مدرسه کسب و کار کارابیز

پشت کنکور بمانیم یا نه؟!

پشت کنکور بمانیم یا نه؟!

اگر پشت کنکور بمانم، موفق می‌شوم؟

آیا با پشت کنکور ماندن، می‌توانم نتیجه بهتری بگیرم؟

اگر یک سال پشت کنکور بمانم شانس قبولیم افزایش می‌یابد؟

 

سوالاتی گمراه‌ کننده که اگر‌چه ذهن پرآشوب دانش‌آموزان را به چالشی سخت می‌کشد. در این تصمیم‌گیری خود دانش‌آموزان انتخاب کننده هستند.

 ما در این مطلب قصد داریم تا با نگاهی موشکافانه، از صفر تا صد پشت کنکور ماندن را بررسی کنیم.

 

 

اگر پشت کنکور بمانم، نتیجه بهتری می‌گیرم؟

“خوشبختانه هر سال ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود. پس از پشت کنکور ماندن نترسید. شما می‌توانید یک سال دیگر پشت کنکور بمانید زیرا شانس قبولیتان در سال آینده بیشتر خواهد بود.”

این جمله‌ای است که از افراد زیادی می‌شنوید. جمله‌ای به ظاهر دلگرم کننده که می‌تواند سختی کنکور در آزمون‌های سال‌های آتی را تا حدودی کم‌رنگ کند و آسودگی خاطر به دانش‌آموزان ببخشد.

 

پس واقع بین باشید، از چشم خودتان موضوع را ببینید و با یک برنامه‌ریزی جامع از پشت کنکور ماندن نترسید!

تصمیم پشت کنکور ماندن یا انتخاب رشته و ثبت‌نام در دانشگاه،تنها به شخص شما بستگی دارد.شما باید با بررسی شرایط شخصی و روحی خودتان، یک تصمیم درست بگیرید.  

 

نترسید! پشت کنکور بمانید!

در این مطلب روی صحبتمان با دانش‌آموزانی است که قصد دارند پشت کنکور بمانند.

فرقی نمی‌کند شما متقاضی کدام رشته باشید. اگر تصمیم خود را گرفته‌اید تا یک سال دیگربرای کنکور درس بخوانید بهترین توصیه و پیشنهاد ما به شما این است که از برنامه‌ریزی غافل نشوید. اگرچه با این تصمیم فرصت بیشتری برای یادگیری، تمرین و انجام تست کنکور دروس گوناگون را دارید. اما به یاد داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین عوامل شکست دوباره در کنکور داشتن زمان زیاد است.پشت کنکور ماندن تصمیم کوچکی نیست و مسئله صرف یک سال از زندگی شما است.

همانطوری‌که می‌دانید هیچ تصمیمی کامل و بی نقص نیست. از این رو همین زمان طولانی به همان اندازه که می‌تواند مفید و موثر در نتیجه کنکور شما واقع شود، می‌تواند باعث تنبلی و سستی اراده شود. به یاد داشته باشید پشت کنکور ماندن می‌تواند باعث ناکامی و شکست مجدد در کنکور شود.

 

 

 

مطالعه این مطلب هم می‌تواند مفید باشد :

چرا باید دفتر برنامه‌ریزی کنکور داشته باشیم؟

 

 

دانش‌آموزان از چه زمانی باید تصمیم بگیرند پشت کنکور بمانند؟

همانطور ‌که می‌دانید سالانه شاهد دانش‌آموزان زیادی هستیم که بسته به دلایل گوناگون در آزمون کنکور موفق نمی‌شوند. آن‌ها به نتیجه دلخواه خودشان برای حضور در دانشگاه مورد علاقه و مطالعه رشته مورد نظرشان نمی رسند. این افراد تصمیم می‌گیرند تا یک سال دیگر پشت کنکور بمانند.

 بهترین زمان برای این تصمیم‌گیری چه زمانی است؟

ما در این مقاله می‌خواهیم با نگاهی ارزیابی شده به تمامی جوانب پشت کنکور ماندن و جزئیات آن، شما را در بهترین زمان برای تصمیم‌گیری به پشت کنکور ماندن همراهی کنیم.

بدون شک بهترین زمان برای این زمینه، زمانی است که نتایج اولیه و ابتدایی کنکور اعلام می‌شود. شما در این زمان با مراجعه به مشاور کنکور به شانس قبولیتان در رشته و دانشگاه مورد نظر پی خواهید برد.

 فراموش نکنید، در صورت تصمیم برای شرکت در کنکور سال آینده، بهتر است منتظر اعلام نتایج نهانی کنکور نباشید و به آرامی دروس خود را مطالعه و مرور کنید.

البته باید به یاد داشته باشیم که در این میان دانش‌آموزانی بلند پروازتر هم هستند که تصمیم به مطالعه مجدد را از اواسط سال تحصیلی جاری خود می‌گیرند. این افراد با یک برنامه‌ریزی بی‌نقص، خود را برای نتیجه‌ای قابل‌قبول آماده می‌کنند.

دانش‌آموزان با توجه به چه نکاتی باید تصمیم بگیرند؟

پیش‌تر هم به این امر پرداختیم که کنکور رویدادی مهم در زندگی تمامی دانش‌آموزان است و طبعا پشت کنکور ماندن هم تصمیمی بزرگ برای آن‌ها است. پس بهتر است کمی منطقی تر به این پروسه نگاه کنیم و با هم گام‌به‌گام پیش برویم.

بخوانید :   تابستان کنکور، یه فرصت طلایی برای تو...

همانطوری‌که می‌دانید زمان، اصلی ترین فاکتور دراین تصمیم‌گیری است. زمانی که اگرچه به ظاهر می‌تواند برای دانش‌آموزان دختر  بی‌نهایت باشد اما برای دانش‌آموزان پسر محدود بوده و آن‌ها را با مقوله سربازی مواجه می‌کند.

پس از زمان، نوبت به خودشناسی می‌رسد. بدان معنا که دانش‌آموز با توجه به خودشناسی فردی‌اش، باید به توان و ظرفیت خود برای یک سال دیگردرس خواندن و سخت‌کوشی، جدیت و اراده را در توشه راه خودش قرار دهد.

همچنین مطالعه و آشنایی با قوانین جدید کنکور از دیگر نکاتی است که دانش‌آموزان می‌باید به هنگام تصمیم‌گیری به آن توجه کنند؛ زیرا ایجاد تغییراتی ناگهانی در سهمیه‌ها، کم و زیاد شدن ظرفیت‌ها و مواردی این چنینی ممکن است شما را غافلگیر کند.

البته حضور دانش‌‌آموزان و متقاضیان جدید و با انگیزه را هم نباید فراموش کرد؛ زیرا باز هم فرقی نمی‌کند که شما متقاضی کنکور انسانی، کنکور تجربی و کنکور ریاضی باشید. هر ساله شاهد حضور دانش‌آموزان و متقاضیان پرشور و باانگیزه‌تری هستیم که بدون شک به یکی از اصلی‌ترین رقیبان شما در آزمون‌های کنکور تبدیل می‌شوند و رقابت را برای شما سخت‌تر و سخت‌تر می کنند.

رقیبانی سخت‌کوش و پرانرژی که تجربه و شناخت کمتری نسبت به شما از آزمون کنکور اصلی دارند و از این رو احتمال بروز مشکلات احتمالی برای آن‌ها کمتر از سایرین است.

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود : 

 آشنایی با مراحل تصمیم گیری درست و منطقی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

#iguru_button_6606b817854e4 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606b817854e4 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606b817854e4 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_6606b817854e4 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_6606b817e90ed a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_6606b817e90ed a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_6606b817e90ed a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_6606b817e90ed a:hover{ color: #ffffff; }