چرا المپیاد را انتخاب کنیم؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

چرا المپیاد را انتخاب کنیم؟

المپیاد دانش‌آموزی مختص دانش‌آموزان سال دهم و یازدهم است و هر ساله در رشته‌های مختلف برگزار ‌‌می‌شود. این آزمون یکی از سخت‌‌ترین آزمون‌هایی است که برای این مقطع تحصیلی در کشور برگزار ‌‌می‌شود. با این حال بسیاری از دانش‌آموزان شرکت در این آزمون را انتخاب ‌‌می‌کنند؟ اما چرا؟

المپیاد آزمونی است که قبولی در آن با مزایای بسیار زیادی همراه است و یکی از آن‌ها راهیابی به مرحله جهانی این آزمون است. بسیاری از دانش‌آموزان نیز به امید قبولی در این آزمون برای آن تلاش ‌‌می‌کنند. بسیاری از آن‌ها نیز نتیجه دلخواه خود را به دست ‌‌می‌آورند و بسیاری دیگر مسیر خود را تغییر ‌‌می‌دهند.

شرکت در المپیاد به نوعی مسیر زندگی داوطلبان را تغییر ‌‌می‌دهد. از آن‌ها افرادی با پشتکار و تلاش بیشتر ‌‌می‌سازد که به آینده خود بسیار اهمیت ‌‌می‌دهند. افرادی که در یادگیری حریص هستند و نهایت توان خود را برای آن ‌‌می‌گذارند. در واقع شرکت در المپیاد به داوطلبان کمک ‌‌می‌کند تا نهایت تلاش خود را برای موفقیت انجام دهند.

یکی از دلایلی که باعث ‌‌می‌شود دانش‌آموزان به سمت این آزمون کشیده شوند علاقه به درسی ‌‌می‌باشد که به عنوان یک رشته در آزمون المپیاد کشور ارائه ‌‌می‌شود. در واقع داوطلبان به دلیل علاقه بسیار زیادی که به آن درس دارند المپیاد را انتخاب ‌‌می‌کنند و در مسیر یادگیری آن تلاش مضاعف دارند. راه یافتن به المپیاد کار آسانی نیست به همین دلیل هم داوطلبانی در آن موفق ‌‌می‌شوند که علاقه بسیار زیادی به رشته خود داشته باشند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث ‌‌می‌شود دانش‌آموزان به سوی المپیاد قدم بردارند امید به کسب مدال طلا و معافیت از آزمون سراسری است. داوطلبانی که در آزمون المپیاد موفق به کسب مدال طلا شوند ‌‌می‌توانند در یکی از دانشگاه‌های انتخابی خود در یکی از رشته‌های زیرمجموعه رشته خود مشغول به تحصیل شوند.

در بابِ انتخاب مسیر المپیاد، داوطلبان افراد مسئولیت پذیرتری خواهند شد و انتظارات آن‌ها از خودشان افزایش پیدا ‌‌می‌کند. این افراد بیشتر به گذر زمان اهمیت ‌‌می‌دهند و از سن کم سعی بر این دارند که از وقت خود بهترین استفاده را داشته باشند. موفقیت برای آن‌ها یک اصل بسیار مهم است و برای کسب آن تلاش بسیار زیادی خواهند داشت.

با این اوصاف دیگر ‌‌می‌دانیم بسیاری از دانش‌آموزان چرا به سراغ المپیاد ‌‌می‌روند و زمان خود را صرف آن ‌‌می‌کنند. المپیاد آن‌ها را به موفقیت نزدیک‌‌تر ‌‌می‌کند. در واقع المپیاد مانند یک برنامه ریزی دقیق آینده داوطلبان را ترسیم ‌‌می‌کند و به آن‌ها نشان ‌‌می‌دهد که در صورت قبولی چه اتفاقاتی در انتظار آن‌هاست.

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود