مدرسه کسب و کار کارابیز

دو ماه پایانی کنکور را جدی بگیرید!

دوماه پایانی کنکور را جدی بگیرید- دو ماه پایانی

دو ماه پایانی کنکور برای همه دانش آموزان، چه آن‌ها که برنامه کنکور خود را به‌ خوبی دنبال کرده‌اند و چه آن‌ها که کنکور سراسری را جدی نگرفته و احساس پشیمانی می‌کنند، مهم است. چون همین دو ماه ناقابل می‌تواند نتیجه کنکور را به‌کلی عوض کند! چه‌بسا کنکوری‌هایی که ماه‌ها با شور و انرژی درس‌خوانده و در دو ماه پایانی کنکور خسته شده‌اند. درنهایت به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اند. در کنار این‌ها افرادی هم هستند که از دو ماه پایانی کنکور استفاده بهینه کرده‌اند. آنها به نتیجه‌ای بهتر از تصورشان دست پیداکرده و شگفت‌زده شده‌اند. در این مقاله به بررسی نکاتی کاربردی در دو ماه پایانی کنکور خواهیم پرداخت. شما را با چند ترفند ساده برای استفاده بهینه از زمان آشنا خواهیم کرد.

نقاط ضعف و قدرت خود را مشخص کنید!

حالا که به دو ماه پایانی کنکور نزدیک شده‌اید، بهتر از هر مشاور کنکور و هر معلمی با نقاط ضعف و قدرت خود آشنا هستید. توصیه ما به شما این است که نقاط قوتتان را تقویت کنید. یعنی مشخص کنید که از بین دروس تخصصی کنکور در کدام‌یک توانایی بیشتری دارید. در ماه پایانی کنکور آن درس‌ها را مجدداً تقویت کنید تا به اوج قدرت پاسخگویی در آن‌ها برسید.

بخوانید :   فیزیک کنکور را چگونه بخوانیم؟

از بین نقاط ضعفتان، به سراغ مباحث کوچک بروید. با تکرار زیاد، نکات کوچکی را که در آن‌ها ضعف دارید یاد بگیرید. یادتان باشد هیچ‌کس در دو ماه نمی‌تواند تمام درس‌هایی که بلد نیست را یاد بگیرد؛ اما می‌تواند بعضی ضعف‌های خود را به‌ صورت گزینشی برطرف کند.

در دو ماه پایانی کنکورمقایسه کردن ممنوع!

شاید ضرب‌المثل “مرغ همسایه غاز است” در ماه‌های پایانی کنکور خیلی کاربرد داشته باشد. بسیاری از کنکوری‌ها در دو ماه پایانی کنکور دچار یاس و ناامیدی می‌شوند. آنها مدام خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. اما لازم است بدانید که واقعیت گاهی با آنچه در ظاهر می‌بینید تفاوت زیادی دارد! در این دو ماه حفظ روحیه و انگیزه مهم‌تر از هر چیزی است. فرقی ندارد چه قدر خودتان را برای کنکور آماده کرده‌اید؛ خودتان را باور داشته باشید. در دو ماه پایانی کنکور تمام انرژی‌های منفی را کنار بگذارید. بهترینِ خودتان باشید.

سؤالات کنکور سراسری را در اولویت قرار دهید!

شواهد نشان می‌دهند که تعداد زیادی از سؤالات کنکور ۱۰ سال اخیر، هرسال تکرار می‌شوند. پس اگر می‌خواهید شانستان را برای پاسخ دادن به سؤالات کنکور بیش‌تر کنید. به سراغ سؤالات کنکور سال‌های قبل بروید. تست‌های مختلف را حل کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از دو ماه پایانی کنکور استفاده بهینه کنید. در کنار آن با سبک سؤالات کنکور در سال‌های گذشته آشنا شوید که چندان بی‌شباهت به کنکور خودتان نیست.

در دو ماه پایانی کنکور سراسری به فاکتور زمان توجه کنید!

تا حالا سعی می‌کردید مطالب درسی را عمیقاً مطالعه کنید و یاد بگیرید، اما آنچه در کنکور اهمیت دارد، پیاده کردن تمام دانسته‌هایتان در زمانی کوتاه است. پس در ماه‌های پایانی کنکور فاکتور زمان را هم در آزمون‌های آنلاین کنکور یا آزمون‌هایی که در خانه می‌دهید، مورد توجه قرار دهید. برای مثال اگر تا حالا سعی می‌کردید با خیال راحت مسائل ریاضی را حل‌وفصل کنید، حالا سعی کنید که هر سؤال را در کم‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسانید. به‌این‌ترتیب خودتان را محک بزنید.

بخوانید :   افزایش تمرکز و راهکارهای جلوگیری از حواس‌پرتی

یادگیری مباحث جدید ممنوع!

معمولاً مشاوران کنکور بر این باور هستند که نباید در ماه‌های آخر کنکور به سراغ یادگیری مباحث کاملاً جدید بروید. منظور از این حرف این نیست که در دو ماه پایانی کنکور فقط دانسته‌های قبلی‌تان را مرور کنید! اتفاقاً شما فرصت دارید نکات زیادی را که در آن‌ها ضعف دارید یاد بگیرید و برای شرکت در کنکور آماده‌تر شوید.

اما نظر مشاوران تحصیلی این است که اگر تا حالا به سراغ یک مبحث کامل از درس حسابان نرفته‌اید، دیگر آن را به حال خودش رها کنید؛ زیرا یادگیری یک مبحث سخت در یک‌زمان کوتاه نه‌تنها وقت زیادی از شما می‌گیرد، که فشار روانی زیادی را هم به شما وارد کرده و باعث کاهش بازده کلی شما می‌شود.

 

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شودک

ساعت مطالعاتی بالا در دوران کنکور

 

 

 

در دو ماه پایانی کنکور سراسری، خلاصه‌هایتان را بخوانید

همان‌طور که در مقاله‌های قبلی گفتیم، خلاصه‌برداری یکی از راه‌های مطالعه و یادگیری عمیق دروس مختلف است. اگر به توصیه‌های ما عمل کرده و از درس‌های مختلف خلاصه‌برداری کرده‌اید، حالا وقت آن رسیده است که در دو ماه پایانی کنکور به سراغ این خلاصه‌ها بروید. سعی کنید آن‌ها را مرور کنید. با این کار خودتان متوجه می‌شوید که چه‌کار هدفمند و پرسودی در برنامه کنکور خود انجام داده‌اید. با مرور آن‌ها می‌فهمید که چه حجم زیادی از مطالب را دوباره به یاد آورده‌اید.

برای شروع دو ماه پایانی کنکور، هیچ‌وقت دیر نیست!

در پایان لازم است بدانید که هیچ‌وقت برای بهتر کردن اوضاع دیر نیست. شما هرلحظه که تصمیم بگیرید می‌توانید شرایط را بهتر از آنچه که هست بکنید. پس در مسیر آماده شدن برای کنکور ناامید نشوید و از هر فرصتی برای بهتر و بهتر شدن تلاش کنید. شاید دو ماه پایانی کنکور زمان کافی برای رسیدن به اوج موفقیت نباشد، اما همین دو ماه می‌تواند فرصتی باشد که شما به هدف دلخواهتان برسید. از خودتان و نتیجه کنکورتان راضی باشید. مشاوران کنکور و کلاس‌های آنلاین کنکور می‌توانند به شما کمک کنند که از زمانتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و از تمام توانایی‌ها و استعدادهایتان در جهت رسیدن به موفقیت بهره ببرید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =

#iguru_button_66290415b06c6 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_66290415b06c6 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_66290415b06c6 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_66290415b06c6 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_662904161648c a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_662904161648c a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_662904161648c a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_662904161648c a:hover{ color: #ffffff; }