مدرسه کسب و کار کارابیز

زمان باقی مانده تا کنکور| تا کنکور استراحت؟ یا چی؟

زمان باقی مانده تا کنکور

 

زمان باقی مانده تا کنکور فرصت زیادی نیست. پس باید جلو اشتباهات رو گرفت تا بهترین نتیجه به دست بیاد. با نزدیک‌شدن به کنکور، تب و تاب استرس در میان دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند.

این امر کاملا طبیعی است. شما قرار است در مسابقه‌ای بزرگ شرکت کنید که تا حدودی آینده تحصیلی شما را تعیین می‌کند.

برای موفقیت در این آزمون، لازم است که در روزهای پایانی، مواردی را رعایت کنیم؛ زیرا هفته‌های منتهی به کنکور از اهمیت زیادی برخوردار است و یک انتخاب اشتباه ممکن شما را از هدف مورد نظرتان دور کند.

مهم‌ترین امر در ایام باقی‌مانده، نحوه مرور و جمع بندی است که در مقالات پیشین به آن پرداختیم. دقت کنید که علاوه بر تکنیک مطالعاتی و جمع بندی، باید به تغذیه، خواب و فعالیت بدنی خود بیشتر توجه داشته باشیم.

 

 

 

در زمان باقی مانده کنکور، چه کنیم؟ چه نکنیم؟

 

 

 درس نخوانید!

بله، درست متوجه شده‌اید! از شما می‌خواهیم که درس نخوانید. البته منظور ما این نیست که به سمت درس نروید؛ بلکه هدف ما از بیان چنین جمله‌ای این است که شما را از مطالعه درس جدید منع کنیم!

مطالعه مبحث جدید در روزهای باقی‌مانده به کنکور، ممکن است کمک خاصی به شما نکند و تنها سبب می‌شود تا ذهنتان آشفته‌تر به نظر برسد. علاوه بر اینکه تسلط ۱۰۰ درصدی بر مطالب مبحث جدید در این زمان کوتاه، ممکن نیست و صرفا زمان شما به هدر خواهد رفت.

بخوانید :   فیزیک دوازدهم تجربی

بهترین راه، مرور جزوات و خلاصه هایی است که تهیه کرده اید. تورق کتاب درسی نیز تا حدودی مفید خواهد بود. در روزهای باقی مانده، توجه بیشتری به نقاط قوت خود داشته باشید و برای نقاط ضعف، از آمون‌های مبحثی و تک درس استفاده کنید تا تسلط شما افزایش پیدا کند.

به تعاریف، فرمول‌ها و نکات مهم توجه کرده و حتما تحلیل‌های آزمون خود را بررسی کنید.

 

 کرونا شوخی نیست!

همه ما از اهمیت ویروس کرونا آگاه بوده و می‌دانیم که با موجودی خطرناک رو به رو هستیم.

اهمیت کنکور هم که قابل وصف نیست و همه ما برای رسیدن به هدفمان، شبانه روز تلاش کرده‌ایم. پس درست نیست که با بی دقتی، آینده و سلامت خود و خانواده‌مان را به خطر بیندازیم.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام منتهی به کنکور، بیش از پیش مهم می‌باشد. سعی کنید تا حد ممکن از خانه خارج نشوید.

 

 

 سراغ آزمون جامع بروید.

آزمون جامع، یکی از بهترین شیوه‌های مرور و جمع‌بندی به ویژه در ایام پایانی کنکور است. از آزمون‌های جامع استفاده کرده و تا حد ممکن، فضای آزمون را به فضای کنکور نزدیک کنید.

یکی از مواردی که دانش‌آموزان در حل آزمون‌های جامع با آن مواجه می‌شوند، اعتماد به نفس کاذب و یا سرخوردگی است. زیرا یک درصد بالا یا پایین را در آزمون آزمایشی کسب کرده و خیال می‌کنند که این درصد، همانی است که قرار است در کنکور رقم بخورد!

اصلا این چنین نیست. دانش‌آموزان باهوش و قدرتمندی وجود داشتند که سر جلسه کنکور خوب عمل نکرده اند و برعکس این موضوع نیز صادق است، چون فضای کنکور با فضای آزمون آزمایشی زمین تا آسمان متفاوت است.

بخوانید :   ریاضیات گسسته پایه دوازدهم

پس به این موارد تکیه نکرده و تنها بر اساس اصول آزمون حرکت کنید و نکات مهم را مرور کنید.

 

گوش هایتان را بگیرید!

سال کنکور، سال حواشی است. به ویژه با نزدیک‌شدن به کنکور، انرژی‌های منفی قدرتمند شده و به دانش‌آموزان حمله می کنند. «دیگران از من بهتر هستند» «من شکست می خورم» «امسال حتما کنکور سخت است» و جملاتی از این دست نه تنها شما را امیدوار نمی‌کنند، بلکه باعث می‌شود تا از هدفتان دور شوید!

شما تمام تلاش خود را کرده اید، پس جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت! کنکور، تنها بخشی از زندگی شماست. مسیرهای زیادی باقی مانده است که می توانید در تک تک آن ها بدرخشید.

 

سوالات کنکور را مرور کنید

سوالات کنکور یکی از منابعی است که می تواند شما را با فضای سوالات کنکور و طرز فکر طراح آشنا کند. به علاوه، این پرسش ها دارای نکته های مهمی هستند که سبب مرور و جمع بندی خواهند شد.

در واقع با یک تیر چند نشان را می زنید! سوالات کنکور را نخوانید! بلکه تمام سوالات را حل کرده و پاسخ را تحلیل کنید. تعدادی از دانش آموزان صرفا به مطالعه پاسخ سوالات می پردازند.

این عمل کار درستی نیست چون نکات در ذهن شما ماندگار نخواهند شد. با حل سوالات، نکات در ذهن شما تثبیت می شود.

 

 

 

 

مطالعه این مطلب می‌تونه بهت کمک کنه:

دو ماه پایانی کنکور را جدی بگیرید!

 

 

در زمان باقی مانده کنکور، به تغذیه و خواب توجه کنید

در روزهای باقی‌مانده، به هیچ عنوان ساعت خواب خود را تغییر ندهید. بهتر است که حداکثر ساعت ۱۱ شب به خواب رفته و صبح زود بیدار شده تا برای روز کنکور با مشکل مواجه نشوید.

بخوانید :   مدیریت انرژی در دوران کنکور

از صبحانه غافل نشوید! صبحانه، وعده‌ای است که سبب فعال‌شدن انرژی بدن می‌شود. از وعده‌های سنگین برای شام بپرهیزید تا خواب خوبی داشته باشید.

از همه مهم‌تر، روزانه حداقل ده دقیقه به ورزش اختصاص دهید تا شادابی و طراوت را به دست آورید. با انجام این موارد، درصد موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد. از همین حالا در کنکور بدرخشید!

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =

#iguru_button_661f0e132a163 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_661f0e132a163 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_661f0e132a163 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_661f0e132a163 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_661f0e13815ef a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_661f0e13815ef a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_661f0e13815ef a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_661f0e13815ef a:hover{ color: #ffffff; }