مدرسه کسب و کار کارابیز

مرور کتاب درسی با سه تکنیک ویژه

مرور کتاب درسی

 

مرور کتاب درسی در کنکور، خیلی مهمه! شما باید تکنیک های دوره و جمع بندی حرفه ای رو یاد بگیرید تا بتونید به رتبه های برتر کنکور دست پیدا کنید.با نزدیک‌شدن به کنکور و ایام امتحانات، مرور و جمع‌بندی به بالاترین اولویت ما تبدیل میشه؛ مرور تحلیل‌های آزمون، نکات، تست‌های ستاره‌دار و از همه مهم‌تر کتاب درسی!

در حقیقت، پایه و اساس تمام امتحانات و آزمون‌های چهارگزینه ای، به کتاب درسی برمیگرده. علاوه بر کنکور، وقتی وارد یک پایه تحصیلی جدید میشیم، لازمه مطالب سال قبل رو مرور کنیم تا مطالب جدید برامون ساده‌تر بشه. شاید از خودتون بپرسید که چگونه کتاب درسی را مرور کنیم؟ اصلا سخت نیست، چون ما قراره فوت و فن های حرفه ای رو به شما یاد بدیم. پس تا آخرش همراه ما باشید.

 

چرا مرور کتاب درسی مهمه؟

حافظه و مغز ما انسان ها بیش از حد قدرتمنده. اما بعضی وقتا، مسائل کوچک یا حتی مهم رو فراموش می‌کنیم! ممکنه از خودتون بپرسید چرا؟ برای اینکه مطالب جدید هنوز وارد حافظه بلند مدت ما نشدن. مرور و دوره کتاب درسی باعث میشه که حافظتون، بهتر عمل کنه. به خاطر همینه که ما انقدر روی این مسئله تاکید می‌کنیم. راه‌های مختلفی برای جمع بندی وجود داره که در ادامه باهاش آشنا میشید.

 

خلاصه نویسی کنید!

بارها و بارها این عبارت رو شنیدید! خلاصه نویسی، دوست و یاور قدیمی بچه‌های کنکوریه. خلاصه نویسی بهتون کمک میکنه تا ایده‌های اصلی یک متن رو تعیین کنید. تشخیص کلید واژه‌ها و نکات مهم، ماندگاری مطالب رو افزایش میده. هرچه بیشتر خلاصه بنویسید، درک دقیق‌تری از کتاب پیدا می‌کنید و تمرکزتون هم زیاد میشه. با یک خلاصه عالی، میتونید طیف وسیعی از اطلاعات رو فشرده کنید. نزدیکای کنکور که دیگه وقتی برای مطالعه کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای ندارد، خلاصه‌ها میان کمکتون!

بخوانید :   اهمیت و ویژگی جدول مندلیف

 

مرور کتاب درسی با تست!

تست‌زنی همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های یادگیری و جمع‌بندی محسوب میشه. با استفاده از تست‌های مختلف، هم به فضای کنکور نزدیک‌تر میشید و همان مطالب درسی را مرور می‌کنید. دو روش برای جمع بندی تستی وجود داره: استفاده از آزمونک یا آزمون‌های آزمایشی.

بعد از پایان هر آزمون، تمام سوالات رو تحلیل کنید. در صورت لزوم، به کتاب درسی نگاهی بندازید تا مطالب براتون جا بیفته. آزمون آزمایشی، جلسه کنکور رو برای شما تداعی میکنه. حل آزمونک هم نمونه‌ای از مرور و جمع‌بندیه. آزمونک، معمولا شامل ۱۰ تا ۱۵ سوال تستیه. میتونید هر روز، از آزمونک‌های مختلفی استفاده کنید و مثل آزمون آزمایشی، سوالات رو تحلیل کنید. در واقع، با یک تیر، دو نشون می‌زنید!

این کار باعث افزایش سرعت، دقت و تسلط شما بر مطالب آزمون میشه. توجه کنید که علاوه بر تحلیل سوالات، تکنیک‌ها و اشتباهات مدیریتی آزمون رو هم بررسی کنید تا در جلسه کنکور دوباره تکرار نشن!

 

جمع بندی با پنج ستاره!

با مزایا جمع بندی آشنا شدید. حالا باید بدونید که مرور کتاب درسی در چه بازه زمانی، بیشترین تاثیر رو داره. رواشناس‌ها معتقدن که این کار در پنج زمان مختلف، باعث میشه که ماندگاری مطالب بیشتر بشن. ما به این بازه های زمانی میگیم ستاره! شما با در نظر گرفتن پنج ستاره، میتونید به راحتی در امتحانا بدرخشین. در ضمن، مرور کردن باعث میشه که شما به یک نویسنده خوب تبدیل بشید. ما بهتون پیشنهاد می‌کنیم که به شکل زیر، مرور خودتون رو شروع کنید:

بخوانید :   پی، حقیقت پایان ناپذیر

الف) ۱۰ الی ۳۰ دقیقه بعد از مطالعه

ب) یک روز بعد از مطالعه

ج) هفت روز بعد از مطالعه

د) سی روز بعد از مطالعه

ه) نود روز بعد از مطالعه اولیه

 

نکات کلی مرور کتاب درسی

۱) مطالب درسی رو به دوستاتون توضیح بدید و در مورد مسائل مختلف، با همدیگه گفت‌و‌گو کنید. گروهی درس خوندن خیلی بهتر از مطالعه فردیه.

۲) سریع و گذرا به متن نگاهی بندازید و بیشتر به نکات اصلی توجه کنید.

۳) حتما به سوال‌های مطرح شده در کتاب جواب بدید، هم تمرین دوره‌ای و هم فعالیت ها!

۴) برای خودتون، یک نقشه ذهنی تهیه کنید و طبق همون پیش برید.

۵) به عناوین و تیترها دقت کنید و حتما زیر کلمات کلیدی خط بکشید.

۶) یک پاراگراف نتیجه گیری برای خودتون درست کنید.

۷) قبل از اینکه تدریس معلم شروع بشه، بهتره که یک پیش خوانی کوتاه داشته باشید تا یادگیری مطالب جدید براتون ساده تر بشه.

۸) سعی کنید خلاصه تمیز و مرتب تهیه کنید تا شور و اشتیاقتون برای مطالعه افزایش پیدا کنه.

۹) اگر در آزمون‌ها موفق بودید، برای خودتون پاداش در نظر بگیرید.

۱۰) وقتی تست‌های یک فصل رو حل می‌کنید، در کنار سوال‌های مهم یک علامت ستاره دار قرار بدید. در بازه دوره و جمع بندی حتما به این تست ها مراجعه کنید.

 

 

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

#iguru_button_661f0e68f41d1 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_661f0e68f41d1 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_661f0e68f41d1 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_661f0e68f41d1 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_661f0e6951b76 a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_661f0e6951b76 a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_661f0e6951b76 a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_661f0e6951b76 a:hover{ color: #ffffff; }