخرین گام کنکور را به درستی در جهت مومفقیت بردارید.

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود