امکانات مدارس تیزهوشان

زمان مطالعه 3 دقیقه
امکانات مدارس تیزهوشان
[sharethis-inline-buttons]

مدارس تیزهوشان مدارسی هستند که دانش آموزان با شرکت در یک آزمون برای تحصیل در آن پذیرفته می شوند. در واقع این مدارس به منظور پرورش دانش آموزانی که استعدادهای خاص و بهره هوشی بالا دارند تاسیس شده است. پایه این مدارس در سال 1355 در ایران گذاشته شد، در آن زمان آشنایی زیادی با فرایند کار این مجموعه وجود نداشت و طی سالیان طولانی و با تغییرات بسیار تا به امروز این مدارس فعالیت خود را ادامه داده اند به عنوان مدارس استعداد های درخشان یا مدارس سمپاد شناخته می شوند.

مدارس تیزهوشان در تمامی استان ها برای دانش آموزان دختر و پسر وجود دارد و دانش آموزان در پایه ششم به هفتم و نهم به دهم می توانند در آزمون تیزهوشان شرکت نمایند و در صورت قبولی ثبت نام خود را در این مدارس انجام دهند. البته توجه داشته باشید که تحصیل در این مدارس برای تمامی دانش آموزان مفید نیست، زیرا سطح تدریس بالاتر از مدارس عادی می باشد و دانش آموزان باید بتوانند این سطح از دروس را یاد بگیرند و در بین دیگر دانش آموزان سرخورده نشوند.

مدارس تیزهوشان چه امکاناتی دارند؟

مدارس تیزهوشان مدارسی هستند که کیفیت آموزشی در آن ها بالاتر از دیگر مدارس می باشد و دانش آموزان به دلیل هوش بالایی که دارند پذیرای این کیفیت آموزشی هستند و می توانند دروس تدریس شده را به خوبی فراگیرند.

دبیرانی که در این مدارس مشغول به تدریس می باشند دبیرانی باتجربه و نمونه هستند که در سال های گذشته به عنوان دبیران برتر شناخته شده اند.

مدارس تیزهوشان یا سمپاد مدارسی هستند که در آن ها به استعداد دانش آموزان توجه ویژه ای می شود و دانش آموزان در راستای استعداد و علاقه خود می توانند به صورت هدفمند برای آینده خود تلاش کنند.

امکانات مدارس تیزهوشان

در این مدارس برای تدریس و یادگیری دانش آموزان از منابع به روز و کارآمد استفاده می شود و دانش آموزان با مطالعه این منابع در درس مورد نظر یادگیری بالایی خواهند داشت.

مدارس تیزهوشان از نظر مالی مستقل هستند و می توانند هزینه هایی را برای برگزاری کلاس ها و … به صورت مجزا داشته باشند، این شرایط به مدارس تیزهوشان این امکان را می دهد که بتوانند بسیار بهتر از مدارس عادی عمل کنند و به یادگیری دانش آموزان خود توجه بیشتری نشان دهند.

در این مدارس آزمون ها و کلاس های فوق برنامه ای برای دانش آموزان برگزار می شود تا استعداد و علاقه آن ها در هر زمینه ای به خوبی مشخص شود و دانش آموزان بتوانند در این شرایط با علایق خود بیشتر آشنا شوند.

نقش مشاور در مدارس تیزهوشان بسیار پررنگ تر از مدارس عادی می باشد زیرا مشاوران با برنامه های مختلف سعی می کنند ذهن دانش آموزان را هدفمند کنند و آن ها را در راستای اهدافشان راهنمایی کنند.

در مدارس تیزهوشان دبیران در تلاش هستند که دانش آموزان دروس را به صورت مفهومی و دقیق یاد بگیرند و در حافظه بلند مدت آن ها ثبت شود. همچنین در این مدارس دبیران اهمیت زیادی برای کارهای عملی و آزمایشگاهی قائلند و با وجود امکانات در مدارس تیزهوشان شرایط برای فعالیت های عملی این چنینی نیز فراهم می باشد و دانش آموزان برخی مسائل را با آزمون و خطایی که خود انجام می دهند می آموزند.

در مدارس تیزهوشان علاوه بر اینکه کتاب های اصلی مدرسه تدریس می شود دانش آموزان از کتاب های مکمل نیز استفاده می کنند. البته که دبیران، این کتب مکمل را نیز به دانش آموزان خود تدریس می کنند.

در مدارس سمپاد به این دلیل که دانش آموزان همگی تیزهوش و پرتلاش هستند رقابت نیز بسیار بالاست و همگی سعی در بهتر شدن دارند. این مساله می تواند باعث شود تا دانش آموزان شرایط تحصیلی خود را بهتر از قبل کنند و سعی بر این داشته باشند تا دروس را به خوبی یاد بگیرند، همین مساله موجب می شود تا آن ها زمان خود را تلف نکنند و برای آن ارزش زیادی قائل باشند.

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود