آمادگی برای آزمون‌های عملی رشته‌های هنر

زمان مطالعه 3 دقیقه

0

[sharethis-inline-buttons]

آنچه در این مقاله میخوانید:

آمادگی برای آزمون­‌های عملی رشته­‌های هنر

گروه آزمایشی هنر، یکی از گروه­‌های آزمایشی در آزمون سراسری است که انتخاب کردن آن مانند زیرگروه زبان­‌های خارجی برای تمام گروه‌­های (ریاضی – تجربی – انسانی) مجاز می­‌باشد.

دسته­‌ای از رشته­‌های گروه آزمایشی هنر با نام رشته‌­های متمرکز با شرایط خاص شناخته می‌­شوند، منظور از این دسته رشته­‌ها، رشته‌­هایی است که برای قبولی در آن­‌ها لازم است در کنکور عملی مرتبط با آن رشته نیز شرکت کرد، به بیان ساده‌تر این رشته­‌ها (2) مرحله‌­ای بوده و کنکور مرحله دوم این رشته‌­ها نقش بسزایی در قبولی آن­‌ها دارند.

رشته­‌های دارای آزمون عملی در آزمون سراسری هنر

در بین رشته­‌هایی که در دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی هنر ارائه می­‌شود تمامی رشته‌­ها دارای آزمون عملی نیستند. اما داوطلبان برای قبولی در رشته­‌هایی که برای آن­ها آزمون عملی وجود دارد باید دقت بسیار زیادی داشته باشند و آمادگی لازم را کسب نمایند. البته که بسیاری از داوطلبان در زمان انتخاب یک رشته هنری با یک پیش زمینه پیش می­‌روند و با آن رشته تا اندازه­‌ای آشنا هستند. در هر صورت باید با توجه به قوانین برگزاری آزمون عملی این رشته­‌ها، داوطلبان از قبل به خوبی تلاش کرده باشند. در ادامه با رشته­‌هایی که آزمون عملی دارند آشنا خواهید شد.

  1. رشته مجسمه سازی
  2. رشته ادبیات نمایشی
  3. رشته طراحی صحنه
  4. رشته موسیقی نظامی
  5. رشته گرافیک
  6. رشته موسیقی بین المللی
  7. رشته آهنگ­سازی
  8. رشته طراحی لباس
  9. رشته طراحی پارچه
  • رشته عکاسی
  • رشته طراحی صنعتی
  • رشته نقاشی
  • رشته کتابت و نگارگری
  • رشته نمایش عروسکی
  • رشته بازیگری و کارگردانی
  • رشته موسیقی ایران

آزمون عملی این رشته­‌ها یکی از مراحل قبولی در دانشگاه‌­هاست. یعنی داوطلبان نمی‌­توانند این مرحله را حذف نموده و بدون شرکت در آزمون عملی در این رشته­‌ها پذیرفته شوند. معمولا در مرحله اول داوطلبان چند برابر ظرفیت پذیرفته خواهند‌شد و پس از گذراندن مرحله بعد، پذیرفته‌شدگان مرحله نهایی اعلام می‌­شوند.

مشاوره آمادگی برای آزمون­‌های عملی رشته‌­های هنر

قطع به یقین برای شرکت در آزمون­‌های عملی این رشته­‌ها و کسب آمادگی لازم برای این آزمون وجود یک مشاوره تحصیلی هنر می­‌تواند بسیار کمک کننده باشد . زیرا فرایند آزمون سراسری کاملا مشخص است و تمامی داوطلبان از آن آگاه هستند اما آزمون عملی برای بسیاری از داوطلبان مبهم است و یک مشاور گروه آزمایشی هنر می­‌تواند با راهنمایی‌­های خود کمک بسیار شایانی در این زمینه برای داوطلبان داشته باشد.

آزمون عملی رشته مجسمه‌سازی : در آزمون عملی رشته مجسمه‌سازی در ابتدا از شما می­‌خواهند که یک طرح کلی از چیزی که می‌خواهید بسازید ارائه دهید و پس از آن اقدام به ساخت آن نمایید.

آزمون عملی رشته ادبیات نمایشی : در ازمون این رشته ممکن است یک تصویر یا یک نمایش نامه به شما داده شود و از شما بخواهند که به تحلیل این متن یا تصور بپردازید. در مواقعی نیز ممکن است برای سنجش خلاقیت شما انتظار یک داستان با توجه به تصویر ارائه شده را از شما داشته باشند.

آزمون عملی رشته طراحی صحنه : در این آزمون باید حداقل­‌ها مانند نور و جایگاه هر شی و … را بدانید. در واقع تصویر ذهنی خوبی از داستان روایت شده داشته باشید که بتوانید با توجه به سبک داستان شرایط طراحی صحنه را بر روی کاغذ پیاده کنید.

آزمون عملی رشته گرافیک، طراحی پارچه، طراحی لباس، نقاشی : مباحث مهم در این آزمون عبارت­‌اند از :

قدرت کشیدن خطوط – تصویر سازی – شناخت دقیق مناسبات فیگور – رنگ گذاری – ششناخت پرسپکتیو.

که هر کدام از موارد ذکر شده درصدی را در کنکور عملی به خود اختصاص می‌دهند.

آزمون عملی رشته عکاسی : آزمون عملی این رشته چندان سخت نیست و داوطلبان با داشتن اطلاعات عمومی در مورد عکاسی و داشتن اطلاعات فنی ابتدایی در مورد عکس‌­های مختلف می­‌توانند به راحتی در این آزمون نمره خوبی کسب کنند.

آزمون عملی رشته طراحی صنعتی : رشته طراحی صنعتی یکی از رشته­‌های هنری است که در ان بعد فنی و مهندسی بسیار قوی وجود دارد. بنابراین در آزمون عملی این رشته باید به این بعد نیز توجه ویژه­ای داشته باشید.

آزمون عملی رشته آهنگ­‌سازی : در این آزمون باید دقت بسیار زیادی در نحوه سرایش و خواندن و شنیدن داشته باشید. داوران این رشته به هارمونی آهنگ توجه بسیار زیادی دارند.

آزمون عملی نوازندگی : در آزمون عملی نوازندگی باید با ساز تخصصی خودتان شروع کنید. در این آزمون داوران به میزان تسلط و نحوه نوازندگی شما دقت می­کنند. توجه داشته باشید که هر سازی مورد قبول نیست و از قبل باید از این مورد اطمینان حاصل نمایید.

آزمون عملی رشته نمایش عروسکی : در آزمون عملی این رشته باید نهایت خلاقیت خود را به کار ببرید. دقت به جزئیات مطرح نیست اما نظم و دقت و همچنین تسلط بر گفتارها و نحوه بیان آن­ها بسیار مورد توجه است.

موضوع مرتبط:

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

تلگرام تام‌لند

هیچ داده ای یافت نشد

اینستاگرام تام‌لند

هیچ داده ای یافت نشد

مقالات مرتبط

موضوع اصلی درباره رئیس یک آسایشگاه روانی است که قصد دارد تئوری های یک راهب قدیمی به نام دکتر کالیگاری را مجدداً امتحان کندبه همین منظور یکی از مریض های آسایشگاه  با نام «سزار» را که مبتلا به بیماری خوابگردی بوده است به تسخیر در آورده  و به وسیله او برنامه های شیطانی خود را که قتل افراد بیگناه است اجرا می کند.
زمان مطالعه 2 دقیقه
اگر بخواهیم رئالیسم را در یک جمله تعریف کنیم میتوانیم بگوئیم رئالیسم پیروزی حقیقت واقع برتخیل و هیجان است . نویسندگان این مکتب به جای اینکه خود را تسلیم و حسرت کنند جامعه شان را با همه صفات خوب و بد در آثارشان نشان دادند .این مکتب در قرن نوزدهم شکل گرفت زمانی که بالزاک با نوشتن آثار خود تحت عنوان کمدی انسانی قدم تازه ای در عالم ادب برداشت .
زمان مطالعه 3 دقیقه
جنبش رمانتیسم در اواخر قرن 18 در اروپا متولد شد . رمانتیسم را ‌می‌توان جنبشی هنری، ادبی ، موسیقیایی دانست  که با تأکید بر احساسات و فردگرایی، ادبیات ایهام برانگیز، ایده‌آل سازی طبیعت، سوءظن به علم و صنعتی شدن جامعه، و تجلیل از گذشته با ترجیح قوی بر دوران قرون وسطی به جای دوران کلاسیک مشخص می‌شد .واژه رمانتیک در لغت به معنای خیالی، افسانه وار و واهی است، در همین معنا رمانتی سیسم چون یک روش هنریِ متضاد با نئوکلاسیسیسم و رئالیسم دانسته ‌می‌شوداین جنبش بیانیه ای علیه انقلاب صنعتی و هنجاری‌های سیاسی اجتماعی عصر روشن گری بود .
زمان مطالعه 3 دقیقه

دیدگاه شما

بدون دیدگاه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *