معرفی دانشگاه هنر تهران

زمان مطالعه 3 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

معرفی دانشگاه هنر تهران

دانشگاه هنر تهران بزرگ­‌ترین و یکی از برترین دانشگاه­‌های هنر در سطح کشور است. دانشجویان این دانشگاه افرادی علاقمند به هنر و فعالیت‌­های هنری هستند و اکثر آن­‌ها از طریق شرکت در آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر در این دانشگاه پذیرفته شده و مشغول به تحصیل هستند. در دانشگاه هنر تهران اکثر رشته­‌های هنری ارائه می­‌شود بنابراین قبولی در آن می‌­تواند شرایط بسیار خوبی را برای داوطلبان به وجود آورد.

بنای اولیه این دانشگاه در سال 1297 گذاشته شد اما تاسیس آن در سال 1358 با ادغام پنج موسسه هنر در کشور همراه بود. این پنج موسسه دانشکده هنرهای دراماتیک، هنرستان عالی موسیقی، هنرکده موسیقی ملی، دانشگاه فارابی، دانشکده هنرهای تزئینی بودند. با گذشت زمان این دانشگاه پیشرفت‌­های زیادی داشت و در نهایت در سال 1370 به دانشگاه هنر تغییر نام داد. در این سال دانشگاه هنر تهران چهار دانشکده هنرهای کاربردی، هنرهای تجسمی، سینما و تئاتر و پردیس اصفهان را در خود جای داده بود و دانشجویان آن در این دانشکده­‌ها مشغول به تحصیل بودند. به ترتیب در سال‌­های بعد این دانشگاه دانشکده­‌های بیش‌تری تاسیس نمود و به دنبال آن تعداد رشته­‌ها و دانشجویان آن نیز آن نیز افزایش پیدا کرد.

پذیرش در دانشگاه هنر تهران

دانشگاه هنر تهران یکی از بهترین دانشگاه‌­های هنر کشور می‌­باشد و در بسیاری از رشته­‌های هنر دانشجو می­پذیرد. با این اوصاف می­‌توان در نظر گرفت که قبولی در این دانشگاه برای داوطلبانی ممکن است که زمان خوبی را برای مطالعه گذاشته باشند و در دروس مختلف درصد بالایی کسب کرده باشند.

همین­‌طور باید به این نکته نیز توجه داشت که گروه ازمایشی هنر یک گروه فرعی است و داوطلبان این گروه آزمایشی را اغلب داوطلبانی تشکیل می­‌دهند که رشته تحصیلی آن­‌ها در دوران مدرسه متفاوت از هنر بوده است. بنابراین داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در رشته­‌های این گروه آزمایشی هستند باید با برنامه­‌ریزی دقیقی درس بخوانند. در این میان مشاوره تحصیلی می تواند برای آن‌­ها بسیار مثمرثمر باشد.

برنامه­‌ریزی برای کنکور هنر کار دشواری نیست اما نیازمند آشنایی با دروسی است که شاید داوطلبان تا به آن روز به آن ها توجه زیادی نداشته­‌اند.

دانشکده‌­های دانشگاه هنر تهران

دانشگاه هنر تهران در سال­‌های اولیه فعالیت خود از تعداد دانشکده­‌های کمی برخوردار بود و با گذشت زمان­بر تعداد دانشکده‌­های این دانشگاه اضافه شد. به دنبال آن رشته­‌های ارائه شده در این دانشگاه افزایش پیدا کرد و داوطلبان بیشتری برای تحصیل دست به انتخاب دانشگاه هنر تهران زدند.

  • دانشکده حفاظت و مرمت
  • دانشکده سینما و تئاتر
  • دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر
  • دانشکده معماری و شهرسازی
  • دانشکده موسیقی
  • دانشکده هنرهای تجسمی
  • دانشکده هنرهای کاربردی
  • پردیس بین‌المللی فارابی

رشته­‌های دانشگاه هنر تهران

تمامی رشته‌­هایی که در دانشگاه هنر تهران ارائه می شود رشته‌­های هنری هستند. داوطلبانی هم که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند باید در آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر شرکت نمایند و در زمان انتخاب رشته کد رشته محل­‌های اتخابی خود را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

  1. ادبیات نمایشی
  2. ارتباط تصویری
  3. بازیگری
  4. سینما
  5. صنایع دستی
  6. طراحی پارچه
  7. طراحی صحنه
  8. طراحی صنعتی
  9. عکاسی
  • مجسمه سازی
  • نقاشی
  • نمایش عروسکی

رتبه علمی دانشگاه هنر تهران در بین دیگر دانشگاه­ها

دانشگاه هنر تهران در بین دانشگاه­‌های کشور رتبه سطح بالایی را از آن خود ننموده است. شاید یکی از دلایل آن این باشد که این دانشگاه، دانشگاه جامع نیست و در تمام رشته‌­ها نیز پذیرش دانشجو ندارد. همچنین تعداد دانشجویان این دانشگاه از دانشگاه­‌های جامع دولتی بسیار پایین­تر است. در حال حاضر حدودا 5 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در جدول زیر رتبه علمی این دانشگاه را در سال 1401 مشاهده می­کنید.

مقالات ISIمقالات داخلیکل مجلاترتبه در کل کشوررتبه در بین دانشگاه های دولتی
21852113361

 

نمونه کارنامه قبولی دانشگاه هنر تهران

در گروه آزمایشی هنر نیز مانند دیگر گروه­‌های آزمایشی برخی رشته­‌ها، رشته­‌های پرطرفداری هستند که قبولی در آن­‌ها تلاش بسیار زیادی را می‌­طلبد.

سال تحصیلی : 1400

سهمیه : منطقه سه

رتبه در منطقه : 70

 رتبه کشوری : 683

رشته قبولی: طراحی صنعتی

نام درسچند تا از ده تا
ادبیات فارسی2
عربی1
معارف4
زبان1
درک عمومی هنر1
درک عمومی ریاضی و فیزیک2
ترسیم فنی2
خلاقیت تصویری4
خلاقیت نمایشی4
خلاقیت موسیقی2
خواص مواد3

 

سال تحصیلی : 1400

سهمیه : منطقه دو

رتبه در منطقه : 133

 رتبه کشوری : 343

رشته قبولی: بازیگری

نام درسچند تا از ده تا
ادبیات فارسی6
عربی3
معارف6
زبان3
درک عمومی هنر5
درک عمومی ریاضی و فیزیک1
ترسیم فنی3
خلاقیت تصویری3
خلاقیت نمایشی5
خلاقیت موسیقی2
خواص مواد1

 

آدرس دانشگاه هنر تهران

نشانی: تهران – خیابان حافظ – خیابان شهید سرهنگ سخایی – بعد از تقاطع ۳۰ تیر – شماره ۵۶

شماره تلفن: 5 – 66733401 – 021

 

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

قابل توجه بچه‌های رشته‌های ریاضی و تجربی😎

استاد حامد اسماعیلی از الان به بعد توی تام‌لند همراهمون هستن تا در درس شیمی کنار شما باشن و شما رو به بهترین عملکرد خودتون برسونن✨

قابل توجه بچه‌های رشته هنر😎

استاد لیدا فضلی از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا در درس انیمیشن همراه ما و شما باشن

خبر خوب‌برای بچه‌های رشته هنر❤️

استاد سهیل جامی از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا در‌ رشته طراحی صنعتی همراه ما و شما باشن و شما رو برای کنکور عملی آماده کنن

بچه‌های‌ رشته هنر!
یه خبری واسه‌تون دارم🥳

استاد سجاد موسوی زاده از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا تو درس بازیگری برای کنکور عملی کنارمون باشن😉