مدرسه کسب و کار کارابیز

ویژگی های مشاور تحصیلی

ویژگی های مشاور تحصیلی

راه رسیدن به موفقیت همیشه سخت و پرپیچ‌وخم است؛ اما چه کسی هست که دلش نخواهد این راه را آسان‌تر طی کند! مشاور تحصیلی کنکور همان کسی است که به شما کمک می‌کند راه رسیدن به موفقیت را سریع‌تر و راحت‌تر طی کنید. قدم ‌به ‌قدم به هدف اصلی‌تان نزدیک‌تر شوید.

البته ما هرگز نمی‌گوییم که داشتن مشاور تحصیلی کنکور امری ضروری است؛ چه‌بسا افرادی که رتبه‌های خوبی در کنکور کسب کرده‌اند و هیچ مشاور تحصیلی نداشته‌اند! ما می‌گوییم وجود یک مشاور کنکور باتجربه و ماهر همه چیز را برای شما آسان‌تر می‌کند. به تلاش‌هایتان جهت می‌دهد تا مستقیماً به هدف بزنید.

 

چرا به یک مشاور تحصیلی برای کنکور نیاز داریم؟

فرقی ندارد شما در حال آماده شدن برای کنکور ریاضی هستید یا کنکور تجربی یا هر رشته‌ی دیگری؛ مشاور کنکور شما قبلاً تمام این راه را رفته است و تمام فراز و نشیب این راه، سختی‌ها و مشکلات، شیرینی‌ها و تلخی‌های آن را از بر است. او حالات و احساسات شما را درک می‌کند و می‌داند چه زمانی به حمایت و مشاوره احتیاج دارید.

مشاور تحصیلی کنکور توانایی برنامه‌ریزی و مدیریت زمان درست و هدفمند را دارد. او این توانایی را به داشتن آموزان یاد می‌دهد. او  نقاط ضعف و قوت شما را شناسایی می‌کند و از توانایی‌های بالقوه و پتانسیل‌های شما برای رسیدن به هدف استفاده می‌کند. یک مشاور کنکور خوب همچون دوست شما همیشه در کنارتان است. او می‌تواند رابطی بین شما و خانواده‌تان باشد؛ به‌نوعی که پدر و مادرها تمام مشکلات خانوادگی که باعث افت تحصیلی دانش آموز می‌شود را حل کنند. با حمایت و ایجاد اشتیاق به او کمک کنند.

بخوانید :   چگونه در کنکور تجربی موفق شویم؟

 

یک مشاور تحصیلی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

این روزها افراد زیادی هستند که فارغ از رشته تحصیلی‌شان، خود را به‌عنوان مشاور تحصیلی و مشاور کنکور معرفی می‌کنند! اما باید بدانید که هرکسی توانایی مشاوره دادن به دانش‌آموزان کنکوری را ندارد. تنها کسی می‌تواند یک راهنمای درست باشد که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • علم و دانش کافی در مورد روش‌های صحیح مطالعه و یادگیری

اولین و شاید مهم‌ترین ویژگی یک مشاور خوب این است که به دانش‌آموزان یاد دهید چه طور هدفمند مطالعه کنند. تکنیک‌های مطالعه و یادگیری، یادداشت‌برداری، خلاصه‌نویسی و چگونگی پاسخ به تست‌های کنکور را بلد باشد. این دانش و مهارت خود را به افراد منتقل کند.

  • آموزش مدیریت زمان و مطالعه هدفمند

گاهی افراد تصور می‌کنند که درس خواندن مداوم و باز بودن کتاب جلوی دانش‌آموز تضمین‌کننده موفقیت او در کنکور است. درحالی‌که این مسئله کاملاً اشتباه است. مطالعه و یادگیری باید هدفمند باشد. ممکن است در زمانی کوتاه شما درس‌های نخوانده زیادی داشته باشید و ندانید خواندن کدام‌یک به نفع شما است. یا ممکن است با وجود مطالعه و دانش زیاد در تست زدن کنکور ضعیف باشید و نتوانید زمانتان را مدیریت کنید. همه این‌ها با داشتن مشاوری باتجربه و کاربرد حل می‌شود و شما در کم‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه می‌رسید.

  • مدیریت استرس و فشار

مسئله بعدی که در برنامه کنکور و آزمون کنکور بسیار مهم است، کنترل استرس و فشار روانی است که به دانش‌آموزان وارد می‌شود. یک مشاور کنکور خوب باید بتواند این استرس‌ها و تنش‌ها را مدیریت کند. روش‌های روبه‌رو شدن با کنکور، مدیریت استرس در طول درس خواندن یا آزمون‌های آنلاین کنکور و کنکور اصلی را به دانش‌آموز آموزش دهد.

  • برقراری ارتباط نزدیک با دانش‌آموز و در صورت نیاز تمام اعضای خانواده

همان‌طور که می‌دانید خانواده نقش مهمی در پیشرفت یا پسرفت تحصیلی فرزندشان دارند. خانواده‌های ناآگاه، پرتنش و ناآرام و همچنین خانواده‌هایی که ارتباط خوبی با فرزندشان ندارند ممکن است باعث آسیب به او در سال کنکور شوند. یک مشاور باید بتواند این مشکلات را شناسایی کند. در راستای حل این مشکلات، با خانواده تعامل کنید.

  • داشتن رفتار انگیزشی مناسب

یکی از سخت‌ترین کارهایی که دانش‌آموزان باید در سال کنکور انجام دهند، حفظ روحیه و انگیزه است. خیلی از دانش‌آموزان در اول سال تحصیلی با شوق و انگیزه زیاد مشغول درس خواندن می‌شوند اما به‌مرورزمان و بعضاً با نتیجه نگرفتن در آزمون‌های آنلاین کنکور یا نداشتن بازده خوب درکلاس کنکورهای مختلف شوق و شور خود را از دست می‌دهند.

بخوانید :   هرآن چیزی که والدین کنکوری‌ها باید بدانند

یک مشاور کنکور باتجربه باید بتواند انگیزه لازم را در دانش‌آموز به وجود بیاورد و او را قانع کند که نتیجه تلاشش موفقیت خواهد بود. او باید بتواند در مواقع ضروری با دانش‌آموز صادقانه صحبت کند و مسیر پیش روی او را همیشه روشن و پر امید نگه دارد تا داشتن آموز دست از تلاش نکشد.

  • در دسترس و مسئولیت‌پذیر بودن

یک مشاور کنکور حرفه‌ای و باتجربه باید این نکته را درک کند که سال کنکور یکی از مهم‌ترین سال‌های زندگی افراد است و باید مسئولیت سنگینی که روی دوش او قرار گرفته است را بپذیرد. بعضی مشاورها خیال می‌کنند کارشان فقط هفته‌ای یک‌بار تماس گرفتن با دانش‌آموز و گپ و گفتی مختصر با او است!

در صورتی که همه ما می‌دانیم مهم‌ترین وظیفه مشاور نظارت دقیق بر برنامه کنکور برای اجرا شدن است. دریافت گزارش روزانه از دانش‌آموز و توجه به نکاتی که نشان از اجرای برنامه توسط او دارند، امری لازم و ضروری است تا برنامه کنکور با بیشترین کارایی پیش برود.

 

 

حالا که با ضرورت وجود مشاور کنکور برای دانش‌آموزان آشنا شدید و ویژگی‌های یک مشاور حرفه‌ای را شناختید می‌توانید مشاورین را ارزیابی کرده و بهترین مشاور تحصیلی را با توجه به خواسته‌های خود انتخاب کنید. درنهایت لازم است بدانید که حضور مشاور در کنار شما تنها وسیله‌ای برای سریع‌تر و راحت‌تر کردن مسیر کنکور است. این خود شما هستید که موفقیت اصلی را رقم می‌زنید. پس امید و انگیزه و تلاش خود را از دست ندهید. از تمام ابزارهای موجود در اطرافتان برای رسیدن به هدف استفاده کنید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

(02) دیدگاه

  1. محمدی
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹

    اکانتمو چطوری میتونم پاک کنم؟!

    پاسخ
    • sara79
      ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

      با سلام
      با شماره‌های ذکر شده در سایت، تماس داشته باشید.

      پاسخ
#iguru_button_6606d419c2757 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606d419c2757 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606d419c2757 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_6606d419c2757 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_6606d41a30820 a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_6606d41a30820 a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_6606d41a30820 a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_6606d41a30820 a:hover{ color: #ffffff; }