تغییرات جدید امتحان نهایی یازدهم – همه چیز راجع به آن

زمان مطالعه 3 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

به دلیل اهمیت بالای نمرات کسب شده در امتحان نهایی و تاثیر آن بر روی سوابق تحصیلی، داوطلبان باید از زمان برگزاری، بوجه بندی امتحان و تغییرات به وجود آمده در امتحان نهایی مطلع باشند. برخلاف سال های قبل، در پایه یازدهم تغییرات مهمی به وجود آمده که باعث پر اهمیت و تاثیرگذار‌تر شدن این پایه تحصیلی؛ در سوابق تحصیلی و کنکور سراسری می‌شود. در ادامه این مقاله به برنامه امتحان نهایی یازدهم خواهیم پرداخت.

برنامه امتحان نهایی پایه یازدهم

تا دو سال قبل، به دلیل تاثیر مثبت معدل کتبی پایه دوازدهم در کنکور سراسری؛ امتحان نهایی فقط در مقطع دوازدهم برگزار می‌شد و مدارس پایه یازدهم و دهم نسبت به سوالاتی که معلمان طرح می‌کردند، در خرداد ماه امتحانات را برگزار می‌کردند.

اما سال گذشته بعد از حذف دروس عمومی از کنکور و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی پایه دوازدهم به میزان 50 درصد و همچنین تاثیر مثبت و قطعی آن، آموزش و پرورش اقدام به برگزاری آزمون از دو درس دانش‌آموزان مقطع دهم و یازدهم به صورت هماهنگ کرد.

اما در سال تحصیلی جاری قرار است تعدادی آزمون از دروس پایه یازدهم به صورت نهایی و هماهنگ برگزار شود. آموزش و پرورش هر سال در سه نوبت خرداد، شهریور و دی اقدام به برگزاری امتحان نهایی می‌کند.

چه کسانی می توانند در امتحان نهایی یازدهم شرکت کنند؟

دانش‌آموزان پایه یازدهم باید در امتحان نهایی یازدهم شرکت کنند؛ علاوه بر آنها افرادی هستند که علاقه مند به ترمیم معدل می‌باشند و یا می‌خواهند دیپلم رشته دلخواهشان را دریافت کنند، این افراد هم باید در امتحان نهایی یازدهم حضور پیدا کنند و برنامه امتحانی این داوطلبین دقیقا با دانش‌آموزان این پایه یکسان است.

امتحان نهایی یازدهم کاملا مانند امتحان نهایی دوازدهم به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.

تاثیر امتحان نهایی یازدهم در کنکور

طبق آخرین اطلاعیه ها، تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور 1403 به میزان50 درصد قطعی خواهد بود. اما در کنکور 1404 این میزان تغییر خواهد کرد؛ به دلیل اینکه امتحانات یازدهم به صورت نهایی برگزار خواهد شد و نمرات امتحان نهایی یازدهم در سوابق تحصیلی به میزان 60 درصد تاثیر خواهد گذاشت. این روند در سال های آینده هم ادامه دارد. درنتیجه داوطلبان کنکور سراسری برای موفقیت در کنکور باید از زمان شروع سال تحصیلی خود را برای امتحانات نهایی آماده کنند.

آموزش و پرورش مدتی قبل از شروع امتحان نهایی یازدهم، اقدام به اعلام زمان برگزاری آزمون ها می‌کند و امسال طبق اطلاعیه منتشر شده، 11 درس از پایه یازدهم رشته تجربی و 12 عنوان از دروس رشته های ریاضی و فیزیک، انسانی و علوم و معارف اسلامی به صورت نهایی برگزار می‌شود.

برنامه امتحان نهایی یازدهم

 

شاخه فنی حرفه ای و کاردانشعلوم و معارف اسلامیعلوم انسانیعلوم تجربیریاضی -فیزیک 

رشته تحصیلی

 

 

روز و تاریخ 

تعلیمات دینی 2 (دینی، اخلاق و قرآن)اصول عقاید 2تعلیمات دینی 2 (دینی، اخلاق و قرآن)تعلیمات دینی 2 (دینی، اخلاق و قرآن)تعلیمات دینی 2 (دینی، اخلاق و قرآن)31/2/1403دوشنبه
عربی، زبان قرآن 2عربی 2 (زبان تخصصی رشته)عربی 2 (زبان تخصصی رشته)عربی، زبان قرآن 2عربی، زبان قرآن 22/3/1403چهارشنبه
اقتصادجامعه شناسی 2فیزیک 2         فیزیک 2         5/3/1403شنبه
زبان خارجی 2       زبان خارجی 2         زبان خارجی 2         زبان خارجی 2      زبان خارجی 2      7/3/1403دوشنبه
علوم و فنون ادبی 2      علوم و فنون ادبی 2      شیمی 2         شیمی 2         9/3/1403چهار شنبه
ریاضی و آمار 2ریاضی و آمار 2ریاضی 2حسابان 112/3/1403شنبه
تاریخ 2

            

تاریخ 2

            

زیست شناسی 2هندسه 216/3/1403چهار شنبه
فارسی و نگارش 2       فارسی 2         فارسی 2         فارسی 2         فارسی 2         19/3/1403شنبه
انسان و محیط زیست          انسان و محیط زیستانسان و محیط زیستانسان و محیط زیستانسان و محیط زیست21/3/1403دوشنبه
علوم و معارف قرآنی 2جغرافیا 2زمین شناسی         زمین شناسی         23/3/1403چهار شنبه
تاریخ معاصر          فلسفه 1فلسفه 1تاریخ معاصرتاریخ معاصر26/3/1403شنبه
روانشناسیروانشناسیآمار و احتمال29/3/1403سه شنبه

 

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود