کلاس خصوصی یا عمومی و گروهی

زمان مطالعه 4 دقیقه
کلاس خصوصی یا عمومی و گروهی

کلاس خصوصی یا عمومی و گروهی

بسیاری از دانش آموزان برای یادگیری برخی دروس همواره بین شرکت در کلاس های خصوصی و گروهی مردد می مانند، قطعا هر کدام از این کلاس ها مزایا و معایبی دارند که باید بر اساس شرایط، دانش آموز شرکت در یکی از این کلاس ها را انتخاب نماید. مسائلی مانند هزینه، رفت و آمد، بازدهی کلاس، سطح دانش آموزان و … همگی در این که کدام یک از این کلاس ها می تواند مثمر ثمرتر باشد دخیل هستند، بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ابهامات پیش آمده در خصوص شرکت در کلاس خصوصی یا عمومی و گروه برایتان حل و فصل شود.

مقایسه کلاس خصوصی و گروهی

عموما هزینه کلاس های خصوصی بیشتر از کلاس های گروهی می باشد، کلاس های گروهی به دلیل این که نسبتا تعداد دانش آموزان بالایی دارد هزینه پایین تری برای هر دانش آموز مشخص خواهد شد اما در کلاس های خصوصی چون زمانی که دبیر اختصاص می دهد تنها مختص یک دانش آموز است هزینه بالاتری را متقبل می شود.

در کلاس های گروهی دانش آموزان دائما با هم در رقابت هستند و انگیزه بیشتری برای بهتر شدن دارند، البته که این موضوع ممکن است به دانش آموزان ضعیف ضربه بزند اما با این حال جو رقابت مثبت نیز در بین دانش آموزان حاکم می باشد.

در کلاس های گروهی دبیر فرصت این که اشکالات تمامی دانش آموزان را به صورت جداگانه حل و فصل نمایند ندارد زیرا که زمان کلاس محدود است و دبیر علاوه بر تدریس سر فصل های مورد نظر باید زمانی را برای گرفتن امتحان، برای حل و تمرین و پرسش و پاسخ کلاسی و مشکلات دانش آموزان در نظر بگیرد، اما در کلاس های خصوصی تمرکز دبیر تنها بر روی یک دانش آموز می باشد و دانش آموز می تواند تمامی سوالات خود را با دقت از دبیر بپرسد.

در کلاس های گروهی دانش آموزان با سطح علمی متفاوتی حضور دارند ممکن است دانش آموزی در درس بسیار قوی باشد و دانش آموز دیگر بسیار ضعیف، اگر سطح کلاس بالا باشد ممکن است دانش آموز ضعیف تر معترض شود و اگر سطح کلاس پایین باشد دانش آموز قوی اعتراض خواهد کرد، اما در کلاس های خصوصی تنها یک دانش آموز با هر سطحی که باشد حضور دارد و دبیر با توجه به سطح دانش آموز تدریس خواهد کرد.

کلاس خصوصی یا عمومی و گروهی

در کلاس های گروهی ممکن است به دلیل شیطنت برخی دانش آموزان، کمی از زمان کلاس از دست برود و زمان مفید کلاس کمتر از زمان اصلی باشد.

جلسات خصوصی در مدت زمان کمتری دانش آموز را به نتیجه می رساند، یعنی دانش آموز می تواند در ایام امتحانات یا زمان هایی که نیازمند یادگیری مطلبی به صورت فوری می باشد از این کلاس ها استفاده نماید، در این نوع کلاس چون فقط یک دانش آموز حضور دارد سوالات دانش آموز می تواند در محدوده جزوه شخصی خود باشد و دبیر نیز با ارامش تمامی مشکلات دانش آموز را حل کند.

در کلاس های گروهی حتما فضایی برای تشکیل کلاس مشخص شده است و دانش آموزان و دبیر در زمان مشخص شده در آن محل حضور می یابند، اما برای تشکیل کلاس های خصوصی نیاز به فضای خاصی نیست و می شود کلاس را با انعطاف بیشتری در منزل دانش آموز یا دبیر تشکیل داد.

در کلاس های گروهی تعداد جلسات و زمان جلسات قابل تغییر نمی باشد و از قبل مشخص شده است، در کلاس های خصوصی اما این امکان جود دارد که با تصمیم دبیر و دانش آموز تعداد جلسانی اضافه یا کم شوند و زمان برگزاری آن نیز با موافقت دبیر و دانش اموز تغییر یابد.

در کلاس های گروهی دانش آموزان باید از منبعی که خود دبیر معرفی می کند استفاده کنند و دوران تدریس دبیر و یادگیری دانش آموزان با این جزوه خواهد بود، در کلاس های عمومی اما این شرایط وجود دارد که دانش آموز با توجه به جزوه ای که مدرسه برای او مشخص کرده است پیش برود و یا حتی دبیر جزوه یا کتابی را به دانش آموز معرفی کند که با سطح علمی دانش آموز هم خوانی داشته باشد.

کلام آخر، کلاس خصوصی یا گروهی؟

همان طور که گفته شد شرکت در کلاس خصوصی یا گروهی تماما بستگی به شرایط دانش آموزان دارد، به طور کلی اگر شما دانش آموزی هستید که اشکالات فراوانی در درس مورد نظر خود دارید، از نظر مسائل مالی هیچگونه محدودیتی ندارید، یا حتی می خواهید در یک مدت زمان کوتاه مطالب زیادی را یاد بگیرید بهتر است از کلاس خصوصی که بازدهی بسیار بالایی دارد استفاده کنید، البته در این مورد انتخاب یک دبیر کاربلد و حاذق نیز بسیار تاثیر گذار می باشد، سعی کنید از افرادی که در کلاس های مختلف شرکت نموده اند مشورت بگیرید و کلاس خود را با دبیری تشکیل دهید که می دانید توانایی حل مسائلی که برای شما حائز اهمیت می باشد را دارد.

اما اگر شما دانش آموزی هستید که قصد دارید در طول سال تحصیلی در کلاس های کمک آموزشی شرکت کنید، سطح نسبتا خوبی در درس مورد نظر دارید و تعداد اشکالات محدودی برایتان وجود دارد، می توانید برای یادگیری مطالب صبر و حوصله به خرج دهید کلاس های گروهی گزینه مناسبی برای شماست، در این نوع کلاس ها نیز دبیری که در کلاس او شرکت می کنید باید دبیری توانا در زمینه مدیریت دانش آموزان و همچنین از نظر علمی سطح بالا با فن بیانی خوب باشد، برای شرکت در این نوع کلاس ها نیز به خوبی تحقیق کنید.

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود