مدرسه کسب و کار کارابیز

پیش خوانی دروس کنکور

 

پیش خوانی دروس یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به افزایش سطح یادگیری شما کمک کند.

پیش خوانی دروس یکی از راه‌ و روش های صحیح مطالعه است. در پیش خوانی شما درس مشخص شده را یکبار می‌خوانید، کمی از آن را درک می کنید. اگر فرمول و یا مثال حل شده ای ببینید، به ذهن می‌سپارید. این بدین معناست که انگار به صورت کمرنگ تری یکبار این درس را آموختید و به ذهن و حافظه‌تان سپرده شده است.

 

 

چگونه پیش خوانی کنیم؟

ابتدا با کتاب آشنا شوید. حتما روز قبل از کلاس، به جزوه‌ی معلم، کتاب درسی و یا هر منبعی که معلمتان با آن تدریس خواهد کرد، نگاهی بیندازید.
در مرحله‌ی بعد سرفصل‌ها را بررسی کنید. به جزوه یا کتابتان دقت کنید و به سرفصل‌هایی که فردا در کلاس قرار است یادبگیرید نگاهی بیندازید.
به سراغ عنوان‌ها و تیترها بروید. برای این‌که بتوانید ارتباط بین مطالب مختلف در یک فصل را درک کنید، بهتر است تیترهای مهم را به‌خوبی بیاموزید.
باعکس‌ها و نمودارها آشنا شوید. مهم‌ترین بخش پیش‌خوانی، نگاه کردن به نمودارها، جداول و عکس‌ها است.

 

 

اهمیت پیش خوانی دروس در کرونا

پیش خوانی و درس خواندن و تست زدن همراه آن باعث می‌شود که شما بتوانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و از تغییرات شرایط نترسید. با توجه به وجود داشتن بیماری کرونا، و تغییر لحظه به لحظه تاریخ ها و آزمون ها این پیش خوانی می تواند یکی از عوامل مهم برای کم کردن ترس و اضطراب شما باشد. با پیش خوانی میتوانید کارهایتان را سبک تر کنید. همینطور درس هایتان را از تلنبار شدن نجات دهید.

بخوانید :   با اصل۹۰/۱۰ استرس‌های زندگی را کاهش دهید

این باعث می‌شود که وقتی در کلاس درس شرکت می‌کنید، تمرکز بیشتری روی مطالب خواهید داشت. کلاس درس به‌نوعی شروع یادگیری نیست؛ بلکه تکمیل‌کننده‌ی یادگیری است که ابتدای آن پیش‌خوانی بوده است.

 

 پیش خوانی دروس در همان روز تدریس

 

دو تکنیک «مطالعه‌ی درس هر روز در همان روز» و «پیش‌خوانی درس‌ها» در این مسیر می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند.

در ابتدای کار از روش خواندن درس هر روز در همان روز کمک بگیرید و هر روز درس‌هایی را که در مدرسه تدریس می‌شوند روخوانی کنید. این روش دو نتیجه‌ به همراه دارد:

  • تعمیق یادگیری
  • مدیریت زمان

درنهایت با صرف زمانی مناسب درس‌های مدرسه را به بهترین نحو یاد می‌گیرید. این مدیریت زمان هم‌چنین به شما بازه‌ی زمانی مازادی برای مطالعه‌ی درس‌های پایه خواهد داد.

مکمل این تکنیک، پیش‌خوانی درس‌ها قبل از تدریس در کلاس است؛ زیرا به دلیل آمادگی ذهنی، سرعت یادگیری و ماندگاری مطالب به‌مراتب بیش‌تر خواهد شد.

 

 

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:

 

 

 

سرعت بالاتر با پیش خوانی!

قبل از شروع مطالعه، موضوع محوری درس را که مطالب حول آن می‌چرخد پیدا کنید؛ یعنی دریابید که کتاب بر چه موضوعی تأکید دارد و چه چیزی را چگونه به شما یاد می‌دهد.

برای این‌که در خواندن کتاب و مطالعه‌ی آن تمرکز خوبی داشته باشید روش مطالعه‌ی آن را یاد بگیرید. یکی از روش‌هایی که می‌تواند شما را در این امر کمک کند، پیش‌خوانی درس است. در بعضی از مباحث برنامه‌ی راهبردی معمولاً نیاز به پیش‌خوانی وجود دارد. پیش‌خوانی به منظور مطالعه‌ی کامل و دقیق نیست، بلکه نگاهی اجمالی و روزنامه‌وار به متن آن درس قبل از شروع درس توسط معلم است.

بخوانید :   هنر آزمون دادن

 

 

 

سرعت مطالعه در پیش خوانی کنکور
سرعت مطالعه در پیش خوانی کنکور

 

 

این کار چند مزیت دارد:

باعث افزایش انگیزه در کلاس می‌شود.

باعث یادگیری سریع آن مطالب و هم‌چنین مدیریت کردن زمان و یادآوری آسان می‌شود.

 

در کل مرور کردن یکی از روش های بالابردن کارکرد مغز است، شما باید بدانید که هرچه با برنامه ریزی درس بیشتری را با اصول دروس یاد بگیرید و بخوانید قطعا نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. زمان آزمون و خطا داشتن را در ۳ سال تحصیلی قبل از سال دوازدهم  را حتما درنظر بگیرید و در سال دوازدهم بهترین راه را پیش بگیرید. می‌توانید علاوه بر این روی مشاوران دلسوز و آموزش دیده هم حساب کنید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 13 =

(02) دیدگاه

  1. اینان
    ۱۵ آذر ۱۴۰۱

    ممنون، بنظرم پیش خوانی برای دانش آموزان متوسط و یا ضعیف
    و یا کسانی که خیال پردازند و پرش ذهنی دارند یک دارو مؤثر است 💚❤️

    پاسخ
    • سهیل
      ۲۷ دی ۱۴۰۱

      سلام
      خیلی ممنون که توجه میکنید و نظرتون برامون ارسال میکنید

      پاسخ
#iguru_button_660673b6ca88c .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_660673b6ca88c .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_660673b6ca88c .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_660673b6ca88c .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_660673b730d4e a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_660673b730d4e a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_660673b730d4e a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_660673b730d4e a:hover{ color: #ffffff; }