آخرین تغییرات آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان سال ۱۴۰۳

زمان مطالعه 2 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

 

در سال 1403 شاهد تغییرات زیادی در آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان هستیم. در ادامه می‌خواهیم به این تغییرات مهم و اساسی بپردازیم.

تغییرات آزمون نمونه دولتی پایه نهم

همانطور که می دانید این آزمون فقط برای دانش‌آموزان پایه نهم برگزار می‌شود و برای دانش آموزان پایه ششم دیگر آزمون نمونه دولتی وجود ندارد.

اما تغییرات آزمون نمونه دولتی پایه نهم به شرح زیر است:

ادغام شدن آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان پایه نهم

با مشترک شدن آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان، شانس قبولی دانش آموزان در مدارس تیزهوشان به خصوص مدارس نمونه دولتی افزایش خواهد یافت.

این تغییرات مهم می‌تواند باعث یکپارچگی بیشتر در سیستم آموزشی شود و امکان دارد دانش‌آموزان را به صورت جامع تری ارزیابی کنند.

حذف درس زبان از آزمون نمونه دولتی

یکی دیگر از تغییرات آزمون نمونه دولتی، حذف درس زبان انگلیسی از آن می‌باشد که اینکار باعث میشود دانش‌آموزان بر روی دروس دیگر تمرکز داشته باشند و عملکرد خود را بهبود ببخشند.

اما ممکن است با حذف این درس، دیگر دانش آموزان به درس زبان اهمیت ندهند و در آینده آنها تاثیر بگذارد؛ زیرا زبان انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی بسیار مهم است.

اضافه شدن دفترچه هوش و استعداد تحلیلی در آزمون نمونه دولتی

ادغام شدن آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان، باعث شده دفترچه هوش و استعداد تحلیلی به آزمون اضافه شود اما به طور کلی تاثیر دفترچه هوش برای دانش آموزان علاقه مند به مدارس تیزهوشان ۵۰ درصد و تاثیر آن برای افراد علاقه مند به مدارس نمونه دولتی تاثیر آن ۱۸ درصد می باشد.

 

تغییرات آزمون تیزهوشان پایه نهم

طبق اطلاعیه منتشر شده تغییراتی در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم اتفاق افتاده که تغییرات بدین شرح است:

ادغام شدن آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان: در سال 1403 آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه نهم به دهم با یکدیگر ادغام خواهند شد این یعنی یک آزمون واحد برای دانش آموزان در هر دو نوع مدرسه برگزار می‌شود.

حذف سوالات پایه هشتم: در آزمون تیزهوشان سال جاری دیگر سوالی از پایه هشتم طراحی نخواهد شد و دانش آموزان فقط باید بر روی مطالب پایه نهم متمرکز شوند.

اضافه شدن درس عربی: یکی دیگر از تغییرات آزمون تیزهوشان اضافه شدن درس عربی به آزمون می‌باشد پس این موضوع اهمیت این درس را افزایش می دهد.

کلام آخر

همانطور که متوجه شدید دیگر در پایه نهم، آزمون نمونه دولتی به صورت مجزا برگزار نمی‌شود و این آزمون با آزمون تیزهوشان ادغام شده و در یک روز برگزار می شود. این تغییرات به وجود آمده در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان بسیار مهم است پس آنها را جدی بگیرید.

برای اینکه بتوانید در این مدت زمان باقی مانده به آزمون، به خوبی برنامه ریزی کنید و درس بخوانید می توانید از دوره ها و کلاس های آنلاین تام لند بهره ببرید و همچنین، برای ارتباط گرفتن با پشتیبان های تام لند، می توانید شماره تماس خود را بگذارید تا با شما تماس بگیرند.

 

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.

به گزارش جماران، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره تغییرات کنکور اعلام کرد که مدل کنکور تغییری نخواهد کرد. وی اظهار داشت: (در مدل قبلی، دانش‌آموزان تنها به تست‌زنی مشغول بودند و دبیرستان‌ها عملاً نقش خود را از دست داده بودند. پیش از این، آمار قبولی مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های بالای کنکور بیشتر بود؛ اما اکنون دانش‌آموزان مدارس دولتی موفقیت بیشتری دارند.)

به گزارش خبرگذاری ایسنا، ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو فقط بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از مهرماه ۱۴۰۳ برای دانشگاه آزاد اسلامی شروع می شود