مدرسه کسب و کار کارابیز

عجایب قلب انسان

عجایب قلب انسان

 

قطعاً به خوبی می‌دانید که بدون تپیدن قلب‌تان نمی‌توانید زنده بمانید! به طور حتم نمی‌دانید که قلب شما در طول زندگی‌تان به طور میانگین بیش از ۲. ۵ میلیارد بار می‌تپد. در این مقاله ۱۴ واقعیت شگفت‌انگیز درباره عجایب قلب انسان را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

 سرطان به قلب شما آسیب نمی‌زند

برخلاف بسیاری از اندام‌های حیاتی انسان، سرطان قدرت آسیب زدن به قلب را ندارد. چرا که سلول‌های قلبی به سرعت تقسیم می‌شوند و بنابراین جهش سرطان در بین این سلول‌ها بسیار نادر و تقریباً غیر ممکن است. این در حالی است که برخی از درمان‌ها از جمله شیمی درمانی می‌تواند باعث آسیب دیدگی قلب شود.

 

کاهش قدرت در تمرینات ورزشی نشانه وجود یک مشکل قلبی است

اگر نمی‌توانید مثل سابق تمرینات ورزشی خود را به خوبی و با سرعت بالا انجام دهید، احتمالاً باید با پزشک متخصص صحبت کنید. این موضوع نشان می‌دهد که قلب شما به اندازه کافی خون پمپاژ نمی‌کند، بنابراین باید انتظار وجود مشکلات یا ناراحتی قلبی را داشته باشید.

بخوانید :   همایش جمع‌بندی کنکور چیست؟

 

 ریتم قلب شما نامحدود است

در طول ۷۰ سال زندگی، قلب شما بیش از ۲. ۵ میلیارد بار می‌تپد. این شگفت‌انگیز است!

 

قلب شما وزنی معادل یا کمتر از یک قوطی نوشابه دارد

وزن قلب شما کمتر از ۲۸۳ گرم یا معادل با وزنی کمتر از یک قوطی نوشابه است. دریچه‌های قلب شما ابعاد بسیار کوچکی دارند. ابعاد این دریچه‌ها معادل با سکه یک دلاری است!

 

خندیدن برای قلب شما مفید است

خنده به کاهش التهاب رگ‌ها و ایجاد تعادل در هورمون‌های استرس‌زا کمک می‌کند. افزایش HDL یا کلسترول خوب خون یکی دیگر از فواید خندیدن برای سلامت قلب است. جالب‌تر اینکه با هر بار خندیدن می‌توانید شاهد تأثیرات یاد شده به مدت طولانی شاید برای ۲۴ ساعت باشید.

 

 برای اطمینان از سلامت قلب خود، می‌توانید از یک متر کمک بگیرید

با یک متر، می‌توانید از سلامت قلبی خود مطمئن شوید. با بررسی ابعاد دور کمر خود می‌توانید از وجود یا عدم وجود چربی‌های عمیق (چربی‌های احشایی) که عاملی مهم در ترشح هورمون‌ها به شمار ‌می‌روند و برای سلامت قلب مضر هستند، مطمئن شوید.

 

سرعت قلب برق‌آسا است

تپش قلب در کمتر از ۰. ۸ ثانیه اتفاق می‌افتد!

 

 قلب جایی که فکر می‌کنید، نیست

برخلاف تصور شما، قلب در مرکز قفسه سینه زیر جناغ قرار دارد که فقط کمی به سمت چپ متمایل شده است.

 

مشکلات قلبی در آینده بدون درد برطرف می‌شوند

در آینده‌ای نزدیک درمان مشکلات قلبی یا ترمیم دریچه‌های قلبی تنها با یک سیم نازک “کاتتر” بدون نیاز به بستری بیمار در بیمارستان امکانپذیر می‌گردد.

بخوانید :   تاریخچه نقاشی مینیاتوری در ایران

 

 طول رگ‌های قلبی شما بیشتر از ۹۶۵۶۰ کیلومتر است

اگر قصد صاف کردن یا چیدن رگ‌های خونی را داشته باشید، احتمالاً به مساحتی بیش از دو برابر مساحت جهان یعنی ۹۶۵۶۰ کیلومتر نیاز خواهید داشت.

 

 میزان پمپاژ خون در قلب باورنکردنی است

در حال حاضر بیش از ۶ لیتر خون در بدن خود دارید. قلب شما در متوسط عمر ۷۰ سال حدود ۱ میلیون بشکه خون را پمپاژ می‌کند.

 

ممکن است علائم حمله قلبی برای شما کاملاً متفاوت باشد

از نظر متخصصین قلب، ممکن است علائم حملات قلبی در افراد متفاوت باشد. علائمی که ممکن است نادیده گرفته شوند، علائمی مانند تنگی نفس، درد ناحیه فک، بازو یا درد قفسه سینه!

 

 پا‌ها می‌توانند نشانه بروز مشکلات قلبی جدی باشند

بزرگ شدن سایر کفش از جمله علائمی است که باید آن را جدی گرفت. درست در زمان از کار افتادن قلب، بدن شروع به ذخیره آب می‌کند. تورم در پا‌ها یکی از واضح‌ترین نشانه‌های بروز مشکلات قلبی است. در این حالت با بزرگ شدن سایز پا، کفش‌هایی که در گذشته کاملاً متناسب سایر پا بودند، بسیار تنگ به نظر می‌رسند.

 

 اندوه در دوران کودکی باعث مشکلات قلبی مهم در بزرگسالی می‌شود

پزشکان و محققان ویرجینیا تک و دانشگاه تورنتو دریافته‌اند، کودکانی که یکی از اعضای خانواده‌شان به دلایل مختلف زندانی شده‌اند ممکن در دوران بزرگسالی دچار مشکلات قلبی جدی شوند. اندوه و ناملایمات دوران کودکی باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول در بدن تا آخرین لحظات عمر می‌شود.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

#iguru_button_66066cb2be09f .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_66066cb2be09f .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_66066cb2be09f .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_66066cb2be09f .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_66066cb31e6ca a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_66066cb31e6ca a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_66066cb31e6ca a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_66066cb31e6ca a:hover{ color: #ffffff; }