مدرسه کسب و کار کارابیز

کنکور رشته‌ی علوم انسانی

کنکور رشته_ی علوم انسانی

علوم انسانی به مجموعه ای از علوم اطلاق میشود که اهمیت زیادی برای بررسی و رشد روان و ذهن انسان دارد. اگر علوم زیستی و تجربی را مرتبط به جسم انسان بدانیم علوم انسانی روان و ذهن و معنویات زندگی انسان را مورد بررسی قرار میدهد. کشورهای پیشرفته در حال حاضر نیاز مبرم به افراد با تحصیلات رشته‌های انسانی دارند. یک کشور برای رسیدن به رفاه و آسایش جمعی، نیاز به جامعه شناس‌ها، روانشناس‌ها و سیاست‌دانان دارد. بنابراین داوطلبان کنکور رشته‌ی علوم انسانی، بسیار برای بهبود و رشد کشور اهمیت دارند.

در این مقاله شما را با کنکور رشته ی علوم انسانی و ضرایب دروس برای رشته های دانشگاهی مرتبط با آن آشنا خواهیم کرد

با ما همراه باشید

 

زیرگروه‌های کنکور رشته‌ی علوم انسانی و ضریب‌های موردنیاز آن‌ها

رشته‌ی انسانی شامل ۵ زیر گروه است که ضرایب آنها در عکس های زیر مشخص شده است:

زیر گروه اول کنکور رشته‌ی علوم انسانی در مقطع کارشناسی:

زبان و اد‌بیات فارسی ، د‌بیری زبان و اد‌بیات فارسی ، زبان و اد‌بیات عرب ، د‌بیری زبان و اد‌بیات عرب ، مترجمی زبان عربی ، اد‌بیات و زبان عربی ، الهیات و معارف اسلامی ، د‌بیری الهیات و معارف اسلامی ، د‌بیری علوم د‌ینی ، کارشناسی تربیت مربی عقید‌تی و سیاسی ، کارد‌انی تربیت معلم قرآن ، علوم اسلامی ، علوم قرآنی ، معارف اسلامی و حقوق ، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد‌ ، علوم د‌ینی و معارف اسلامی و … رشته‌های زیرگروه یک رشته انسانی می‌باشد

زیر گروه اول کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه اول کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه دوم کنکور رشته‌ی علوم انسانی مقطع کارشناسی پیوسته:

علوم اجتماعی ، د‌بیری علوم اجتماعی ، علوم ارتباطات اجتماعی ، مد‌د‌کاری اجتماعی ، خبرنگاری ( گرایش علوم  اجتماعی ، فرهنگی و هنری ).

بخوانید :   زمان باقی مانده تا کنکور| تا کنکور استراحت؟ یا چی؟

 

زیر گروه دوم کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه دوم کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه سوم کنکور رشته‌ی علوم انسانی مقطع کارشناسی پیوسته:

مد‌یریت فرهنگی هنری ، مد‌یریت امور بانکی ، علوم اقتصاد‌ی ، ‌ کارشناسی خبرنگاری ، بانکد‌اری ،امور بانکی ، مد‌یریت بیمه ، کارد‌انی امور مالی و مالیاتی ، امور گمرکی ، کارد‌انی امور گمرکی ،‌ کارد‌انی حسابد‌اری ، کارد‌انی امور بیمه ،مد‌یریت ، مد‌یریت د‌ولتی ، مد‌یریت جهانگرد‌ی ، مد‌یریت مسافرتی و جهانگرد‌ی ، کارد‌انی مد‌یریت صنعتی و …

زیر گروه سوم کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه سوم کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه چهارم کنکور رشته‌ی علوم انسانی مقطع کارشناسی پیوسته:

روابط سیاسی ، علوم سیاسی ، علوم سیاسی ( امنیت ملی ) ، اطلاعات و ضد‌ اطلاعات ، کارد‌انی عملیات کشوری ، اطلاعات نظامی ، علوم انتظامی ، جغرافیای سیاسی ، نظامی ، جغرافیا ، تاریخ ، د‌بیری جغرافیا ، د‌بیری تاریخ ، باستان شناسی .

زیر گروه چهارم کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه چهارم کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه پنجم کنکور رشته‌ی علوم انسانی مقطع کارشناسی پیوسته:

روانشناسی ، علوم تربیتی ، راهنمایی و مشاوره ، مطالعات خانواد‌ه ، کتابد‌اری ، د‌بیری تربیت بد‌نی و علوم ورزشی ،‌ کارد‌انی تربیت بد‌نی و علوم ورزشی

زیر گروه پنجم کنکور رشته‌ی علوم انسانی
زیر گروه پنجم کنکور رشته‌ی علوم انسانی

همانطور که می‌دانید ضرایب هر درس اهمیت آن را برای داوطلب کنکور رشته‌ی علوم انسانی مشخص می‌کند، برای مثال اگر رشته‌ی موردنظر شما در زیرگروه یک، دو، سه و پنج است؛ باید زمان کمتری را برای تست‌های جغرافیا و تاریخ بگذارید. این در حالی است که برای زیرگروه چهار لازم است که زمان بیشتری را به تاریخ و جغرافیا اختصاص دهید.

 

به طور خلاصه اگر بخواهیم بدانیم هر زیرگروه چه رشته ای را در دانشگاه برای ما مشخص می‌کند:

  • زیرگروه یک اغلب رشته های علوم پایه و حقوقی و قضایی می باشد .
  • زیرگروه دو اغلب شامل رشته های علوم اجتماعی می باشد .
  • زیرگروه سه اغلب شامل رشته های مدیریتی می باشد . 
  • زیرگروه چهار اغلب شامل رشته های روابط و علوم سیاسی می باشد .
  • زیرگروه پنج اغلب شامل رشته های روانشناسی و مطالعات خانواده می باشد .
بخوانید :   هندسه پایه دوازدهم ریاضی

 

 

مطالعه این مطلب پیشنهاد میشود:

بهترین روش یادگیری زبان عربی

 

 

 

سوالات کنکور رشته‌ی علوم انسانی به چه شکل است؟

سوالات کنکور رشته‌ی علوم انسانی هر سال بیشتر از سال گذشته به سمت مفهومی شدن رفته است. بنابراین پیشنهاد می‌شود نیمی از سال را به مطالعه و تست اختصاص دهیم و باقی را بیشتر تست بزنیم و با شکل تست‌ها آشنا شویم. مطالعه کتاب‌های درسی و آموزش مفهومی، کمک زیادی به تسلط شما در کنکور می‌کند.

رشته‌ی جامعه‌شناسی، ارتباط عمیق با مردم

این رشته جز رشته‌های زیرگروه دو می‌باشد. اگر به دنبال درس خواندن تا مراحل بالاتر هستید، برای موفقیت و درآمد بالاتر لازم است این رشته را تا درجات بالاتر بخوانید. این رشته در خارج از کشور نیز نیازمند نمره‌ی آیلتس ۵ و ۶ می‌باشد و با وجود این نمره می‌توانید در خارج از کشور اپلای کنید.

بازارکار این رشته نیازمند صبوری شماست، زیرا برای درک درد و نیاز جامعه، باید با هر قشری از جامعه صحبت و مصاحبه کنید. شما جراح دردهای جامعه هستید و باید درد کوچک و بزرگ جامعه‌ی خود را بفهمید و درک کنید.

 

آموزش ابتدایی

این رشته جز رشته‌های فرهنگیان می‌باشد. اگر علاقه‌مند به آموزش و سروکله زدن با بچه‌های ۷ تا ۱۱ ساله هستید، این رشته مناسب‌ترین رشته برای شماست. یکی از خوبی‌های رشته‌ی آموزش، ثبت شدن نام شما به عنوان دبیرهای آموزش و پرورش است.

لازم است بدانید که تحصیل دراین رشته تعهداتی دارد. شما در دوره‌ی تحصیل، آموزش دادن را نیز شروع می‌کنید وهمچنین حقوق هم دریافت می‌کنید و از طرفی تا ۵  سال بعد از فارغ التحصیلی تعهد خدمت دارید.

بخوانید :   نحوه برخورد با سوالات دشوار کنکور سراسری

همچنین هر فرد مجاز به انتخاب رشته در شهر بومی خود در رشته‌ی فرهنگیان را دارد. برای مثال افراد بومی تهران امکان شرکت در دانشگاه‌های فرهنگیان تهران را دارد.

مدیریت بازرگانی رشته‌ای گسترده برای داشتن کسب و کار!

مدیریت بازرگانی یکی از رشته‌های پرطرفدار گروه علوم انسانی است. این رشته در پایه‌های بالاتر بسیار گسترده می‌شود. مدیریت بازرگانی در داخل کشور بازار کار خوبی دارد و برای تحصیلات در خارج از کشور هم موقعیت مناسبی دارد.

لازم به ذکر است که مانند هر رشته‌ی دیگری، دانشگاه به شما دیدگاه خوبی برای ادامه پیدا کردن راهتان می‌دهد، برای موفق شدن در رشته ی مدیریت بازرگانی باید همیشه آپدیت باشید و مطالعه را در روز فراموش نکنید.

باید بدانید که مهندسان، مدیران و تحصیل‌کرده‌های زیادی در کشور ما وجود دارد، اما آن شخصی موفق بوده که مطالعه را فراموش نکرده است و برای رسیدن به اهداف خود از علم روز و مطالعه غافل نشده است.

 

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 19 =

#iguru_button_660665a150e16 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_660665a150e16 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_660665a150e16 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_660665a150e16 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_660665a1b28c4 a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_660665a1b28c4 a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_660665a1b28c4 a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_660665a1b28c4 a:hover{ color: #ffffff; }