کاهلی در درس‌خواندن بر اساس شخصیت افراد

زمان مطالعه 3 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

خیلی از ما با مشکل اهمال کاری روبه­رو هستیم و انجام کارها را به تعویق می‌اندازیم. اما دلیل اصلی این کار چیست؟ در این مقاله ۶ دسته از افرادی که احتمال بیش‌تری برای اهمال کاری دارند بیان می­شود. پس از بررسی شخصیت های مورد نظر سعی شده است تا حد توان برای دانش آموزان با این شخصیت ها راه پیشنهادی ارائه کنیم.

۱ افراد کمال‌گرا (Perfectionist)

افراد کمال‌گرا به دلیل اینکه نمی­توانند کار را به بهترین و کامل ‌ترین شکل ممکن  انجام دهند، به تعویق انداختن کارهای خود را شروع می­کنند.

در صورت شروع کردن نیز، احتمالاً برای به پایان رسوندن کار را مشکل دارند چون توجه زیادی به تک‌تک جزئیات دارند و وقت زیادی صرف هر کدام از آن ها می­کنند.

۲ افراد رویا‌پرداز (Dreamer)

این دسته از افراد اهداف و ایده‌های بزرگی دارند، اما از جزئیات فراری هستند. به همین دلیل روش درست و مشخصی برای اجرایی کردن برنامه‌های خودشان و رسیدن به اهدافشان ندارند.

آن ها ترجیح می‌دهند که زمان خودشان را صرف فکر کردن به اهداف و آینده کنند تا اینکه در واقعیت قدمی برای پیشروی  بردارند..

3 افراد نگران (Worrier)

این دسته از افراد از تغییر، رویارویی با ناشناخته‌ها و ریسک دوری می‌کنند و ترجیح میدهندکه در منطقه امن خود باقی بمانند. آن‌ها به‌طور مداوم نگران هستند که توانایی انجام کار‌ها رو نداشته باشند یا درانجام اشتباه کنند. بنابراین شروع کار‌ها را به تعویق می‌اندازند

4 افراد زیاده‌رو (Overdoer)

این افراد معمولاً در نه گفتن مشکل دارند و هر کاری را که دیگران تقاضا می­کنند را بدون دقت نظر، قبول می‌کنند.

به همین دلیل تعداد کار‌های آن ها  بیش‌تر از حد توان و شرایط آن ها است و به طبع زمان کافی برای انجام همه کار‌ها را  ندارند وبرای اولویت بندی کردن، با مشکل مواجه هستند. بنابراین انجام کار‌ها رو به تعویق می‌اندازند.

5 افراد بحران‌ساز (Crisis-maker)

این افراد معتقدند زمانی که تحت فشار هستند یا استرس دارند، بهتر و با راندمان بالاتری کار‌ها را انجام می­دهند. همین‌طور نزدیک شدن زمان تحویل کار‌ها برای آنان هیجان انگیز است  برای همین عمداً تا آخرین لحظه انجام کار‌ها را به تعویق می‌اندازند.

 

در ادامه قصد داریم با فرض قرار دادن دانش آموزان در شخصیت افراد مذکور و جایگزین کردن کار به تعویق افتاده با درس راه حلی ارائه کنیم.

دانش آموز کمال‌گرا

برنامه خود سبک کنند و آن را حتما در کاغذ یادداشت نمایند .در اخر شب بعد انجام تیک بزنند این کار باعث ایجاد حس مثبت و حس کامل کردن وظایف محوله را چند برابر می­کند.

دانش آموز رویاپرداز

دانش آموزان رویا پرداز در گام اول باید مسیر را کامل برای خود مشخص کنند و در ادامه عواقب به هدف نرسیدن را یادداشت نمایند و در این حالت اگر غرق رویا شوند با تذکر به خود ( اگر شروع نکنم تهش اینطوری میشه ) حرکت رو به جلو داشته باشند.

دانش آموز نگران

این افراد باید بدانند که در آینده نه چندان دور کسی از آنها نمیپرسد برای بهترین بودن در کلاس و… چه قدر شکست خوردید که نگران این موضوع باشید. بدانید افتخار برانگیز بودن فقط در صورتی اتفاق می افتد که کاری شروع شده باشد و پیش رود.

اگر برای طی مسافتی 100 قدم نیاز باشد چه آرام راه بروید چه دوان دوان در نهایت به مقصد میرسید، با چه شرایطی؟ با شرایط مشابه “شروع کردن”

دانش آموز بحران ساز

این دسته از دانش آموزان برای اینکه به خود و این شرایط کمک کنند می توانند اخرین مهلت انجام کاری را برای خود زودتر در نظر بگیرند و خود را اماده کنند. به طور مثال در صورتی که تیر آزمون تیزهوشان برگزار می شود، شما فرض کنید آزمون 25 اسفند برگزار می­گردد و تمامی اقداماتی که یک دانش آموز برای آمادگی خود انجام میدهد را تا اسفند ماه به پایان برساند اینطوری برای 2 بار آماده آزمون خواهد شد

 

 

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

قابل توجه بچه‌های رشته‌های ریاضی و تجربی😎

استاد حامد اسماعیلی از الان به بعد توی تام‌لند همراهمون هستن تا در درس شیمی کنار شما باشن و شما رو به بهترین عملکرد خودتون برسونن✨

قابل توجه بچه‌های رشته هنر😎

استاد لیدا فضلی از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا در درس انیمیشن همراه ما و شما باشن

خبر خوب‌برای بچه‌های رشته هنر❤️

استاد سهیل جامی از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا در‌ رشته طراحی صنعتی همراه ما و شما باشن و شما رو برای کنکور عملی آماده کنن

بچه‌های‌ رشته هنر!
یه خبری واسه‌تون دارم🥳

استاد سجاد موسوی زاده از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا تو درس بازیگری برای کنکور عملی کنارمون باشن😉