مدرسه کسب و کار کارابیز

اختراعات لئوناردو داوینچی

اختراعات لئوناردو داوینچی

 

 

لئوناردو داوینچی متولد ۱۵‌آوریل ۱۴۵۲، آنکیانو، نزدیک وینچی، جمهوری فلورانس [ایتالیا] و درگذشته ۲ مه ۱۵۱۹در کلوکس (اکنون کلوس لوچه فرانسه) نقاش، نقشه‌کش، مجسمه‌ساز، معمار و مهندس که مهارت و هوش او، شاید بیش از هر چیز دیگری، مظهر آرمان اومانیستی رنسانس بود. شام آخر او (۹۸-۱۴۹۵) و مونالیزا (حدود ۱۹۱۹-۱۵۰۳) از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین نقاشی‌های رنسانس ب۹ه شمار ‌می‌روند. دفتر‌های یادداشت او روحیه تحقیق علمی و ابداع مکانیکی را به خوبی نشان می‌دهند، اینکه چگونه یک نفر قرن‌ها از دوره خود جلوتر بود! در ادامه با مهم‌ترین اختراعات لئوناردو داوینچی (۵ اختراع تأثیرگذار) آشنا می‌شود.

بزرگترین اختراعات لئوناردو داوینچی

از نظر فناوری داوینچی پتانسیل‌های عظیمی را در بخش‌های مهندسی عمران و حوزه‌های نظامی را در ذهن خود داشت. سطوح ذهنی او در برگیرنده پیچیدگی‌های بسیاری از اتوماسیون بود.

پیچ هوایی هلیکال (هلیکوپتر)

«پیچ هوایی مارپیچی» در سال ۱۴۹۳ توسط لئوناردو طراحی شد. این هلیکوپتر با هدف فشرده‌سازی هوا برای القای پرواز طراحی و ساخته شده بود و مکانیزمی بسیار شبیه به هلیکوپتر‌های کنونی داشت.

 

پُل گردان قابل حمل

لئوناردو با اختراع پل گردان قابل حمل نه تنها یک شگفتی و نوآوری در مهندسی را در زمان جنگ به رخ کشید، بلکه ابداع‌کننده یک نمونه کاملاً نادر از \”طراحی بسته\” بود. اختراع این پل در دهه ۱۴۸۰ شرایط عبور سریع سربازان از رودخانه را فراهم می‌کرد. طراحی فنی و خارق العاده این پل با دارا بودن یک مخزن وزنه، تکمیل شد. وزنه‌ای که تعادل پل از هر دو طرف را حفظ می‌کرد.

بخوانید :   زمان انتشار کارنامه سبز دانشگاه آزاد

 

ماشین پرنده (هواپیما)

لئوناردو در ردیف اولین مهندسان در حوزه طراحی انواع اجسام برای پرواز با نیروی انسانی قرار می‌گیرد. طراحی هواپیما که شباهت زیادی به بال‌های پرنده و خفاش داشت، اختراعی برای تجربه حس پرواز با تکان دادن بخش‌های بالدار هواپیما بود. ماشین پرنده یا پرنده کوپتر به عنوان یکی از مهم‌ترین یا معروف‌ترین اختراعات داوینچی شناخته می‌شود.

 

باد سنج

علاقه شدید لئوناردو به پرواز موجب اختراع وسیله‌ای برای سنجش سرعت باد هنگام پرواز شد. باد سنج یکی از دقیق‌ترین اختراعات لئوناردو داوینچی است. طراحی این وسیله با اقتباس از طراح اصلی لئون باتیستا انجام شد. زیبایی این اختراع، تحسین برانگیز است.

 

تجهیزات غواصی

برای لئوناردو داوینچی، هیچ حد و مرزی شناخته شده نبود. نه آسمان و نه دریا، اوجِ اختراعات او نبودند. لباس غواصی طراحی شده توسط لئوناردو داوینچی در قرن پانزدهم در نوع خود اختراعی جدید و شگفت‌انگیز بود. لباسی که شامل عصا و لوله‌های چرمی به همراه ماسکی جهت اتصال به صورت بود. فرضیه لباس غواصی لئوناردو داوینچی شباهت بسیار زیادی به لباس‌های غواصی مورد استفاده در زمان حال دارد. جالب‌ترین نکته درباره این اختراع و فرضیه داوینچی این بود که ماسک می‌توانست دارای وسیله‌ای بادکنکی برای غوطه ور شدن آب و کمک به بالا آمدن غواص باشد.

 

گاری خودکششی، خودرو

گاری خودکششی که گفته می‌شود برای مصارف نمایشی طراحی شده بود، بدون هل دادن حرکت می‌کرد. مجهز به فنر‌های پیچ‌دار، سیستم ترمز و فرمان از پیش برنامه‌ریزی‌شده بود. گاری خودکششی که احتمالاً شباهت زیادی به خودرو‌های امروزی داشته، به دلیل عملکرد رباتیک مانند، منحصر به فرد بوده است. گاری خودکششی طراحی شده داوینچی در دوران معاصر توسط افراد مؤسسه و موزه تاریخ علم ایتالیا دوباره طراحی شد. این ماشین بر اساس طرح‌های اولیه داوینچی ساخته شد و نتیجه قابل توجه بود.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

#iguru_button_66266797273c7 .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_66266797273c7 .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_66266797273c7 .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_66266797273c7 .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_662667977db6f a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_662667977db6f a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_662667977db6f a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_662667977db6f a:hover{ color: #ffffff; }