مزایا برنامه ریزی برای کنکور

زمان مطالعه 2 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

“برنامه‌ریزی” اولین و مهم‌ترین گام برای شروع ماراتنی به نام کنکور است و در ادامه عمل به برنامه، رمز موفقیت و تضمین به نتیجه رسیدن تلاش‌هایتان خواهد بود. در این میان موفقیت در کنکور هنر، بدون برنامه‌ای عملی و کاربردی، بسیار سخت است.

 

یک برنامه‌ریزی عملی و کاربردی این مزایا را دارد:

 

  • افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از زمان

با یک برنامه‌ی منظم، می‌توانید زمان خود را موثرتر مدیریت کنید و بدون اتلاف وقت، روی دروس و نکات کلیدی تمرکز کنید. همچنین تمامی مباحث مهم را پوشش دهید و چیزی را از قلم نیندازید.

 

  • کاهش استرس و اضطراب

برنامه‌ای که متناسب با زمان، شرایط و توانایی‌های شما تنظیم شده باشد، از سردرگمی و نگرانی‌هایتان می‌کاهد و استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

  • بهبود کیفیت یادگیری

وقتی مطالعه‌ی شما بر اساس برنامه‌ریزی باشد، تمرکز شما بیشتر می‌شود. همچنین استمرار و مرور منظم مباحث موجب تثبیت مطالب در ذهن شما می‌شود.

 

  • تقسیم متوازن مباحث

یک برنامه خوب و منظم، دروس و مباحث را به طور متعادل در طول هفته تقسیم می‌کند. این مسئله موجب می‌شود که شما از هیچ درس یا مبحثی غافل نشوید و تسلطی همه جانبه روی دروس داشته باشید.

 

  • پیشرفت مداوم و قابل اندازه‌گیری

یکی از مهم‌ترین مزایای برنامه‌ریزی این است که می‌توانید پیشرفت خود را هفتگی یا ماهانه بررسی و ارزیابی کنید و اگر از پیشرفت خود راضی نبودید، در صورت نیاز تغییراتی در برنامه ایجاد کنید.

 

  • تعادل بین مطالعه و استراحت

برنامه‌ای که به خوبی تنظیم شده باشد، به شما اجازه می‌دهد تا هم استراحت کافی بکنید و هم هنگام مطالعه، ذهنی آماده و پویا داشته باشید.

 

  • افزایش اعتماد به نفس

وقتی بر اساس یک برنامه منظم پیش می‌روید و عمل می‌کنید، اعتماد به نفس‌تان افزایش می‌یابد. اعتماد به نفس کافی موجب می‌شود در جلسه آزمون با آرامش بیشتری حاضر شوید.

 

  • آمادگی بهتر برای بخش عملی

برای آن دسته از داوطلبان کنکور هنر که خواهان رشته‌هایی با آزمون عملی هستند (با ضریب بالای دوازده)، آزمون عملی کنکور هنر اهمیت زیادی دارد و نیازمند تمرینات مستمر است. با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید زمان کافی به تمرین‌های عملی نیز اختصاص دهید و به تدریج مهارت‌های خود را تقویت کنید.

 

  • استفاده از منابع مناسب

یک برنامه عملی و کاربردی کمکتان می‌کند تا از میان انبوه منابع درسی و کمک درسی، منابع مناسب و بهینه برای خود را انتخاب کنید و سردرگم نشوید.

 

  • آمادگی برای آزمون‌های آزمایشی

در یک برنامه خوب و منظم حتما آزمون‌های مبحثی و آزمایشی گنجانده شده است. این آزمون‌ها مهارت‌های تست‌زنی شما را بهبود می‌بخشند و کمک می‌کنند که نقاط ضعف خود را بشناسید و آنها را برطرف کنید.

 

فراموش نکنید برنامه‌ریزی یک مهارت است. اگر می‌خواهید برنامه‌ای عملی و کاربردی برای موفقیت خود در کنکور هنر داشته باشید، به مقاله زیر مراجعه کنید یا از همکاران ما در بخش مشاوره کمک بگیرید.

 

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

فیلد های "*" اجباری هستند

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در اطلاعیه ای که از سوی دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو منتشر شده است، جزئیات پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سال تحصیلی جدید برای بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز از روز یکشنبه، اول مهر آغاز شد. با این حال، هنوز برخی از دانش آموزان موفق به ثبت نام نشده اند.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از انتخاب رشته ۴۶۵ هزار نفر در رشته های با آزمون و ۶۵ هزار نفر در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها خبر داد. علیرضا کریمیان در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد که انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از ۱۴ شهریور …

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد که براساس مصوبات جلسه امروز سه شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در پذیرش داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به تصویب رسیده است.