مدرسه کسب و کار کارابیز

حسابان کنکور را چطور بخوانیم؟

حسابان کنکور را چطور بخوانیم؟

حسابان یکی از پرحجم‌ترین کتاب‌های ریاضی در رشته‌ی ریاضی است. یادگیری مفهومی آن باعث می‌شود که از پس حل سوالات کتاب درسی و کنکور برآیید. اگر داوطلب کنکور ریاضی هستید، امسال باید زمان زیادی را به ریاضی اختصاص دهید. زیرا ۵۵ سوال از دروس اختصاصی به ریاضی تعلق دارد و همچنین از این ۵۵ سوال، ۳۰ سوال مربوط به حسابان کنکور است.

برنامه ریزی داشته باشید

شاید گاهی از خواندن، تست زدن، مطالعه، آن هم تنها در یک سال خسته شوید! اما به راه و روش یادگیری‌تان نگاهی بیاندازید، شاید شیوه‌ای که برای یادگیری‌تان در پیش گرفته‌اید، راه سختی است و نتیجه ی مطلوبی ندارد. با بررسی روند یادگیری و مطالعه‌تان، می‌توانید نواقص را پیدا و رفع کنید.

برنامه ریزی داشته باشید. زمان را به کنترل خود درآورید. اگر ۶ ساعت از روز را مطالعه می‌کنید،برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از این تایم داشته باشید. مطمئن باشید که بعد از پایان یافتن مطالعه و یادگیری‌تان، واقعا مطالب مورد‌نظر راآموخته‌اید.شما پس از مطالعه باید بتوانید از ۱۰تست تصادفی به ۸ تست پاسخ صحیح بدهید. 

بودجه‌بندی حسابان در کنکور به چه شکل است؟

بودجه بندی حسابان کنکور
بودجه بندی مباحث درس حسابان در کنکور

 

دانستن بودجه‌بندی حسابان چه کمکی به ما ‌می‌کند؟

بودجه بندی کنکور ریاضی درباره سوالات کنکور، به شما تصویری کلی می‌دهد و اهمیت بعضی مباحث در کنکور ریاضی را به داوطلبان کنکور ریاضی خاطرنشان می‌کند. اگر شما جزو دسته‌ای از افراد هستید که از ابتدای کتاب شروع به مطالعه و حفظ کردن می‌کنید، می‌کنید، باید گفت این راه، نتیجه‌ی مناسبی نخواهد داشت.
 تنها چیزی که در سال کنکور به شما نتیجه‌ی مطلوبی می‌دهد، برنامه ریزی است. اینجاست که بودجه بندی دروس ریاضی و اللخصوص حسابان حائز اهمیت می‌شود. باید سعی کنید بودجه بندی دروس مستقل و ترکیبی را پیدا کنید و با توجه به کنکور‌های سال‌های گذشته سوالات پرتکرار را پیدا کنید. اگر درسی یک تست دارد به اندازه‌ی یک تست وقت بگذارید و اگر ۴ یا ۵ تست دارد وقت بیشتری بگذارید، این کار باعث می‌شود زمان را به دست‌تان بگیرید و در راه درستی قدم بردارید!

بخوانید :   با اصل۹۰/۱۰ استرس‌های زندگی را کاهش دهید

اگر بتوانید به درستی پیش نیاز‌های دروسی که می‌خوانید را بیاموزید، در کل زمان کمتری برای یادگیری صرف می‌شود. از طرفی مسائل بیشتری را آموخته‌اید و چون اطلاعاتتان ریشه‌ای و کامل شده است؛ آن را به راحتی فراموش نخواهید کرد.

 

چطور برای مطالعه حسابان زمان‌بندی کنیم؟

اگر دقت کنید خواهید دید که حجم زیادی از ریاضی کنکور وابسته به حسابان است! بنابراین برنامه ریزی برای یادگیری این دروس ، کمک شایانی به بالا بردن درصد این بخش از کنکور شما خواهد کرد. اما اینکه چطور این دروس را بخوانیم.؟ سوالی است که بعد از دیدن تعداد سوالات حسابان در کنکور به ذهن شما خطور می‌کند.

دروس ریاضی مباحث سخت و پیچیده‌ای دارد. قطعا نمی‌توان به راحتی و صرفا با مطالعه آن را آموزش دید؛ بلکه بدون شک لازم است که زمان و وقت بیشتری را برای مطالعه‌ آن اختصاص بدهیم. باید زمانی را برای مرور و تست زنی این درس به برنامه اضافه کنیم. حتی کسانی که ریاضیات‌شان خوب است باید تمرین و مرور را در برنامه درسی‌شان داشته باشند.

سعی نکنید که ریاضی را با روش حفظی و با به خاطر سپردن یاد بگیرید، اگر به این شکل حسابان را مطالعه می‌کنید، باید گفت که سخت در اشتباه هستید!  ریاضی مانند شیمی و زیست نیست که اعدادشان را حفظ کنید (البته باید گفتکه این راه، حتی برای این دروس و هیچ دروسی نتیجه نخواهد داد). حسابان و ریاضی را باید به‌صورت مفهومی متوجه شوید. پس از آن، باید به اندازه مناسب تست زده و آزمون دهید. فرمول‌ها و روش‌های بسیار زیادی در ریاضیات وجود دارد. تلاش کنید بر روش‌های حل مسئله کلیدی مسلط شوید و یک روش کارآمد رو انتخاب کنید.

بخوانید :   هرآن چیزی که والدین کنکوری‌ها باید بدانند

 

پیشنهاداتی برای مطالعه حسابان کنکور

ابزارهای یادگیری این درس عبارت‌اند از: کلاس درس و مدرسه، جزوه و کتاب درسی. شما داوطلب عزیز باید به دقت در کلاس، درس را از دبیر بیاموزید، سپس در همان روز، مبحث تدریس شده را از جزوه، مطالعه کرده و مثال ‏ها را مجدداً حل کنید. هنگام مطالعه، به تمام پیش‌نیازهای دروسی که می‌خوانید، توجه کنید.

مرور کردن دروس را فراموش نکنید. اگر یک فصل کامل را در حال یادگیری هستید هرروز ۱ تست را به آن اختصاص دهید. هرشب علاوه بر دروس جدید، دروس قبلی را نیز مرور کنید. تا هفت روز دروس یک فصلی را که می‌خوانید، مرور کنید. این‌کار باعث می‌شود اطلاعات موردنظرتان در حافظه بلند مدت قرار بگیرد.

 

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:

چطور فرمول‌های حسابان کنکور را به ذهنمان بسپاریم؟

 

فرمول‌های حسابان کنکور
فرمول‌های حسابان کنکور

۱-  قبل از شروع  کلاس و شروع تست زدن، سعی در پیش‌خوانی آن مطالب بنمایید. پیش زمینه داشتن کمک می‌کند با حواس جمع‌تر سر کلاس حاضر شوید و اطلاعات زمینه‌ای‌تان را کامل کنید.

۲- سعی کنید تمام دروس را داخل کلاس به‌طور کامل بیاموزید. در کلاس حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و تا درس را نفهمیده‌اید از کلاس خارج نشوید.

۳- بعد از اتمام یادگیری درس، تست بزنید. سعی کنید حداقل ۱۰ تست بزنید و پاسخ آن‌ها را چک کنید. یادگیری از طریق حل عبارت‌ها باعث ماندگاری بیشتر آن در حافظه می‌شود.  لازم است که حداقل از ۱۰ تست شما ۵ تست پاسخ درست بگیرد، اما اگر این اتفاق نیفتاد نگران نباشید، پاسخنامه را نگاه کنید و ببینید چه چیزی را فراموش کردید و روی آموزش آن قسمت تمرکز بیشتری کنید.

بخوانید :   نقش خانواده در موفقیت دانش‌آموزان کنکوری

۴- سعی کنید بین اطلاعات یاد گرفته شده و مطالب قبلی در ذهنتان ارتباط برقرار کنید تا فراموشی آن‌ها کمتر شود.

۵- مطالب یاد گرفته شده را به خودتان تدریس کنید. این تدریس می‌تواند برای یک دوست یا شاگردان فرضی باشد.

۶- سعی کنید در زمان یادگیری مطلب تمرکز کامل داشته باشید و عوامل اختلال‌گر در تمرکز را به حداقل برسانید .

۷- خلاصه برداری و یادداشت برداری حین مطالعه به رفع فراموشی کمک می‌کند .

۸- تحقیقات نشان داده است روش سوال گذاری در ابتدای مطالعه نیز به یاد آوری مطلب کمک خواهد کرد .

 

 

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =

#iguru_button_661eaca199484 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_661eaca199484 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_661eaca199484 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_661eaca199484 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_661eaca1f10b6 a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_661eaca1f10b6 a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_661eaca1f10b6 a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_661eaca1f10b6 a:hover{ color: #ffffff; }