ممنوعیت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرفته شدگان ۱۴۰۲ برداشته شد!

زمان مطالعه < 1 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد که براساس مصوبات جلسه امروز سه شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در پذیرش داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به تصویب رسیده است.

 

در مصوبه جدید، پذیرش پذیرفته شدگان تمامی دوره های رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و همچنین پذیرفته شدگان آزمون سراسری ۱۴۰۲ که در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی یا علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار کسب کرده و در سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته می کنند، به صورت افزایش ظرفیتی ویژه و اضافه بر ظرفیت اعلامی در دفترچه آزمون سراسری ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

 

همچنین اعلام شد داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پذیرفته شده و در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز پذیرفته می شوند، قبولی سال ۱۴۰۲ آنها لغو خواهد شد و تحت هیچ شرایطی اجازه ادامه تحصیل در کدرشته محل قبولی سال قبل را نخواهند داشت.

 

بر اساس مصوبه دیگر، پذیرفته شدگان تمامی دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، اعم از رایگان و غیررایگان، و همچنین پذیرفته شدگان تمامی دوره های آموزش رایگان (شامل دوره های روزانه، محروم، فرهنگیان/تربیت معلم، بورسیه) در رشته محل های پذیرش با آزمون سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا مؤسسه قبولی ثبت نام کرده باشند و چه ثبت نام نکرده باشند، مجاز به شرکت مجدد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ نخواهند بود. این داوطلبان در صورت تمایل به شرکت مجدد در آزمون های سنوات بعد، باید قبل از شروع زمان ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری، از دانشگاه یا مؤسسه قبولی انصراف قطعی دهند.

 

در پایان، به منظور مساعدت با داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، آخرین مهلت انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از انتخاب رشته ۴۶۵ هزار نفر در رشته های با آزمون و ۶۵ هزار نفر در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها خبر داد. علیرضا کریمیان در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد که انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از ۱۴ شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد. وی افزود: تاکنون بیش از ۴۶۵ هزار داوطلب مجاز کنکور در رشته های با آزمون و ۶۵ هزار نفر در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها انتخاب رشته کرده اند و سایر داوطلبان مجاز نیز باید هرچه سریع تر به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش مراجعه و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

آزمون اختصاصی تربیت معلم کنکور فرهنگیان ۱۴۰۴ به عنوان یک آزمون اختصاصی برای داوطلبان علاقه مند به شغل معلمی برگزار می شود. این آزمون به طور مستقل از کنکور سراسری برگزار شده و به طور خاص برای انتخاب و پذیرش دانشجو معلمان طراحی شده است. هدف اصلی این آزمون، جذب افرادی با استعداد و شایسته برای ورود به حوزه آموزش و تربیت معلم در رشته های مختلف است.

به گزارش ایسنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز سه شنبه به ریاست دکتر مسعود پزشکیان و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه، ماده واحده نحوه تعیین سهمیه مناطق داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ را بررسی کرد. در این جلسه مقرر شد که نظام نامه جدیدی برای سهمیه بندی عادلانه مناطق داوطلبان تدوین شود که بر اساس تفکیک سهمیه های کنکور به صورت استانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سازمان سنجش آموزش کشور جدول زمان بندی ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری و دکتری سال ۱۴۰۴ را اعلام کرد. بر این اساس، ثبت نام برای نوبت اول کنکور سراسری از ۲۰ آبان امسال آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. نوبت اول این کنکور در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار می شود.