مدارس شاهد

زمان مطالعه 4 دقیقه
مدارس شاهد

 

مدارس شاهد

مدارس شاهد عموما مدارسی هستند که سطح علمی بالاتری نسبت به مدارس عادی دارند و در سراسر کشور در هر سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم فعال می باشند، این مدارس مختص دانش آموزانی می باشد که از خانواده های شهدا یا ایثارگران بالای 25 درصد هستند، البته که بسیاری از دانش آموزانی که در این مدارس مشغول به تحصیل هستند ممکن است به دلیل شرایط خاصی که دارند برای مثال حافظ قران هستند در این مدارس پذیرش شده باشد، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مدارس شاهد مدارسی هستند که از نظر امکانات شرایط خوبی را برای دانش آموزان به وجود می آورند و استعدادهای دانش آموزان در مدارسی که شرایط ویژه دارند بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، البته از این نکته نباید غافل شد که تحصیل در این مدرس رایگان نیست و خانواده ها ملزم به پرداخت هزینه ای که در سراسر کشور به یک شکل مشخص شده است می باشند، همچنین تحصیل در این نوع مدارس شرایط ویژه ای دارد که دانش آموزان باید بتوانند با پذیرش این شرایط در این مدارس مشغول به تحصیل شوند.

شرایط پذیرش در مدارس شاهد

همان طور که گفته شد مدارس شاهد مختص عموم افراد نیست و دانش آموزانی که در این مدارس مشغول به تحصیل می شوند قطعا شرایط ویژه ای دارند، برخی دانش آموزان این مدارس دانش آموزان خانواده های شاهد و برخی دیگر غیر شاهد هستند که هر کدام از این دانش آموزان علاوه بر شرایط عمومی شرایط ویژه ای را نیز باید برای ثبت نام دارا باشند.

شرایط عمومی

یکی از مهم ترین شرایطی که تمام دانش آموزان این مدارس ملزم به رعایت آن هستند حفظ شئونات اسلامی می باشد، دختران باید در این مدارس از حجاب  برتر یعنی چادر استفاده نمایند.

رعایت اصول اخلاقی و دینی یکی دیگر از مهم ترین شرایط پذیرش در مدارس شاهد می باشد.

رعایت قوانین مرتبط با مدارس شاهد بر همه دانش آموزان واجب است.

دانش آموز باید در نزدیک ترین مدرسه شاهد محل زندگی خود اقدام به ثبت نام نماید.

حفظ ارزش های دینی از طرف خانواده دانش آموزان بسیار حائز اهمیت می باشد.

شرایط ویژه دانش آموزان شاهد

دانش آموز می بایستی فرزند شهید، فرزند آزاده،  فرزند جانباز 25 درصد و بالاتر باشد.

شرایط ویژه دانش آموزان غیر شاهد

دانش آموزان باید طبق دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس شاهد حداقل نمره را برای قبولی کسب نمایند.

شرایط علمی دانش آموز باید سطح بالایی داشته باشد.

فرزندان جانبازانی که 25 درصد به پایین تر هستند اگر حداکثر در دو درس نمره خوب و در مابقی نمره ها خیلی خوب را کسب نموده باشند می توانند ثبت نام موقت انجام دهند.

ثبت نام دانش اموزان پایه دهم برای انتخاب رشته تنها با توجه به فرم هدایت تحصیلی آن ها انجام خواهد گرفت.

مدارس شاهد

مزایای تحصیل در مدارس شاهد

مدارس شاهد مدارسی هستند که تاکید ویژه ای بر روی مسائل پرورشی و تربیتی دانش آموزان دارند، بر این اساس کلاس های فوق برنامه پرورشی و فرهنگی بسیاری برای دانش آموزان خود برگزار می کنند.

از آنجا که این مدارس دانش آموزانی را پذیرش می کنند که همگی از خانواده های شهدا و جانبازان هستند خط فکری دانش اموزان به یک شکل می باشد و تفاوت هایی زیادی در نحوه عقاید و باورهای ان ها وجود ندارد.

دبیرانی که در مدارس شاهد مشغول به تدریس می باشند دبیرانی زُبده و کاربلد هستند که توانایی بالای خود را در تدریس نشان داده اند.

مدارس شاهد علاوه بر ساعات اصلی که دانش آموزان باید برای تحصیل در مدرسه بگذرانند هفته ای 4 ساعت مازاد هم کلاس های فوق برنامه آموزشی برگزار می کند تا سطح علمی دانش آموزان خود را ارتقا ببخشند.

این مدارس در بالا بردن سطح زبان انگلیسی دانش آموزان خود نیز تاکید بسیاری دارد بنابراین ساعاتی را در هفته به صورت مازاد به این درس اختصاص می دهد.

مدارس شاهد زیر نظر آموزش و پرورش و اداره کل امور شاهد و ایثارگران فعالیت می کند.

در کلاس های این مدارس بیش از 30 نفر دانش آموز ثبت نام نمی شوند.

 نحوه ثبت نام در مدارس شاهد

از آن جا که مدارس شاهد زیر نظر اداره کل امور شاهد و ایثارگران هستند تا سال گذشته ثبت نام دانش اموزان علاقمند به تحصیل در این مدارس از طریق سایت سجا انجام می شد، اما در سال تحصیلی 1402 – 1401 ثبت نام این دانش اموزان به شکل دیگری انجام می شود.

دانش آموزانی که این مدارس را برای گذراندن دوران تحصیل خود انتخاب نموده اند در ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس شاهد 1401 – 1402 را مطالعه نمایند.

پس از آن به سایت پادا Pada.medu.ir مراجعه نمایند و گزینه ثبت نام مدارس شاهد را انتخاب کنند.

پس از انتخاب این گزینه دانش آموزانی که پایه هفتم و دهم هستند نام کاربری (کد ملی دانش آموز) و رمز عبور (رمز عبور باید از مدیر مدرسه دریافت شود) خود را وارد می نمایند و فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل و یک کد رهگیری که نشان دهنده پیش ثبت نام آنهاست را دریافت می نمایند.

دانش اموزانی که پایه اول دبستان هستند و والدین در نظر دارند دانش آموز خود را در این مدارس ثبت نام کنند باید به سایت پادا Pada.medu.ir مراجعه کنند و گزینه ثبت نام دانش آموزان جدید الورود را انتخاب نمایند، پس از آن باید اقدام به کامل نمودن فرم اینترنتی نمایند، تکمیل کردن فرم اینترنتی به معنای ثبت نام قطعی دانش اموز نیست و نتایج پس از مدتی اعلام می شود.

همچنین داوطلبانی که میان پایه هستند نیازی به ثبت نام اینترنتی ندارند و می توانند با به همراه داشتن مدارک خود به نزدیک ترین مدرسه شاهد محل سکونت خود مراجعه کنند و در صورت داشتن شرایط ثبت نام خود را انجام دهند و در این مدارس مشغول به تحصیل شوند.

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود