مدرسه کسب و کار کارابیز

ورزش و سرگرمی دوران کنکور

ورزش و سرگرمی دوران کنکور

 

 

ورزش و سرگرمی، دو عامل مهم برای موفقیت در کنکور

 

ورزش و سرگرمی،در دوران کنکور از مواردی است که می‌تواند باعث افزایش بازدهی در دانش‌آموزان کنکوری شود. شاید شنیدن این جمله برایتان کمی عجیب به نظر برسد؛ اما ورزش و تفریح دو عنصری هستند که برای موفقیت در کنکور باید در برنامه روزانه دانش‌آموزان جای داده شوند؛ تا سلامت جسمی و روحی آن‌ها در این یک سال سخت و پرتنش حفظ شود.

البته روی صحبتمان در این مقاله فقط با دانش‌آموزان نیست و سعی ما بر این است که پدر و مادرها و مشاوران کنکور هم این مسئله را به‌درستی درک کنند. یک برنامه کنکور سالم هم درس خواندن دارد و هم تفریح و استراحت! حالا ممکن است این سؤال برایتان به وجود بیاید که چه تفریحات و ورزش‌هایی در سال کنکور و در حین دنبال کردن برنامه کنکور مفید هستند . ما برایتان خواهیم گفت؛ پس با ما همراه باشید. از همین امروز یک کنکوری شاد و پرانرژی شوید.

 

 

چرا باید در سال کنکور تفریح و ورزش کنیم؟

متأسفانه بعضی دانش‌آموزان و والدین بر این باور هستند که مطالعه مداوم و بدون وقفه بهترین راه برای رسیدن به موفقیت است. درحالی‌که این روند باعث خستگی، بی‌رمقی و مهم‌تر از همه بی‌انگیزگی و کسلی در دانش‌آموز می‌شود. برنامه کنکور، کلاس کنکور و آزمون‌های کنکور تبدیل به دشمنی سرسخت برای او می‌شوند؛ آن هم به مدت یک سال! این در حالی است که داشتن ورزش و سرگرمی در دوران کنکور در طول روز و یا در طول هفته باعث می‌شود فرد انگیزه و انرژی بیشتری برای ادامه مسیر داشته باشد. خود را در پادگانی نظامی که مجبور به انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا است، نبیند.

بخوانید :   هندسه پایه دوازدهم ریاضی

 

 

دوری از افراط و تفریط

وقتی از تفریح و ورزش در سال کنکور حرف می‌زنیم منظورمان مسافرت‌های طولانی‌مدت یا صرف انرژی در باشگاه‌های ورزشی نیست! بلکه منظورمان تفریحاتی کوتاه‌مدت برای تجدیدقوا و انجام حرکات ورزشی است. این کار انرژی چندانی از شما نمی‌گیرد و باعث خستگی شما نمی‌شود. برای این‌که برنامه منظمی در این سال داشته باشید می‌توانید تفریحات و سرگرمی‌های خود را به تفریحات و ورزش‌های روزانه، هفتگی و ماهانه تقسیم کنید. در ادامه بر توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

 

 

 

تفریحات و ورزش‌های روزانه

تفریحات و ورزش‌ و سرگرمی در دوران کنکور روزانه باید در زمانی خیلی کوتاه انجام شوند. همان‌طور که می‌دانید مشاوران کنکور معتقدند که بعد از هر یک ساعت مطالعه یک ربع استراحت لازم است. در این زمان شما می‌توانید با گوش دادن به موسیقی موردعلاقه‌تان، انجام حرکات کششی، دیدن انیمیشن‌های کوتاه، چک کردن پیام‌ها یا گشت‌وگذاری کوتاه در شبکه‌های اجتماعی که این روزها عضوی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما هستند، حال و هوای خود را عوض کنید. شما می‌توانید از نو انرژی بگیرید؛ تا با انگیزه بیشتری به سراغ تست‌های کنکوربروید. همینطور برنامه درسی‌تان را پیش ببرید.

البته انجام یک پیاده‌روی نیم ساعته در طول روز هم می‌توانید بسیار مفید باشد و سلامت جسم و روح شما را تقویت کند. اما مدیریت زمان برای این کار مهم است. شما نباید پیاده‌روی روزانه وقت زیادی از شما را به خود اختصاص دهد.

 

 

تفریحات و ورزش‌های هفتگی

آخر هفته‌ها بعد از اینکه از آزمون‌های آنلاین کنکور و زدن تست‌های روزانه فارغ شدید وقت استراحتی طولانی‌تر است. به همین دلیل می‌توانید ورزش و تفریحی طولانی‌تر را برای خودتان انتخاب کنید.

بخوانید :   غول ریاضی را شکست دهید!

رفتن به سینما یا تماشای فیلم موردعلاقه‌تان در خانه، ورزش و سرگرمی در دوران کنکور، خوردن یک وعده غذا در رستوران یا کافه، دید و بازدیدهای نسبتا کوتاه با اعضای فامیل، شنا کردن، پیاده‌روی طولانی و یا گشت‌وگذاری یک‌ساعته در بازار و شهر می‌تواند به شما کمک کند که فرد سرزنده‌تر باشید و با انرژی بیشتری برنامه را ادامه دهید.

 

 

تفریحات و ورزش‌های ماهانه

این نوع تفریحات و سرگرمی‌ها می‌توانند به‌عنوان جایزه‌ای برای خوشحالی خودتان در نظر گرفته شوند. به این معنی که به شما انگیزه دهند تا به مدت یک ماه تمام برنامه کنکور خود را به‌دقت دنبال کنید و با انجام تست‌ کنکور و خودآزمایی در آزمون‌های آنلاین کنکور برنده تفریحی باکیفیت‌تر و طولانی‌تر شوید.

این تفریح می‌تواند سفری کوتاه، فعالیتی ورزشی، خرید اشیای موردعلاقه و یا معاشرتی طولانی‌تر با دوستان و اعضای خانواده باشد. درواقع تفریحات و سرگرمی‌های ماهانه یک برنامه ریکاوری برای شما محسوب می‌شوند. خستگی و تنش یک ماه درس خواندن را از خود دور کنید؛ البته یادتان باشد که این تفریح فقط زمانی باید نصیبتان شود که یک ماه تلاش کرده و به نتیجه دلخواه خود در کلاس کنکور و آزمون‌های ارزیابی کنکور رسیده باشید.

 

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:

 

 

کنکور و درس خواندن به ‌منزله تفریح و سرگرمی

در کنار تمام نکاتی که گفتیم، مهم‌ترین مسئله تفریح و لذت بردن از درس خواندن و حتی زدن تست‌های کنکور است. اگر شما به این باور برسید که در حال انجام کار موردعلاقه‌تان هستید، دیگر درس خواندن طولانی‌مدت برایتان سخت نخواهد بود.

بخوانید :   زیست شناسی پایه دهم تجربی

اما کافی است فکر کنید مجبور به انجام یک کار به مدت یک سال هستید، در این صورت لذت‌بخش‌ترین کارها هم به خاطر حس اجبار ناخوشایند می‌شوند و دیگر هیچ لذت و شیرینی نخواهند داشت. به این فکر کنید که بعد از این یک سال به هدف و آرزویتان خواهید رسید. با این کار شما برای زندگی خود قدمی بزرگ خواهید برداشت. پس درواقع شما در حال انجام کاری شیرین و دوست‌داشتنی برای خودتان هستید و چه قدر خوب است که بتوانید از لحظه‌لحظه‌ی آن لذت ببرید.

به این منظور توصیه می‌کنیم درس خواندن را برای خودتان سخت‌تر نکنید. اگر موضوعی را متوجه نمی‌شوید کمی از آن فاصله بگیرید. شما می‌توانید بعداً به آن رجوع کنید. اگر با درسی مشکل دارید همین حالا آن را ببینید. یک هفته بعد به سراغش بروید. با مشاور کنکور خود دوست باشید و کلاس کنکور را کلاسی برای یادگیری و پیشرفت خودتان بدانید؛ نه کلاسی که باید به خواست والدین و به اجبار در آن شرکت کنید. با عشق درس بخوانید تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + سیزده =

#iguru_button_6606b8f29dd26 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606b8f29dd26 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606b8f29dd26 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_6606b8f29dd26 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_6606b8f31238b a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_6606b8f31238b a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_6606b8f31238b a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_6606b8f31238b a:hover{ color: #ffffff; }