مدرسه کسب و کار کارابیز

مدیریت آزمون با ۵ تکنیک حرفه ای

مدیریت آزمون

 

 

 

مدیریت آزمون، از مهم‌‌ترین مواردی است که رعایت آن به طور چشمگیری به پیشرفت داوطلبان کمک می‌کند.

آزمون آزمایشی، بهترین شبیه ساز کنکوره. پس هر اشتباهی که در جلسات آزمون رخ بده، میتونه در کنکور نیز تکرار بشه! با یاد‌گیری هنر آزمون دادن، تا حد ممکن از بروز خطاهای آزمونی، جلوگیری می‌کنیم.

 

 

تغییر ترتیب سوالات دفترچه، درست یا غلط؟

همونطور که میدونید، دفترچه کنکور از ادبیات شروع و به شیمی ختم میشه. اما ممکنه که شما طبق عادات گذشته،، ترتیب دفترچه رو جابه جا کنید. اگر تاحالا همچین کاری کردید و اتفاقا براتون مفید هم بوده، بهتره که به همون شیوه عمل کنید. ولی به هیچ عنوان بدون تجربه قبلی، ترتیب دفترچه کنکور رو تغییر ندید! به دلیل اینکه شما هیچ تصوری از این کار ندارید و ممکنه تغییر ترتیب دفترچه به نفع یا ضرر شما تموم بشه! بهتره از انجام چنین کاری بدون تجربه قبلی جلوگیری کنید و با همان ترتیب دفترچه پیش برید.

 

هیچ درسی رو فدا نکنید

موفقیت وقتی حاصل میشه که تمامی عوامل باهم در تعادل باشن. شاید بپرسید که منظور از تعادل چیه؟ به زبانی ساده‌تر، وقتی می‌تونید رتبه برتر بشید که درصد‌های شما با یکدیگر اختلاف فاحشی نداشته باشن. تعدادی از بچه‌ها به بهونه تسلط بر یک درس به خصوص، زمان بیشتری رو بهش اختصاص میدن! در صورتی که انجام چنین کاری کاملا به ضرر شماست. ممکنه که درصد شما در درس مورد نظر به بالای ۸۰ برسه، اما به سایر بخش‌های دفترچه کنکور فکر کردید؟! تازه، تمرکز شما هم تحت تاثیر قرار میگیره و متاسفانه از رقباتون عقب میفتید!

بخوانید :   زیست شناسی و بهترین روش مطالعه آن

 

مدیریت آزمون با زمان!

زمان یکی از مهم‌ترین تکنیکهای مدیریت آزمونه. شما باید وقت رو به طور حرفه‌ای کنترل کنید. در قدم اول حل سوالات، فقط روی سوالات ساده یا تست هایی که به اندازه کافی بهشون تسلط دارید، متمرکز بشید. سپس دوباره به سوالات برگردید و این بار، تست های زمانبر ولی قابل حل رو پاسخ بدید. بعد از انجام این مرحله در صورتی که وقت اضافه داشتید، نگاهی به سوالات چالشی هم بندازید. البته اگر واقعا سوالی رو بلد نیستید یا حس می‌کنید که تست، دام داره، بهتره که خیلی درگیرش نشید و از خیرش بگذرید! همه دروس دفترچه کنکور، نقش مهمی رو در موفقیت شما ایفا می‌کنن. یادتون باشه که حتی حل یک سوال، می‌تونه برای شما تعیین کننده باشه. پس ساده از کنار سوالات رد نشو ! اگر با این روش پیش بری، مطمئن باش که زمان کم نمیاری.

 

 

 

 

مطالعه این مقاله می‌تواند مفید باشد:

مدیریت زمان با ۵ تکنیک کاربردی

 

توجه، توجه!

چند نکته کوتاه و کاربردی در آزمون‌های آزمایشی و کنکور میتونه تاثیر بسیاری زیادی بر رتبه و درصد شما داشته باشه. پس از حل هر سوال، بلافاصله جواب رو در پاسخنامه وارد کنید. اصلا این کارو عقب نندازید! به هرحال ممکنه اشتباهی رخ بده پس پیشگیری بهتر از درمانه! تعداد زیادی از بچه ها از این مساله آسیب دیدن و متاسفانه نتیجه کنکورشون، به طور کلی تغییر کرده. حتما شماره سوالات رو به دقت بررسی کنید. جواب برخی از سوالات، ممکنه اعدادی مثل یک، دو، سه و چهار باشه. پس در وارد کردن اونها دقت کافی رو به خرج بدید تا شماره گزینه، به عنوان پاسخ وارد نشه! به قیدها، فعل ها، تعداد درست و نادرست توجه کرده و تا انتهای متن سوال رو مطالعه کنید. نکته آخر اینکه، کنکور و موفقیت شانسی نیست. پاسخ شانسی و شک دار، نه تنها احتمال موفقیت شما رو افزایش نمیده، بلکه باعث میشه که به سمت شکست حرکت کنید.

بخوانید :   دو ماه پایانی کنکور را جدی بگیرید!

 

حفظ روحیه، کلید مدیریت آزمون!

اگر در جلسه کنکور سراسری، ناامید شدید، یادتون باشه که شرایط برای همه داوطلبین یکسانه. سوال سخت برای همه دشوار و سوال آسان برای همه راحته. پس به جای غصه خوردن بهتره که تمام تمرکز خودتون رو بر روی تست ها قرار بدید. تعداد زیادی از دانش آموزان کوشا و تلاشگر که رتبه برتر رو دور از انتظار نمیدیدن، به خاطر ناامیدی، شکست خورند. در نتیجه، روحیه حرف اول رو میزنه. شما تنها کسی هستید که آیندتون رو رقم میزنه. پس فکر کردن به اینکه دیگران از من بهتر هستند و حتما درصد بالاتری کسب میکنن، کمکی بهتون نمیکنه.

سوالات کنکور در سطح المپیاد کشوری نیست و از بین اونها، تست های مناسب و قابل حل هم پیدا میشه! نگران نباشید. اگر خوب درس خونده باشید، با رعایت تکنیک های مدیریت آزمون به راحتی موفق می‌شید!

 

 
این مطلب را در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 12 =

#iguru_button_66067ebf53e7c .wgl_button_link { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_66067ebf53e7c .wgl_button_link:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#iguru_button_66067ebf53e7c .wgl_button_link { border-color: rgba(196,22,28,1); background-color: rgba(196,22,28,1); }#iguru_button_66067ebf53e7c .wgl_button_link:hover { border-color: rgba(255,187,23,1); background-color: rgba(255,187,23,1); }#iguru_soc_icon_wrap_66067ebfd7095 a{ background: transparent; }#iguru_soc_icon_wrap_66067ebfd7095 a:hover{ background: transparent; border-color: #c4161c; }#iguru_soc_icon_wrap_66067ebfd7095 a{ color: #acacae; }#iguru_soc_icon_wrap_66067ebfd7095 a:hover{ color: #ffffff; }