مدرسه کسب و کار کارابیز

مشاغل پردرآمد آینده؛ معرفی ۷ شغل پولساز آینده

مشاغل پردرآمد آینده

 

 

هیچ کس از آینده خبر ندارد. این جمله کاملاً درست و منطقی است اما مشاغلی وجود دارند که آینده جهان را تسخیر خواهند کرد. مشاغل پردرآمد آینده را می‌شناسید؟ در صورتی که برخلاف بسیاری از مردم علاقه‌ای به طی کردن فرصت‌های شغلی معمول ندارید و معیار انتخاب شغل برای شما “سودآوری” است، می‌توانید در ادامه این مقاله با شغل‌های پولساز آینده جهان آشنا شوید.

 

 

 اکچوئری؛ پولسازترین شغل جهان در آینده

اکچوئری از جمله مشاغلی است که در آینده پولساز خواهد بود. اکچوئر‌ها برای شرکت‌های بیمه کار می‌کنند. تعیین و ارزیابی ریسک خسارات بیمه برای خودرو، زندگی، سلامت، غرامت کارگران و بازنشستگی برعهده اکچوئر‌ها است. این افراد عمدتاً مهارت بالایی در ریاضیات و آمار دارند. اکچوئر تعیین می‌کنند که شرکت‌های بیمه برای یک فرد یا شخص حقوقی چطور و با چه ویژگی‌هایی بیمه صادر کنند.

 

 

 مهندس صنایع؛ با حداقل ۲۶۰ میلیون تومان درآمد سالیانه

مهندسان صنایع با بهره‌گیری از داده‌ها، آمار و علم ریاضی به ارزیابی کسب و کار‌ها می‌پردازند. درآمد حداقل ۸۸۹۵۰ دلاری مهندسان صنایع در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که این شغل در بین مشاغل پردرآمد آینده قرار می‌گیرد. تحلیل فرآیند‌های مهم یک کسب و کار از جمله زنجیره تأمین مواد تا بررسی امور مالی یا تجهیزات مورد استفاده در یک کسب و کار از جمله وظایف این مهندسان به شمار می‌رود.

بخوانید :   چرا چرخش زمین رو احساس نمی کنیم؟

 

 

مدیر سیستم‌های اطلاعاتی IS

مدیران سیستم‌های اطلاعاتی که مدیران IS هم شناخته می‌شوند، وظیفه طراحی سیستم‌های اطلاعاتی یک مجموعه یا سازمان دولتی را برعهده دارند. برای دستیابی به این موقعیت شغلی داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات یا IT الزامی است. این افراد استراتژی‌های مؤثری را با هدف ارتقا ظرفیت‌های یک مجموعه تعیین می‌کنند.

 

 

 

تحلیلگر امنیت اطلاعات

تحلیلگر امنیت اطلاعات از دیگر مشاغل پولسازی است که می‌توان در آینده شاهد گرایش بسیاری از افراد متخصص در حوزه اطلاعات به سمت آن بود. تحلیلگران امنیت اطلاعات موظف هستند تا از اطلاعات یک شرکت محافظت نمایند. این افراد به طور تقریبی وظایف گسترده‌ای دارند و ارائه راه حل‌های مطمئن برای حفظ اطلاعات یا داده‌های شرکت برعهده آن‌ها است. رفع آسیب‌پذیری‌های احتمالی، ارائه راه‌های مطمئن و استفاده از رمزگذاری داده‌های اطلاعاتی از دیگر وظایف یک تحلیلگر امنیت اطلاعات به شمار می‌رود.

 

 

 مدیر مالی

مدیریت مالی نیاز به درک عمیقی از امور مالی یک کسب و کار دارد. مسئولیت اداره امور مالی یک سازمان بر عهده مدیر مالی است. مدیر مالی نیز عنوان دارِ یکی از مشاغل پردرآمد آینده است. بررسی و شناخت نقاط ضعف یا خطر‌های احتمالی در رابطه با امور مالی یک سازمان بر عهده مدیر مالی است. او همچنین وظیفه ایجاد یا ارائه راه حل‌هایی منطقی در حوزه مالی برای تعیین اهداف یا صورت‌های مالی را برعهده دارد. کاهش هزینه‌ها، افزایش سود سالانه و گسترش دامنه بازار‌های جدید در حیطه تجارت یک شرکت یا سازمان برعهده مدیر مالی مجموعه است.

 

 

پرستاری

ارائه خدمات مراقبت‌های پزشکی به بیماران مهم‌ترین بخش از وظایف شغلی پولساز در آینده یعنی پرستاری است. پرستاران می‌توانند در بیمارستان‌ها، مطب‌ها، مدارس و مراکز مراقبت پرستاری مشغول به کار شوند. در سال ۲۰۲۰ حداقل درآمد پرستاری ۷۵۳۳ دلار گزارش شده بود. درآمدی که با توجه به محل کار پرستار، میزان تخصص و مهارت او ممکن است کاملاً متفاوت و متغیر باشد. نظارت بر علائم حیاتی بیماران، ارائه آموزش‌های خاص در رابطه با نحوه مواجهه با بیماری‌ها تنها بخشی از وظایف پرستاران به شمار می‌رود.

بخوانید :   عادت های غلط هنگام مطالعه

 

 

 دستیار پزشک

دستیاران پزشکان که PA هم نامیده می‌شوند، متخصصینی هستند که خدمات مراقبت از بیمار را ارائه می‌دهند. دستیار پزشک در لیست ۷ مورد از مشاغل پردرآمد آینده جایگاهی ویژه دارد. دستیاران پزشکان می‌توانند وظایف یک پزشک را در صورت دارا بودن تخصص و مهارت بالا انجام دهند. این افراد قادر به معاینه بیماران، تشخیص بیماری آن‌ها و ارائه درمان مناسب برای بیماران هستند. اما ضروری است که پس از طی تمامی این مراحل تحت نظارت مستقیم یک پزشک متخصص وظایف خود را انجام دهند.

 

 

جمع‌بندی مشاغل پردرآمد آینده

به طور حتم در بین مشاغل پردرآمد آینده جایگاه ویژه‌ای برای نویسندگان فنی، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مدیران بازاریابی و مدیران منابع انسانی وجود دارد. میانگین درآمد هر یک از این مشاغل در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که ظرفیت‌های متعددی برای انتخاب یک شغل تا رسیدن به بهترین جایگاه اجتماعی و مالی در همان شغل با توجه به مهارت و تخصص افراد وجود دارد. برخلاف تصور برخی از مردم رشته‌های پزشکی تنها رشته‌های پولساز دنیا محسوب نمی‌شوند.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − چهار =

#iguru_button_660665dca5ec6 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_660665dca5ec6 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_660665dca5ec6 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_660665dca5ec6 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_660665dd0cec2 a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_660665dd0cec2 a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_660665dd0cec2 a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_660665dd0cec2 a:hover{ color: #ffffff; }