ترمیم معدل امتحان نهایی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

زمان مطالعه 2 دقیقه
[sharethis-inline-buttons]

با تاثیر 50 درصدی نمرات آزمون نهایی در کنکور سراسری بسیاری از داوطلبان حسرت گذشته را خورده و به دنبال چاره‌ای برای جبران آن می‌گردند تا از تاثیر مثبت آن بهره‌‌مند شوند. ترمیم معدل امتحان نهایی راهی است که می‌توان با استفاده از آن علاوه بر مرور دروس، نمرات را ارتقا داد اما باید توجه داشت که این موضوع قوانین مخصوص به خود را دارد لذا در این مقاله از تام‌لند می‌خواهیم فرآیند ترمیم معدل امتحان نهایی را بررسی کنیم.

 

آزمون ترمیم معدل چیست؟

در سال‌های اخیر نمرات آزمون نهایی با ایجاد تاثیر مثبت در عملکرد کنکور داوطلبان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده‌اند. این مهم با تغییر تاثیر مثبت به تاثیر قطعی در آزمون سراسری سال 1403 بسیاری از داوطلبان را به فکر جبران نمرات بد خود انداخته است. ترمیم معدل نهایی طرح برگزاری مجدد آزمون نهایی برای افرادی است که می‌خواهند از تاثیر معدل نهایی در کنکور بهره‌مند شوند و نمرات خود را ارتقا دهند.

تنها داوطلبان کنکور می‌توانند با انتخاب دروسی که در آن‌ها نمرات مناسبی کسب نکرده‌اند، یکبار دیگر آن‌ها را امتحان داده و نمره بهتری را دریافت کنند. هر فرد می‌تواند یک‌بار برای هر درس ثبت نام کند. حال سوال بسیاری این است که اگر در آزمون ترمیم معدل نمره کمتر یا بیشتری نسبت به قبل کسب شود، چه خواهد شد؟ پاسخ این است که هر دو نمره تراز شده و تراز بالاتر برای داوطلب محاسبه خواهد شد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله تاثیر امتحان نهایی در کنکور را در مجله تام‌لند مطالعه کنید.

شرایط شرکت ترمیم معدل امتحان نهایی چیست؟

دارندگان مدرک پیش دانشگاهی از سال 1391 به بعد و فارغ التحصیلان دوره متوسطه و دبیرستان از سال 1384 تنها در صورتیکه متقاضی شرکت در آزمون کنکور هستند می‌توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند. این آزمون صرفا جهت کمک به داوطلبان برگزار می‌شود و نمرات کارنامه دیپلم آن‌ها را تغییر نمی‌دهد.

لازم به ذکر است هیچ محدودیتی در تعداد دروس انتخابی وجود ندارد و افراد می‌توانند از این شرایط برای بهتر کردن نمرات و همچنین مرور مجدد مطالب استفاده نمایند.

هزینه و زمان ترمیم معدل 1403 چگونه است؟

این فرصت دوباره در خرداد ماه هم‌زمان با امتحانات نهایی سراسر کشور برگزار می‌شود. با توجه به این، زمان ثبت نام در آزمون ترمیم معدل 1403، اردیبهشت ماه و از طریق سایت مای مدیو یا مدارس بزرگسالان سراسر کشور خواهد بود.

متقاضیان آزمون ترمیم معدل باید برای هر درس مبلغی جهت چاپ و تصحیح اوراق پرداخت نمایند. اما از آن‌جایی که این هزینه برای هر درس ممکن است متفاوت باشد، توصیه می‌شود داوطلبان شرح جزئیات را از محل آزمون خود جویا شوند.

تیم تحریریه تام‌لند

آموزش اصولی ساخت ویدیو، معرفی ابزارها و تجهیزات تولید محتوای ویدیویی و کمک به خوانندگان عزیز برای ساخت ویدیوهای باکیفیت و پربازده، هدف اصلیِ تیم تحریریه تام‌لند است.

پشتیبانی و مشاوره تام‌لند

اگه برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها،نیاز به مشاوره داری شماره‌ات رو بذار تا باهات تماس بگیریم

"*" indicates required fields

جدیدترین ها

عضویت در خبرنامه تام‌لند

جهت دریافت رایگان به روزترین مقالات تام‌لند پست الکترونیک خود را وارد نمایید

مطالب پیشنهادی تام‌لند

قابل توجه بچه‌های رشته‌های ریاضی و تجربی😎

استاد حامد اسماعیلی از الان به بعد توی تام‌لند همراهمون هستن تا در درس شیمی کنار شما باشن و شما رو به بهترین عملکرد خودتون برسونن✨

قابل توجه بچه‌های رشته هنر😎

استاد لیدا فضلی از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا در درس انیمیشن همراه ما و شما باشن

خبر خوب‌برای بچه‌های رشته هنر❤️

استاد سهیل جامی از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا در‌ رشته طراحی صنعتی همراه ما و شما باشن و شما رو برای کنکور عملی آماده کنن

بچه‌های‌ رشته هنر!
یه خبری واسه‌تون دارم🥳

استاد سجاد موسوی زاده از الان به بعد تو تام‌لند همراهمون هستن تا تو درس بازیگری برای کنکور عملی کنارمون باشن😉