شرط معدل بالا برای ثبت‌نام مدارس دولتی ممنوع است

زمان مطالعه < 1 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از مدیران مدارس دولتی شروطی را از جمله معدل بالا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مطرح می‌کنند و از ثبت‌نام دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ممانعت کرده و مردم را به سمت مدارس غیردولتی روانه می‌کنند، گفت: این اقدام خلاف قانون، عدالت و انصاف است و هیچ مدیر مدرسه دولتی حق ندارد از ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس به هر بهانه‌ای خودداری کند.

وی افزود: تنها برخی از مدارس از جمله مدارس سمپاد و نمونه دولتی هستند که شرط معدل و نمرات در آن مطرح است و در مدارس دولتی تنها شرطی که وجود دارد این است که دانش‌آموز باید در محدوده آن مدرسه زندگی کند و هیچ معیار دیگری برای عدم ثبت‌نام وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ضمن انتقاد از عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در برخی از مدارس دولتی به دلیل نمرات ضعیف گفت: یکی از وظایف مدارس، تقویت سطح علمی دانش آموزانی است که درسشان ضعیف است و نباید به این بهانه مانع تحصیل این دانش‌آموزان شد لذا باید با مدیران متخلف این مدارس به شدت برخورد شود.

فیاضی بیان کرد: این اقدام برخی از مدیران مدارس دولتی باعث می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را در مدارس غیر دولتی ثبت‌نام کنند و آنهایی که تمکن مالی ندارند فرزندانشان از تحصیل باز می‌مانند.

نماینده نور و محمودآباد در مجلس بیان کرد: وزیر جدید آموزش و پرورش باید این موضوع را بررسی و با این مدیران مدارس دولتی برخورد کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیر موضوع خواهد بود.

 

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود