مدرسه کسب و کار کارابیز

تابستان کنکور، یه فرصت طلایی برای تو…

مطالعه-تابستان- کنکور

 

تابستان کنکور، یه فرصت طلایی برای مطالعه دروسه که میتونه کمک خیلی زیادی بهت بکنه تا درسات رو بخونی و برای شروع سال تحصیلی آماده شی.

 

تابستون از نظر دانش آموزا یعنی تفریحو خوش گذرونی…

برنامه یک کنکوریه واقعی از تابستون شروع میشه. اگه فکر میکنی درس های دهم و یازدهمو خوب بلد نیستی و وقت کم میاری، باید بهت بگم که الان وقتشه! از تابستون غافل نشو که یک فرصت طلایی گیرت اومده. پس تا جایی که میتونی ازش استفاده کن.

 

اصلا چرا باید تابستون کنکور درس بخونیم؟

 

مسلما شما هم میخواید به نقطه برتر کنکور برسید. پس باید از تمام فرصت‌ها استفاده کنید. همون‌طور که میدونید، در کنکور از سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم سوال مطرح میشه.

پایه دوازدهم به اندازه کافی سنگین هست. برای اینکه بتونیم مطالب دهم و یازدهمو به طور عمیق و کنکوری یاد بگیریم، لازمه که حتما در تابستون مرور داشته باشیم. از طرفی، از پایه دهم نسبتا زمان طولانی میگذره و مرور کردنش واجبه. پایه یازدهمم که تازه امتحان دادید! پس منتظر چی هستی؟ همه چیز فراهمه تا شما به هدفتون برسید.

 

برای تابستان، از چه درسایی شروع کنیم؟

تابستون، معمولا برای یادگیری عمیق دروس پایه، یعنی دهم و یازدهم خیلی مناسبه. کاری که شما باید انجام بدید، اینه که نقاط قوت و ضعفتونو مشخص کنید. راستی از الان هم به فکر حذف کردن نباشید چون هیچ سودی نداره! حتما از یک برنامه منسجم استفاده کنید تا زمان هدر نره. البته اگر وقت داشتید، میتونید دروس پایه دوازدهمو هم پیش خوانی کنید. اینجوری خیلی از رقیباتون جلو میفتید. شناسایی نقاط ضعف نباید باعث ناامیدی شما بشه. بلکه با یک استراتژی قدرتمند، تا حد ممکن، نقاط ضعفو به نقاط قوت تبدیل کنید.

بخوانید :   آموزش آنلاین شیمی کنکور

 

 

چند ساعت در روز درس بخونیم؟

لازم نیست از یک مطالعه سنگین ۱۲ ساعته شروع کنید. برای ایام تابستون، روزانه بین ۶ الی۸ ساعت خیلی مناسبه. اینطوری به تفریحتون هم میرسید. البته به طور کلی، ساعت مطالعه تضمین کننده موفقیت شما نیست؛ بلکه باید کیفیت مطالعاتی مناسبی داشته باشید. تعادل بین دروس عمومی و اختصاصی حتما رعایت بشه. مثلا در یک روز، سه تا درس اختصاصی نزارید. معمولا یک یا دو درس اختصاصی و دو درس عمومی در برنامه روزانه خودتون قرار بدید.

 

تابستون، خیلی گرمه!

همونطور که میدونید، حجم زیادی از بدن مارو آب تشکیل میده و بسیاری از واکنش های متابولیسمی هم در محیط آبی انجام میشه. از اونجایی که تابستون حسابی گرمه و آب بدنتون تبخیر میشه، حتما در طول روز، آب کافی بنوشید تا خدایی نکرده بدنتون دچار کم آبی نشه. چون کم آبی معمولا سر درد و احساس بی حوصلگیو با خودش به همراه داره و اینطوری نمی تونید خوب درس بخونید.

 

 

مطالعه این مطلب میتونه بهت کمک کنه

آمادگی برای کنکور در فصل تابستان

 

 

آزمون‌های جامع تابستان کنکور، واجبه؟

اگه بخوایم خیلی صادق باشیم باهاتون، میگیم که نه! واقعا واجب نیست. توی تابستون فقط کافیه مطالعه عمیقی داشته باشید. خیلی خودتونو درگیر آزمون های مختلف نکنید. اینجوری استرستون خیلی بیشتر میشه و ممکنه که به نتیجه دلخواهتون نرسید.

 

تو تابستان کنکور، از این شاخه به اون شاخه نپرید!

با شروع کنکور، بچه ها دنبال مشاور و موسسه میگردن. اتفاقا خیلی کار خوبیه، ولی از این شاخه به اون شاخه پریدن اشتباه محضه!

بخوانید :   کنکور و تاریخچه آن

بعضی از دانش‌آموزا  ۴ تا مشاور و موسسه عوض کردن! اینطوری با تفکر هر کدوم از اون ها جلو میرید و از یه جایی رها میشید و فقط ذهنتون آشفته میشه. قبل از شروع کنکور، با تحقیق و پرس و جو از افراد مطمئن، کلاس کنکور مورد نظر خودتونو پیدا کنید. (تاملند با بهترین گزینه ها همراه شماست!)

 

زیست، ادبیات، زبان کنکور، مثلث طلایی!

 

هرچه قدر که فکر کنید این سه تا درس مهم هستن. همه رتبه برترها معمولا درصد بالایی در این سه تا درس کسب می‌کنن. شرط پیروزی در فارسی و زبان اینه که به صورت مبحثی و روزانه مطالعه بشن. چون تقریبا فرار هستن و با مرور روزانه، توی ذهنتون تثبیت میشن.

زیست دهمو یازدهم به صورت کامل بخونید و با هم دیگه ترکیب کنید. سوالات ترکیبی توی کنکور خیلی مد شدن. خلاصه که نگران نباشید، اگر از یک برنامه معقول و پیوسته پیروی کنید، حتما به موفقیت می رسید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 9 =

#iguru_button_6606ac38b06c8 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606ac38b06c8 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_6606ac38b06c8 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_6606ac38b06c8 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_6606ac390e57f a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_6606ac390e57f a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_6606ac390e57f a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_6606ac390e57f a:hover{ color: #ffffff; }