آمادگی برای امتحان نهایی شیمی دوازدهم

زمان مطالعه 3 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

 

امتحان نهایی شیمی دوازدهم

بدست آوردن نمره بالا در امتحان نهایی شیمی دوازدهم یکی از دغده های دانش‌آموزان است. اما چگونه می‌توان در این آزمون مهم موفق شد؟

شیمی را می‌توان یکی از مهمترین دروس تخصصی پایه دوازدهم دانست و نمره این درس تاثیر زیادی در معدل و سوابق تحصیلی دارد. علاوه بر این درس شیمی ضریب بالایی در کنکور داشته و با پاسخ به سوالات این درس،دانش‌آموزان می‌توانند رتبه بالایی کسب کنند.

سر فصل های شیمی دوازدهم

فصل اول: مولکول‌ها در خدمت تندرستی

مباحث :عملکرد شوینده‌ها

PH

ثبات تعادل

اسید و باز

پاک کننده‌های خورنده

پاک کننده‌های غیر صابونی

پاک کننده‌های صابونی

رسانایی الکتریکی محلول ها

فصل دوم: آسایش و رفاه در سایه شیمی

مباحث: سلول گالوانی

اکسایش و کاهش

سلول سوختی

خوردگی

برقکافت

آبکاری

نیروی الکتروموتوری

فصل سوم: شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری

مباحث: رفتار مولکول‌ها و توزیع الکترون

سیال‌های مولکولی و یونی

فلزها

جامد یونی

عدد کوئوردیناسیون

انرژی فروپاشی و چگالی بار

سیلیس، گرافن و سازه‌های یخی

جامد کووالانسی

فصل چهارم: شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر

مباحث: انرژی فعالسازی در واکنش

انواع آلاینده‌ها

مبدل کاتالیستی

تغییر حجم سامانه در تعادل گازی

گروه عاملی و سنتز مولکول آلی

ساخت بطری

بازیافت

بارم بندی امتحان نهایی شیمی دوازدهم

با دانستن بارم بندی فصل های شیمی دوازدهم، می‌توانید تمرکز خود را روی مطالبی که اهمیت بیشتری در امتحان نهایی شیمی دوازدهم دارند، بگذارید.

نوبت پایانی ( امتحان های خرداد، شهریور و دی ماه )نوبت اولفصل
5/65/11اول (مولکولها در خدمت تندرستی)
55/8دوم (آسایش و رفاه در سایه الکتروشیمی)
4سوم (شیمی جلوه ای از هنر،زیبایی و ماندگاری)
5/4چهارم (شیمی راهی به سوی آینده ای روشن تر)
2020جمع

 

توجه کنید که درس شیمی دارای جداول ، نمودار و آزمایش های مختلفی است که باید حتما تمامی آنها بررسی و تحلیل شود.

استوکیومتری جزو مهمترین بخش درس شیمی است و برای حل هر مسئله ای به آن نیاز خواهید داشت. تست های دوره ای و درس به درس می‌تواند در تثبیت مسئله ها بسیار موثر باشد.

درس شیمی دارای قسمت های حفظی و مفهومی است که در هنگام مطالعه باید این دو بخش را جدا کرده و بخش های حفظی را چندین بار مرور کنید.

نت نویسی برای سوالات حل کردنی و فرمول ها باعث می‌شود که بعدا با نگاه کردن به سوالات نکته آن بخش برایتان یادآوری شود.

 

نحوه مطالعه شیمی دوازدهم

برای اینکه بتوانید در امتحان نهایی شیمی دوازدهم موفق شوید نیاز است که مطالعه درست و اصولی داشته باشید.

همانطور که می‌دانید مسائل شیمی دوازدهم را می‌توان با مسائل شیمی دهم و یازدهم ترکیب کرد و همچنین دانستن جدول تناوبی میتواند به شما کمک زیادی بکند تا زود تر به پاسخ درست برسید.

توصیه می‌کنیم که تمرین دوره‌ای های آخر هر فصل را جدی بگیرید زیرا با حل کردن آنها به نکات جدیدی می‌رسید و خیلی مواقع طراحان از نکته های داخل این تمرین ها سوال طراحی می‌کنند.

یادداشت برداری

یکی از بهترین روش های یادگیری شیمی، یادداشت برداری هنگام مطالعه است. وقتی هر بخش را مطالعه کردید، نکات مهم را در یک دفترچه یادداشت کنید. با این کار نه تنها مطالب به خوبی در حافظه تان باقی می‌ماند بلکه سرعت مطالعه تان در دفعات بعدی بالا می‌رود.

حل مسئله

همانطور که می‌دانید در امتحان نهایی شیمی دوازدهم، تعدادی سوال مسئله ای وجود دارد که هر مسئله روش منحصر به فرد خود را شامل می‌باشد. ابتدا باید سوال را با دقت بخوانید و درک کنید که طراح سوال از شما چه چیزی می‌خواهد و سپس شروع به حل مسئله کنید.

نمونه سوالات امتحان نهایی سال های گذشته

شما با حل نمونه سوالات امتحان نهایی شیمی دوازدهم می توانید با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید و سپس تمرکز خود را روی مباحثی که یادگیری ناقصی در آن داشتید، بگذارید. همچنین کلمه به کلمه پاسخ خود را با پاسخنامه ی منتشر شده توسط آموزش و پرورش تطبیق دهید تا متوجه شوید که کدام کلیدواژه ها مورد تایید آموزش و پرورش می‌باشد.

 

استمرار در تست زنی

اگر هر مبحث را مطالعه کردید و یادگیری تان در آن بخش عمیق شد؛ می‌توانید تست زنی را شروع کنید. زیرا با تست زدن مطالب آن بخش در ذهنتان به خوبی ثبت می‌شود و همچنین با نوع سوالات آن بخش آشنا می‌شوید. پس هر چقدر میزان تست زنی شما بالاتر رود، سرعت پاسخ دهی تان نیز بیشتر می‌شود.

 

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود