راز بیست شدن در امتحان نهایی فیزیک دوازدهم

زمان مطالعه 3 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

هر درسی روش مطالعه ی منحصر به فرد خودش را دارد ولی دانش‌آموزان تصور می‌کنند که این درس خشک و خسته کننده هیچ روشی ندارد. اما در ادامه قرار است با راه های مختلف بیست شدن در امتحان نهایی فیزیک دوازدهم آشنا شوید.

اولین قدم در یادگیری درس فیزیک، داشتن تمرکز و حضور فعال در کلاس های حضوری یا آنلاین می‌باشد. بسیاری از معلمان، مفاهیم فیزیک را به زبان ساده ای بیان می‌کنند و سپس شما را با فرمول ها و مسائل آشنا می‌کنند.

بهتر است در حین درس دادن متمرکز باشید و هر لحظه سوالی درباره مباحث برایتان به وجود آمد از معلمتان بپرسید؛ زیرا ابهامی که در ابتدای یادگیری به وجود بیاید تاثیر خیلی زیادی در روند یادگیری بقیه مباحث دارد.

سر فصل های درس فیزیک دوازدهم

درس فیزیک در رشته تجربی و ریاضی وجود دارد اما سر فصل های آنها کمی متفاوت است.

رشته ریاضی و فیزیک:

فصل یکم: حرکت بر خط راست

فصل دوم: دینامیک و حرکت دایره ای

فصل سوم: نوسان و موج

فصل چهارم: برهم کنش های موج

فصل پنجم: آشنایی با فیزیک اتمی

فصل ششم: آشنایی با فیزیک هسته ای

 

رشته تجربی:

فصل یکم: حرکت بر خط راست

فصل دوم: دینامیک

فصل سوم: نوسان و امواج

فصل چهارم: آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای

بارم بندی امتحان نهایی فیزیک دوازدهم

رشته تجربی:

نوبت پایانی ( امتحان های خرداد، شهریور و دی ماه )نوبت اولفصل
48اول
25/45/8دوم
 

 

 

              75/6

5/3سوم تا صفحه 62 (ابتدای 3-6 مشخصه های موج) و تمرین های مربوط از آخر فصل)
سوم ( ابتدای 3-6 و مشخصه های موج) تا

آخر فصل

5چهارم
2020جمع

 

رشته ریاضی و فیزیک:

نوبت دوم (خرداد، شهریور و دی)نوبت اولفصل
75/325/7اول
425/8دوم
75/35/4سوم تا صفحه 77 (سر موج طولی) و تمرین های مربوط از آخر فصل
سوم از صفحه 77 (سر موج طولی) تا آخر فصل
25/3چهارم
75/2پنجم
5/2ششم
2020جمع

 

نحوه مطالعه امتحان نهایی فیزیک دوازدهم

ریز به ریز کتاب را بخوانید!

بهترین منبع برای امتحان نهایی فیزیک دوازدهم، کتاب درسی است. پس اصلا از آن غافل نشوید. هر مبحث را چندین بار بخوانید تا به خوبی مفهوم آن را متوجه شوید.

مطالب حفظی این درس بسیار کم است اما بخش مفاهیم درس فیزیک اندکی دشوار می‌باشد و ما توصیه می‌کنیم انرژی زیادی را روی این قسمت ها بگذارید.

نمونه سوالات آخر کتاب را جدی بگیرید و سعی کنید بعد از اتمام هر مبحث، به سراغ سوالات آن بخش بروید و آموزه های خود را محک بزنید. شاید تصور کنید که سوالات کتاب ساده و بی اهمیت هستند اما اینطور نیست؛ در همه ی سوالات آخر کتاب یک نکته مهم وجود دارد که با حل کردن سوالات متوجه این نکته ها خواهید شد.

 

نت برداری فراموش نشود!

وقتی که سوالات را حل می‌کنید حتما در کنارتان یک کاغذ و قلم بگذارید و نکته هر سوال را در آن کاغذ بنویسید و در مواقعی که می‌خواهید درس فیزیک را مرور می‌کنید؛ آنها را هم مطالعه کنید.

برای یادگیری فرمول ها نیز می‌توانید از همین روش استفاده نمایید و فرمول ها در برگه ای یادداشت کرده و آنها را تکرار کنید.

 

نمونه سوالات امتحان نهایی فیزیک سال های گذشته

با حل کردن نمونه سوالات بیشتر، می‌توانید با نوع طراحی سوال ها آشنا شوید و متوجه می‌شوید که برای طراح چه بخش هایی مهم است. همچنین با مشاهده پاسخنامه سوالات امتحان نهایی می‌فهمید که نباید در این امتحان از روش های کوتاه و کنکوری استفاده کنید؛ زیرا هر مرحله از پاسخ شما دارای نمره می‌باشد و با نوشتن جواب آخر باعث می‌شود که نمره آن سوال را کلا از دست بدهید. در امتحان نهایی فیزیک دوازدهم از نوشتن یکا ها (واحد ها) غافل نشوید.

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود