مدرسه کسب و کار کارابیز

دروس پایه یازدهم تجربی

دروس پایه یازدهم تجربی

دروس پایه یازدهم تجربی، ازمباحث مهم در دوره دوم تحصیلی و در نهایت کنکور می‌باشد. شما در این سال با مباحث گوناگونی روبرو هستید که مطالعه دقیق آن‌ها را باید در برنامه درسی خود قرار دهید.

اگر به دنبال آینده تحصیلی درخشان هستید، از همین حالا که دانش‌آموز پایه یازدهم هستید، شروع کنید. حدود ۳۰ درصد از سوالات کنکور سراسری، مربوط به مباحث سال یازدهم می‌باشد؛ به غیر از این مساله، این پایه در بسیاری از سوالات با دو پایه دهم و دوازدهم ترکیب شده‌است. پس نمی‌توان از اهمیت آن، چشم‌پوشی کرد. در این مقاله قصد داریم نیم نگاهی به دروس اختصاصی یازدهم تجربی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

 

ریاضیات یازدهم تجربی

ریاضیات یازدهم تجربی شامل مباحث زیر می‌باشد:

مباحث ریاضیات پایه یازدهم تجربی
ریاضیات یازدهم تجربی

تقریبا همه مباحث این پایه، با مباحث سال قبل و بعد خود مرتبط هستند. درس ریاضی در بخش‌های محدودی گسسته می‌شود. بخش‌های مثلثات، تابع، آمار و احتمال پایه یازدهم، ادامه مباحث پایه دهم هستند. ولی فصل‌هایی مثل هندسه و هندسه تحلیلی، توابع نمایی و حد و پیوستگی به‌تازگی در این کتاب بیان شده‌اند. البته در متوسطه اول تا حدودی با آمار و احتمال و هندسه آشنا شده‌اید. از مهم‌ترین مباحث جدید می‌توان به حد و پیوستگی اشاره کرد که به‌طور مستقل، تقریبا ۴ سوال از این درس در کنکور سراسری مطرح می‌شود و با درس مشتق و تابع ارتباط تنگاتنگی دارد.

 

 

زیست‌شناسی پایه یازدهم تجربی

درس زیست شناسی، مهم‌ترین درس رشته تجربی است.ضریب این درس در زیرگروه۱، چهار است. جدول زیر دروس بیان‌شده در زیست‌شناسی پایه یازدهم تجربی می‌باشد:

زیست‌شناسی پایه یازدهم تجربی
زیست‌شناسی پایه یازدهم تجربی

کتاب پایه یازدهم نیز همانند پایه دهم، در فصول ابتدایی خود درباره دستگاه‌های بدن انسان صحبت کرده است. دو فصل آخر این کتاب، به بررسی گیاهان پرداخته است. دقت داشته باشید که فصل ششم و هفتم پیش نیازهای بسیار مهمی برای زیست‌شناسی سال دوازدهم هستند؛ زیرا مفاهیم پایه ژنتیک و کروموزوم و تولید مثل در آن‌ها بیان شده‌است. تعداد سوالات مطرح شده از این پایه، تقریبا یک سوم کل سوالات زیست شناسی کنکور می‌باشد.

بخوانید :   زمان باقی مانده تا کنکور| تا کنکور استراحت؟ یا چی؟

 

 

فیزیک یازدهم تجربی

فیزیک از جمله دروس مهم دفترچه اختصاصی می باشد که از نظر محاسباتی شبیه به ریاضی ولی از نظر مفهوم ، مقداری پیچیده تر می باشد. در واقع شما باید اول بتوانید مسائل فیزیک را به خوبی درک کرده و سپس به محاسبات بپردازید. بسیاری از دانش‌آموزان در مرحله دوم مشکل خاصی ندارند ولی از آنجایی که درک فیزیک گاها دشوار است، پاسخ به سوالات آن دشوار به نظر می‌رسد.

مباحث فیزیک یازدهم تجربی به این صورت است:

 

مباحث فیزیک پایه یازدهم تجربی
مباحث فیزیک یازدهم تجربی

 

 

مباحث پایه یازدهم تجربی نسبت به مباحث پایه دهم، فرمول محور هستند. ولی مباحث پایه دهم مثل کار و انرژی بسیار مفهومی بوده و نیاز تکرار و تمرین بیشتری دارند. البته سختی یا راحتی امری کاملا نسبی است. طبیعتا نظر افراد در این‌باره ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. امکان ترکیب مباحث پایه یازدهم با پایه دهم و دوازدهم پایین می‌باشد. چراکه مباحث پایه دوازدهم درباره حرکت شناسی، دینامیک و نوسان بوده و امکان ترکیب آن‌ها با مباحث جریان الکتریسیته کم است.

 

 

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:

 

 

 

شیمی یازدهم تجربی

شیمی یکی از مهم‌ترین دروس پایه یازدهم تجربی می‌باشد. این پایه تحصیلی، شامل فصول مهمی می‌باشد. سرعت واکنش و شیمی آلی از مهم‌ترین مباحث آن هستند. فصل اول شیمی تحت عنوان قدر هدایای زمینی را بدانیم به بیان مباحث هیدروکربن‌ها و ویژگی عناصر موجود در جدول تناوبی می‌پردازد. مباحث این فصل پیچیده نیست و با تکرار و تمرین، فرایند یادگیری انجام خواهد شد. در فصل دوم با مبحث مهم سرعت واکنش آشنا خواهیم شد. قابلیت طرح سوال پیچیده از این مبحث بالاست پس لطفا از آن به سادگی نگذرید. علاوه‌بر بحث سرعت، با بخش مهم آنتالپی واکنش (محتوی انرژی ) و قانون هس نیز آشنا می‌شوید. تقریبا ۴ سوال از این مباحث را در کنکور سراسری طرح خواهد شد. در فصل سوم با انواعی از واکنش‌های پلیمری شدن آشنا می‌شوید که تعداد سوالات بیان‌شده از این بخش، به‌طور میانگین ۴ تست می‌باشد.

بخوانید :   هندسه پایه دوازدهم ریاضی

 

مباحث شیمی پایه یازدهم تجربی
مباحث شیمی یازدهم تجربی

 

 

عربی یازدهم تجربی

از دیگر دروس پایه یازدهم تجربی می‌توان به این درس اشاره کرد. درس عربی از جمله دروسی است که بسیاری از دانش‌آموزان از رو به رو شدن با آن هراس دارند. اما اصلا نباید نگران باشید! یادگیری هر درسی با تکرار و تمرین فراوان تسهیل خواهد شد. این درس شامل دو قسمت قواعد و ترجمه می‌باشد. ترجمه نسبت به قواعد ساده‌تر است. تست‌زدن در این درس از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به علت اینکه بسیاری از نکات قواعد این درس در تست‌ها نمایان می‌شود.

قواعد پایه یازدهم شامل موارد زیر می‌باشد:

 

عربی یازدهم تجربی
عربی یازدهم تجربی

 

 

ادبیات یازدهم تجربی

درس ادبیات، اولین و مهم‌ترین درس دفترچه عمومی کنکور سراسری با ضریب ۴ می‌باشد. این درس شامل بخش‌های مهم و متفاوتی مثل قرابت معنایی، لغت، آرایه و دستور زبان می‌باشد. ادبیات پایه یازدهم تجربی شامل ۱۸ درس است ( به‌همراه ۲ درس آزاد). همانند کتاب پایه دهم شامل سه قلمرو فکری، زبانی و ادبی در این کتاب دیده می‌شود. قلمرو زبانی به مباحث آرایه و دستور زبان و قلمرو فکری به قرابت معنایی می‌پردازند. اگر در این درس، درصد مورد قبولتان را کسب نمی کنید، بهتر است که هر روز زمان کمی برای حل چند تست از درس ادبیات داشته باشید. با مطالعه پیوسته، این مشکل رفع خواهد شد.

 

 

زبان انگلیسی پایه یازدهم تجربی

زبان انگلیسی پایه یازدهم شامل سه درس می‌باشد و نسبت به زبان انگلیسی سال دهم، دارای لغات پیچیده‌تری است. قواعد زبان انگلیسی یازدهم به صورت زیر است:

 

زبان انگلیسی پایه یازدهم تجربی
زبان انگلیسی یازدهم تجربی

پس از لغت و ترجمه، کلوزتست و درک مطلب از جمله مهم‌ترین بخش‌های زبان انگلیسی مقطع دوم متوسطه هستند. تقریبا ۵۰ درصد از سوالات زبان انگلیسی کنکور سراسری به این دو بخش اختصاص دارد. متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان به‌علت خستگی و طولانی بودن مطالب از پاسخ به آن امتناع می‌کند. برای تسلط به این بخش می‌توانید هر روز یک کلوز تست یا درک مطلب حل کنید که کمتر از ۱۵ دقیقه از شما وقت می‌گیرد. این کار می‌تواند رتبه و حتی دانشگاه محل تحصیل شما را جابه‌جا کند!

بخوانید :   بایدها و نبایدهای کنکوری در ایام نوروز

 

 

دین و زندگی پایه یازدهم تجربی

دین و زندگی با ضریب ۳ پس از ادبیات، مهم‌ترین درس دفترچه عمومی کنکور سراسری محسوب می‌شود. دین و زندگی یازدهم شامل ۱۲ درس می‌باشد. تقریبا یک سوم سوالات از این پایه می‌باشد. در دینی دهم با هدف زندگی آشنا شدیم. دینی سال یازدهم به بررسی چگونگی تداوم دین و راه‌های رسیدن به خداوند می‌پردازد. می‌توانید با مطالعه مناسب و حل تست فراوان، درصد مناسبی از این درس کسب کنید که نسبت به سایر دروس عمومی راحت‌تر میسر می‌شود. البته سوالات چالشی از آیات نیز در چندین سال اخیر بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته‌است. پس لطفا از این درس را دست کم نگیرید!

 

 

بررسی کلی دروس پایه یازدهم تجربی

برخی از مباحث این پایه مکمل دروس دیگر پایه‌ها است.در این صورت مطالعه و یادگیری دقیق آن‌ها، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.برخی دیگر از مباحث نیز جدید هستند و باید با تکرار و تمرین زیاد بر آن‌ها تسلط یابید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

#iguru_button_6606266061c34 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606266061c34 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606266061c34 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_6606266061c34 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_66062660bc55b a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_66062660bc55b a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_66062660bc55b a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_66062660bc55b a:hover{ color: #ffffff; }